Eric aka DuFF - Peugeot 206 2.0hdi-foto's pag.40 enz.
Moderator: webmasters
ghehe, pietje ongeduld, alles moet nog gespoten worden, ik zit nog een goeie oplossing te vinden, want alles wat ik zou moeten laten spuiten zou bij mekaar plusminus 750 gaan kosten, maar ik ga nog wat andere opties na.
dus ik denk dat ik het maar in stappen doe(ookal word dan het totaalprijsje duurder, maar dan is het voor mij beter te doen) dus bij mij zit het er nog niet 1,2,3 op
die spoiler zit dmv 4 stukken schroefdraad in de spoiler, door je achterklep, en dan weer met moeren daar, stiekem wil ik 'm gewoon kitten, maar ik denk dat ik maar voor de optie 'boren' kies. wel vraag ik me af of het een goed idee is om er een soort van pakking tussen te doen, zoals tussen de standaard raamspoiler en achterruit zit
afgelopen maandag is trouwens de lekke band die ik op de heenweg naar de meeting had opgelost.
het loopvlak waar dus de band tegen de velg aandrukt, was corrosie ontstaan, een vaak voorkomend euvel bij lichtmetalen velgjes blijkt, dit is weggevijlt en behandeld met een speciaal spul.
en voila, band bleef vol
verder is mijn portomonnee weer een stukje leger, maar rijd mijn axje weer een stuk fijner, ik heb het rechter pedaal is even flink bespeeld,
meestal als ik een stuk hard gereden had, en dan zou afremmen en zou stilstaan, zou de temp. langzaam oplopen, dat is nu ook niet meer, tijdens het rijden word ie ook niet meer te warm, alles is weer zoals het hoort .
nu maar concentreren op de spuitwerkzaamheden.
dus ik denk dat ik het maar in stappen doe(ookal word dan het totaalprijsje duurder, maar dan is het voor mij beter te doen) dus bij mij zit het er nog niet 1,2,3 op
die spoiler zit dmv 4 stukken schroefdraad in de spoiler, door je achterklep, en dan weer met moeren daar, stiekem wil ik 'm gewoon kitten, maar ik denk dat ik maar voor de optie 'boren' kies. wel vraag ik me af of het een goed idee is om er een soort van pakking tussen te doen, zoals tussen de standaard raamspoiler en achterruit zit
afgelopen maandag is trouwens de lekke band die ik op de heenweg naar de meeting had opgelost.
het loopvlak waar dus de band tegen de velg aandrukt, was corrosie ontstaan, een vaak voorkomend euvel bij lichtmetalen velgjes blijkt, dit is weggevijlt en behandeld met een speciaal spul.
en voila, band bleef vol
verder is mijn portomonnee weer een stukje leger, maar rijd mijn axje weer een stuk fijner, ik heb het rechter pedaal is even flink bespeeld,
meestal als ik een stuk hard gereden had, en dan zou afremmen en zou stilstaan, zou de temp. langzaam oplopen, dat is nu ook niet meer, tijdens het rijden word ie ook niet meer te warm, alles is weer zoals het hoort .
nu maar concentreren op de spuitwerkzaamheden.
Spreken is goud, Ductape is zilver.
Allebei mijn spoilers heb ik gewoon gerold op de keukentafel.DuFF wrote:die spoiler zit dmv 4 stukken schroefdraad in de spoiler, door je achterklep, en dan weer met moeren daar, stiekem wil ik 'm gewoon kitten, maar ik denk dat ik maar voor de optie 'boren' kies. wel vraag ik me af of het een goed idee is om er een soort van pakking tussen te doen, zoals tussen de standaard raamspoiler en achterruit zit
Mijn onderspoiler zit ook door de klep heen geschroefd, in eerste instantie had ik er van die raamrubbertjes tussengezet die ook bij de bevestiging van je klapruitjes zitten. Later vervangen door een heel kort stukje van een rubber leidinkje ergens van.
Met een rubbertje kan je het lekker strak draaien om het vocht buiten te houden en de spoiler niet te beschadigen.
Ga trouwens niet voorboren voor de gaten. Dat had ik toen gedaan en dat vond het plastic van de kap niet al te fijn.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
uiteraard, en de goeie snelheid voor plastic/kunstof. kortom snel, dan gaat het erdoor als boter, en niet ultralangzaam, en ook weer niet te snel, anders gaat het kunstof/plastic reageren door de temp. enz.
ik heb vroeger metalektro + nog meer gedaan, dus ik weet hoe ik moet werken met metaal/hout/kunstof/elektriciteit, etc.
*ow nee, ik bedoel, ik wist hoe ik ermee moest werken*
komt helemaal goed. de spoiler en alles ligt bij de spuiter nu
(en ja, alles word glad gemaakt)
ik heb vroeger metalektro + nog meer gedaan, dus ik weet hoe ik moet werken met metaal/hout/kunstof/elektriciteit, etc.
*ow nee, ik bedoel, ik wist hoe ik ermee moest werken*
komt helemaal goed. de spoiler en alles ligt bij de spuiter nu
(en ja, alles word glad gemaakt)
Spreken is goud, Ductape is zilver.
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Was die spoiler nog niet glad genoeg?DuFF wrote:uiteraard, en de goeie snelheid voor plastic/kunstof. kortom snel, dan gaat het erdoor als boter, en niet ultralangzaam, en ook weer niet te snel, anders gaat het kunstof/plastic reageren door de temp. enz.
ik heb vroeger metalektro + nog meer gedaan, dus ik weet hoe ik moet werken met metaal/hout/kunstof/elektriciteit, etc.
*ow nee, ik bedoel, ik wist hoe ik ermee moest werken*
komt helemaal goed. de spoiler en alles ligt bij de spuiter nu
(en ja, alles word glad gemaakt)
Ben benieuwd naar 't resultaat! Dus als er nieuws is, foto's!
Gr. Marco
muchos gracias Señor Q01z.
alleen de sticker op het achterraam nog een keer opnieuw,
en dan is het echt completed.
van binnenaf zie je de kleuren echt supergoed, en ziet het er zeer luxe uit, van buitenaf zie je er 's avonds niks van, en verder overdag ook niet amper veel. kortom een plezier voor meerijders .
en verder baal ik even als een stekker door dit weer, ik was lekker begonnen met verwijderen en behandelen van roest achter de achterbumper en in de wielkasten, maar met regen gaat dat niet zo fijn
alleen de sticker op het achterraam nog een keer opnieuw,
en dan is het echt completed.
van binnenaf zie je de kleuren echt supergoed, en ziet het er zeer luxe uit, van buitenaf zie je er 's avonds niks van, en verder overdag ook niet amper veel. kortom een plezier voor meerijders .
en verder baal ik even als een stekker door dit weer, ik was lekker begonnen met verwijderen en behandelen van roest achter de achterbumper en in de wielkasten, maar met regen gaat dat niet zo fijn
Spreken is goud, Ductape is zilver.
Ik zie het, de foto is helemaal bewogenDuFF wrote: en de achterklepbalk is ook af, mag nu drogen, wat een rotkarwei als je geen stille hand hebt
Ziet er goed uit!
Ik zou die bumper zonder lip op de AX bevestigen.
Vind dat doffe grijs echt afbreuk doen aan die blingbling bumper.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage