Ik heb tot nu toe veel plezier gehad met mijn AX 11 TGE uit oktober 1991, maar nu is het echt mis.
Het begon een jaar geleden.
Met een koude motor startte hij in 1 keer, maar met een warme motor ging de startmotor wel rond, maar slaat hij meestal niet meer aan. Alles doorgemeten en wat bleek, de benzinepomp kreeg geen stroom meer. Wachtte je een aantal uren, dan kreeg hij wel weer stroom!
Brandstofrelais (Bruin oranje rechthoekig kastje onder ECU) vervangen en alles ging weer goed.
Tot een maand geleden. Weer dezelfde problemen, koude motor slaat aan, warme motor meestal niet. Onderweg laat hij me niet zitten, enkel bij het starten gaat het mis. Doorgemeten, weer blijkt het in de stroomtoevoer naar de benzinepomp te zitten.
Relais wordt nu twee keer vervangen, nummer drie gaat erin en ....... de AX doet helemaal niets meer.
De nu inmiddels bevriende garagist zegt dat het probleem in de ECU moet zitten.
Ik heb een Bosch A2.2, het typenummer is 0 280 000 750. Het blijkt een zeldzame en bijna uitgestorven type te zijn.
Zie eventueel, volgende foto
http://home.zonnet.nl/ASKappetijn/
Alle sloperijen in de regio afgebeld, nergens te krijgen, wel vaak met typenummer
0 280 000 751. Zou deze ook passen?
De auto heeft nog geen 90.000 kilometer gelopen. Is verder perfect, een plaatje om te zien en te rijden, het kan toch niet zo zijn dat ik hem nu naar de sloop moet brengen? Ik kan wel huilen.
Ik ben radeloos.