Temperatuur
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Temperatuur
Vraagje,
Wat is nou de normale temperatuur van een AX 1.1I. Mijn auto is net de koppakking vervangen + waterpomp maar op de snelweg bij 120 wordt ie iets meer dan 100 graden. Fan slaat stationair ook pas aan bij ongeveer iets meer dan 100 graden. Net erboven. Normaal is 97 graden toch? Sensor is pas nog vervangen.
Wie kan me vertellen wat de normale temperatuur is?
Bedankt
Wat is nou de normale temperatuur van een AX 1.1I. Mijn auto is net de koppakking vervangen + waterpomp maar op de snelweg bij 120 wordt ie iets meer dan 100 graden. Fan slaat stationair ook pas aan bij ongeveer iets meer dan 100 graden. Net erboven. Normaal is 97 graden toch? Sensor is pas nog vervangen.
Wie kan me vertellen wat de normale temperatuur is?
Bedankt
en de metertjes zijn niet altijd het zelfde geeikt heb ik al ontdekt *-)
Mijn GT beweert dat ie 80 is, altijd, behalve in file, dan 90
Maar,
is je thermostaat goed?
Mijn GT beweert dat ie 80 is, altijd, behalve in file, dan 90
Maar,
is je thermostaat goed?
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
ja een andere, een nieuwe uit het doosje ja, maar zoals ik op de meeting al tegen marco zei, "heb je 'm getest dan in een bakje water?"
waarop marco lachend antwoorde "nee"
want ook een nieuwe thermostaat kan kapot zijn of niet goed opengaan.
thermostaat in bakje warm water leggen, en kijken of ie opengaat of niet.
en niet alle metertjes geven dezelfde temperatuur aan nee.
en geeft ie deze temperatuur aan als je met kachel uit en dicht rijd,
of met kachel open en aan rijd ?
waarop marco lachend antwoorde "nee"
want ook een nieuwe thermostaat kan kapot zijn of niet goed opengaan.
thermostaat in bakje warm water leggen, en kijken of ie opengaat of niet.
en niet alle metertjes geven dezelfde temperatuur aan nee.
en geeft ie deze temperatuur aan als je met kachel uit en dicht rijd,
of met kachel open en aan rijd ?
Spreken is goud, Ductape is zilver.
hmm...Koen NL wrote:Ja oke. maar 105 graden ongeveer met een nieuwe waterpomp en koppakking.
Thermostaat is ook nog wel goed denk ik. Marco heeft er in nieuwengein een vorige keer een andere in gedaan.
Al terug geweest naar de garage? vragen of ze er daar een thermometer in willen hangen; kan je ook meteen zien of je metertje klopt.
Maar even om een overal idee te krijgen, verliest ie nu ook zn KVS?
Dan lijkt t probleem wel een beetje op die blauwe, alhoewel ik daarvan de thermostaat pas heb vervangen en daarna het blok eruit heb getakeld dus ik heb geen idee of dat probleem nu opgelost was.
De theorie daarachter was dat hij ong 110 graden liep, door een niet geheel openende thermostaat (ik had geen meter, kreeg ik niet werkend) en t lampje dus net niet ging branden; maar wel na het rijden elke keer een beetje kvs eruit gooide. Na 800 km ofzo had ie dus te weinig KVS en kookte het over en raakte die oververhit.
Maar de thermostaat ging wel open toen we er een verf fohn opzette (ok, 600 graden fohn.. maar hoe ga ik nu weten hij hoeveel graden die open is gegaan...) .... dus misschien is dat het probleem nooit geweest, en is er iets anders, ik weet het niet, blok ligt naast de auto
Wat zou t verder kunnen zijn? miss een verstopping ergens in het koelsysteem? Dat werd ook gedacht bij mn blauwe nmlk.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Koen NL wrote:Maandag gaat ie terug naar de garage. Dan gaan ze even kijken. Hij kon door de telefoon ook niet inschatten wat het zou zijn, maar ze gaan het voor me uitzoeken.
Dus ik ben benieuwd .
Maandag weten we meer
Ga werken koen dit kan niet onder werktijd!!
Citroën de Gekstuhhh!!
Trotse Eigenaar van:
Citroën Xsara 1.8 16V VTS (is niet meer :s)
VW Golf Variant 1.9TDI Bluemotion
To do:
Auto verkopen!! (Xsara)(Verkocht!)
Klust met plezier aan:
Citroën AX 1.1 First (Koen NL)
Kijk zijn to do list maar na :S
Trotse Eigenaar van:
Citroën Xsara 1.8 16V VTS (is niet meer :s)
VW Golf Variant 1.9TDI Bluemotion
To do:
Auto verkopen!! (Xsara)(Verkocht!)
Klust met plezier aan:
Citroën AX 1.1 First (Koen NL)
Kijk zijn to do list maar na :S
Muaaahahahaha...!!Cobus wrote:Koen NL wrote:Maandag gaat ie terug naar de garage. Dan gaan ze even kijken. Hij kon door de telefoon ook niet inschatten wat het zou zijn, maar ze gaan het voor me uitzoeken.
Dus ik ben benieuwd .
Maandag weten we meer
Ga werken koen dit kan niet onder werktijd!!
Maarreh, 't zou ook nog een mogelijkheid zijn dat door drab in 't koelwater er veel kanaaltjes in de radiator dichtgeslibd zijn. dan heb je ook geen (of in ieder geval onvoldoende) koeling!
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
dat bedoelde ik idd met het eiken van metertjes, ik geloof nmlk echt niet dat mijn GT maar 80 graden is (dan zou de thermostaat echt te vroeg open gaan)Glenn@nl wrote:De mijne staat ook op bedrijfstemperatuur ruim boven de 100graden... (volgens de meter).. terwijl dat met t ZX metertje wat er eerst in zat net boven 90 was..
maar zolang hij niet verder omhoog gaat.. is t prima toch
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Tip koen...DLS wrote:mja das ook wel zo.. Echter ik had een keer rook onder de kap, ZONDER dat et lampje aan ging ...
neem aub ook ANWB voor binnen Breda!!
Citroën de Gekstuhhh!!
Trotse Eigenaar van:
Citroën Xsara 1.8 16V VTS (is niet meer :s)
VW Golf Variant 1.9TDI Bluemotion
To do:
Auto verkopen!! (Xsara)(Verkocht!)
Klust met plezier aan:
Citroën AX 1.1 First (Koen NL)
Kijk zijn to do list maar na :S
Trotse Eigenaar van:
Citroën Xsara 1.8 16V VTS (is niet meer :s)
VW Golf Variant 1.9TDI Bluemotion
To do:
Auto verkopen!! (Xsara)(Verkocht!)
Klust met plezier aan:
Citroën AX 1.1 First (Koen NL)
Kijk zijn to do list maar na :S
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Mijn ax heeft zo ook zijn kuren met een gloednieuwe koppakking.
Soms blijft hij gedurende een hele rit 90 graden, en soms gaat hij plots als hij zin heeft eens naar 97 graden. De rijstijl en chauffage aan/uit doen er zelfs bijna niet toe.
Ik ben het spuugzat en zolang er geen stoom uit de motorkap meer komt, blijf ik er van
Ik gok dat het metertje wat kuren heeft ofzo.
Soms blijft hij gedurende een hele rit 90 graden, en soms gaat hij plots als hij zin heeft eens naar 97 graden. De rijstijl en chauffage aan/uit doen er zelfs bijna niet toe.
Ik ben het spuugzat en zolang er geen stoom uit de motorkap meer komt, blijf ik er van
Ik gok dat het metertje wat kuren heeft ofzo.