ruitewisserhendel

Alles wat in de auto zit en niet elektrisch is.

Moderator: webmasters

Post Reply
stefaan5089
AX liefhebber
AX liefhebber

ruitewisserhendel

Post by stefaan5089 »

Past een ruitewisserhendel van een ZX 16v ook op een AX?
Het lijk me hetzelfde maar is dat ook zo voor de aansluitingen?

eh, ik denk dat ik dit beter bij 'electrisch' had geplaatst.
AX 1.0 Tonic '95
C5 HDI 110 '02

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Glenn@nl »

Ik heb ook een ruitenwisserhendel van een ZX (1.6), en deze werkt volledig en goed

dus lijkt me geen probleem :)

Nitroën
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Nitroën »

hoe kom je eigenlijk aan zo'n ZX ruitenwisserarm, behalve van de sloop of gejat? als je een beetje nieuwe wil, zijn die dingen gewoon te koop bij de dealer ofzo?

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

yup!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Nitroën
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Nitroën »

zo snelle reactie :wink: 25 sec later..

DLS
AX Master
AX Master

Post by DLS »

hgaha.. ach er zitten hier een paar spammers.. Mja maar dat soort dingen kun je idd gewoon via de dealer kopen.. Geloof dat een achteruitenwisser van een 106 <25 euro was...
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS
Opel Astra G Caravan 2.0 DTL

Nitroën
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Nitroën »

ben bij de dealer geweest maar die had het over de verschillende maten van de ZX arm+wisserblad... :? weet iemand welke lengtemaat van zo'n arm op een AX past? wil nl niet 1 met verkeerde afmeting bestellen :wink:

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Glenn@nl »

Dit gaat over de hendel waarmee je de wisser aanstuurt.. niet de wisserarm zelf waar t rubber op zit :roll:

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

Nitroën wrote:ben bij de dealer geweest maar die had het over de verschillende maten van de ZX arm+wisserblad... :? weet iemand welke lengtemaat van zo'n arm op een AX past? wil nl niet 1 met verkeerde afmeting bestellen :wink:
C5 wisserblad + arm past ook, heb wel ergens in een topic onder technisch, of anders in mn wie is wie wel de onderdeelnummers + foto staan.

Maar ik ga weer offtopic, lijkt me dat als de stekker aansluitingen identiek zijn dat de functie ook hetzelfde zal zijn, ze zouden gek zijn om 2 soorten schakelaars te maken, al zou me het aan de andere kant ook niets verbazen, het blijven fransen :lol:

Post Reply