koppakking gaar?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
koppakking gaar?
Allereerst hallo iedereen!
Sinds een paar weken heeft mijn geliefde ax flink wat kuren!
Het begon na een flinke autorit naar zweden. De auto wou na een paar
dagen niet echt meer starten. Eerst dacht ik dat het de bougies extreem nat waren vanwege het natte weer en heb die dus schoongemaakt en tevens de bekabeling een veeg gegeven. Nu ziet het er naar uit dat de koppakking lek is; witte smurrie op de oliedop en koelvloestofdop, witte rook uit de uitlaat en stinkt het naar benzine als ik probeer te starten. Na veel keer proberen en een schokkende motor slaat hij nu helemaal niet meer aan.
Ik zit nu nog in zweden en wil eind deze maand toch wel terug in mijn eigen auto . Heeft iemand nog een koppakking liggen voor een axje uit 91 1.1 injectie? En zo ja hoeveel gaat me dat kosten? Wat is zowiezo de gangbare prijs voor het reparen van dit probleem?
Sinds een paar weken heeft mijn geliefde ax flink wat kuren!
Het begon na een flinke autorit naar zweden. De auto wou na een paar
dagen niet echt meer starten. Eerst dacht ik dat het de bougies extreem nat waren vanwege het natte weer en heb die dus schoongemaakt en tevens de bekabeling een veeg gegeven. Nu ziet het er naar uit dat de koppakking lek is; witte smurrie op de oliedop en koelvloestofdop, witte rook uit de uitlaat en stinkt het naar benzine als ik probeer te starten. Na veel keer proberen en een schokkende motor slaat hij nu helemaal niet meer aan.
Ik zit nu nog in zweden en wil eind deze maand toch wel terug in mijn eigen auto . Heeft iemand nog een koppakking liggen voor een axje uit 91 1.1 injectie? En zo ja hoeveel gaat me dat kosten? Wat is zowiezo de gangbare prijs voor het reparen van dit probleem?
hoe is het verder in zweden qua weer, om even wat andere dingen uit te sluiten..
sludge onder de dop kan namelijk ook komen van weinig rijden bij vochtige omstandigheden.. en witte rook kan ook duiden op onverbrande benzine (de rook is dan eigenlijk grijs, maar dat zie je niet echt) en aangezien je het ook over benzinelucht hebt, kan het best dattie verzuipt!
heb je al gecontroleerd wat de bougies doen?> in de vorm van, heb je vonk?
sludge onder de dop kan namelijk ook komen van weinig rijden bij vochtige omstandigheden.. en witte rook kan ook duiden op onverbrande benzine (de rook is dan eigenlijk grijs, maar dat zie je niet echt) en aangezien je het ook over benzinelucht hebt, kan het best dattie verzuipt!
heb je al gecontroleerd wat de bougies doen?> in de vorm van, heb je vonk?
dank voor snelle respons!
Het weer is hier zoals in nederland alleen dan nog vochtiger, ba!
Maar goed nog even een uitgebreide beschrijving van de symptomen:
-auto heeft in de afgelopen weken al eerder niet gestard maar kreeg hem uiteindelijk wel aan de praat. Na een minuut of 20 te hebben gereden was de rook uit de uitlaat nagenoeg weg. (zal wel vocht geweest zijn)
-eersgisteren weer geprobeerd te starten maar de motor wou niet aanslaan.
-bougies nagekeken en waren erg nat... heb ze droogemaakt maar tevergeefs. (geeft wel een vonk)
-als ik probeer te starten komt er een benzinedamp uit de uitlaat..
-geen overmatig verlies aan koelvloeistof
-oliepeil is boven het maximum (mischien het koude weer?)
Ik ben van plan om de auto binnenkort hier naar een garage te brengen. Ik zit in the-middle-of-nowhere dus een Citroën garage is moeilijk te vinden. Maar voordat ik dat doe wil ik natuurlijk alles hebben doorgenomen wat binnen mijn vermogen ligt...
Het weer is hier zoals in nederland alleen dan nog vochtiger, ba!
Maar goed nog even een uitgebreide beschrijving van de symptomen:
-auto heeft in de afgelopen weken al eerder niet gestard maar kreeg hem uiteindelijk wel aan de praat. Na een minuut of 20 te hebben gereden was de rook uit de uitlaat nagenoeg weg. (zal wel vocht geweest zijn)
-eersgisteren weer geprobeerd te starten maar de motor wou niet aanslaan.
-bougies nagekeken en waren erg nat... heb ze droogemaakt maar tevergeefs. (geeft wel een vonk)
-als ik probeer te starten komt er een benzinedamp uit de uitlaat..
-geen overmatig verlies aan koelvloeistof
-oliepeil is boven het maximum (mischien het koude weer?)
Ik ben van plan om de auto binnenkort hier naar een garage te brengen. Ik zit in the-middle-of-nowhere dus een Citroën garage is moeilijk te vinden. Maar voordat ik dat doe wil ik natuurlijk alles hebben doorgenomen wat binnen mijn vermogen ligt...
Heb je gereedschap en wat materiaal daar? in de zin van, dat je hem kan proberen uit te lezen....
Heb je iets van een deurbel (schakelaar) en 2 draadjes voor nodig, + 2 knijpstekkertjes; en dan ff de howto lezen/printen
te hoge olie pijl is niet goed.
Dat zou dan aangevult kunnen zijn door water, benzine of kvs ofzo *-) Olie gaat niet ineens reproduceren.
Maar je KVS nivo is dus wel nog goed/hetzelfde?
Heb je iets van een deurbel (schakelaar) en 2 draadjes voor nodig, + 2 knijpstekkertjes; en dan ff de howto lezen/printen
te hoge olie pijl is niet goed.
Dat zou dan aangevult kunnen zijn door water, benzine of kvs ofzo *-) Olie gaat niet ineens reproduceren.
Maar je KVS nivo is dus wel nog goed/hetzelfde?
Ik zal meteen de manual er bij pakken..
Gereedschap kan ik wel aan komen. Maar heb zojuist de auto bij een zweedse locale garage gedropt.. Ben benieuwd wat ze morgen zullen zeggen..
Anders zal ik er zelf aan moeten beginnen..
Ik heb zo'n voorgevoel dat het te maken heeft met de injector.
Vorige week nog met de wagen gereden maar in het begin ging het erg moeizaam; weinig vermogen, stotteren en na een halve minuut het gaspedaal vol in te hebben gehouden in z'n 3 schoot ie weer vooruit.. Dat moet toch iets met de benzine toevoer te maken hebben.. (benzine komt trouwens wel gewoon aan op de juiste plekken dus aan de pomp kan het niet liggen denk ik zo
maar goed 't is ff afwachten tot morgen dus..
Gereedschap kan ik wel aan komen. Maar heb zojuist de auto bij een zweedse locale garage gedropt.. Ben benieuwd wat ze morgen zullen zeggen..
Anders zal ik er zelf aan moeten beginnen..
Ik heb zo'n voorgevoel dat het te maken heeft met de injector.
Vorige week nog met de wagen gereden maar in het begin ging het erg moeizaam; weinig vermogen, stotteren en na een halve minuut het gaspedaal vol in te hebben gehouden in z'n 3 schoot ie weer vooruit.. Dat moet toch iets met de benzine toevoer te maken hebben.. (benzine komt trouwens wel gewoon aan op de juiste plekken dus aan de pomp kan het niet liggen denk ik zo
maar goed 't is ff afwachten tot morgen dus..
stiekem verdenk ik de lambdasonde heel erg *-)nomen wrote:Ik zal meteen de manual er bij pakken..
Gereedschap kan ik wel aan komen. Maar heb zojuist de auto bij een zweedse locale garage gedropt.. Ben benieuwd wat ze morgen zullen zeggen..
Anders zal ik er zelf aan moeten beginnen..
Ik heb zo'n voorgevoel dat het te maken heeft met de injector.
Vorige week nog met de wagen gereden maar in het begin ging het erg moeizaam; weinig vermogen, stotteren en na een halve minuut het gaspedaal vol in te hebben gehouden in z'n 3 schoot ie weer vooruit.. Dat moet toch iets met de benzine toevoer te maken hebben.. (benzine komt trouwens wel gewoon aan op de juiste plekken dus aan de pomp kan het niet liggen denk ik zo
maar goed 't is ff afwachten tot morgen dus..
Wat was je verbruik de laatste keer?
vrijwel zeker de lambda dan....nomen wrote:stiekem verdenk ik de lambdasonde heel erg *-)
Zat ik dus ook al stiekem aan te denken. Verbruik was de laatste tijd meer dan normaal. Hoeveel kost zo'n lambdasonde ongeveer? En, is het moeilijk om aan te komen?
Uhm ja, nieuw zijn ze 100 euro (in NL)
tweedehands, goh; eerlijk gezegt, geen idee. Maar 100 euro kost ie op Hbase, bij een dealer zal die miss nog wel duurder zijn
ja dan verzuipt ie ook Gelukkig! kan je met je eigen auto terugnomen wrote:Vandaag de AX opgehaald van de zweedse lokale garage...
Wat was 't geval; bobine ws bezweken, ouderdom..
Gelukkig rijdt de auto weer prima en zie ik er naar uit om weer richting nl te tuffen.
Dank iedereen voor de hulp en adviezen!