Popmart aka Peter vd Straten (AX 1.4 Volcane)
Moderator: webmasters
Vorige week mij vakantie maar eens nuttig besteed. Ik heb namelijk in de deuren speakers gebouwd.
Ik heb hiervoor een composetje van het merk Phase Linear gekocht. ( PC 100.20 100/60W )
Eerst eens een plankje gemaakt dat precies in de flessenhouder past. Daarna de speakers erin gemonteerd. Stof eromheen, en erin geduwd.
Lastigste was nog wel de kabel trekken, maar na enige tijd pielen ging dit ook wel.
Nu bestaat mijn ICE uit:
JVC MP3 / CD speler
2 Kenwoods KFC-6959 in mn hoedenplank
en 2 Phase Linear speakers in de deuren.
Misschien in de vakantie een versterker + sub kopen.
Ik heb hiervoor een composetje van het merk Phase Linear gekocht. ( PC 100.20 100/60W )
Eerst eens een plankje gemaakt dat precies in de flessenhouder past. Daarna de speakers erin gemonteerd. Stof eromheen, en erin geduwd.
Lastigste was nog wel de kabel trekken, maar na enige tijd pielen ging dit ook wel.
Nu bestaat mijn ICE uit:
JVC MP3 / CD speler
2 Kenwoods KFC-6959 in mn hoedenplank
en 2 Phase Linear speakers in de deuren.
Misschien in de vakantie een versterker + sub kopen.
Ik heb eerst een gaatje gemaakt met een schroevendraaier. Kan je zo doorheen prikken. Vervolgens een stevige draad vastgemaakt aan de luidspreker kabels en zo de kabel door de auto getrokken.
Je moet in totaal 3x door zo'n rubberen dopje heen. 1x in de deur, en buitenkant van de auto en dan nog eens in de binnenkant (Das wel ff klooien).
Speaker zelf is trouwens 9,1 cm, maar met beschermkapje is ie 14 cm breed.
Je moet in totaal 3x door zo'n rubberen dopje heen. 1x in de deur, en buitenkant van de auto en dan nog eens in de binnenkant (Das wel ff klooien).
Speaker zelf is trouwens 9,1 cm, maar met beschermkapje is ie 14 cm breed.
Last edited by Popmart on ThuMay13, 2004 5:12:18 PM, edited 1 time in total.
Het vergt effe handigheid met die slangetjes maar het is echt niet zo vreselijk moeilijk. Ik haal ze er zelf gewoon uit. Het terugzetten is even kloten. Niet bij de deur daar is het terugzetten een koekie
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Vandaag een kennis maar eens onder de moterkap laten kijken, en bleek dat mn motorolie zijn tijd wel gehad had. En dat klepdekselpakking ook afgeschreven was. En gelijk maar luchtfilter en oliefilter vervangen.
Dus mocht ik (als leek) de boel zelf gaan vervangen onder zijn toezicht Dus beetje bij beetje leer ik steeds bij.
Heb dus nu voor 30,50 euro (incl aardige korting) bovenstaand vervangen.
Dus mocht ik (als leek) de boel zelf gaan vervangen onder zijn toezicht Dus beetje bij beetje leer ik steeds bij.
Heb dus nu voor 30,50 euro (incl aardige korting) bovenstaand vervangen.
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
Even een vraagje, mijn auto gaat morgen wat gespoten worden, ook de spiegels, dus die gaan dr af, dus wilde ik als de deurbekleding dr toch af ligt gelijk even de speakers naar voren verhuizen, weet jij zo toevallig nog welke maten het hout had dat je gebruikt hebt om voorin te plaatsen, en hoe heb je het geheel vastgezet in de flessehouder?
De maten weet ik niet meer.
Ik heb een plankje van mdf op maat gemaakt, stof eroverheen en toen een heel klein beetje van het paneel afgehouden en toen met kit het plankje aan het deurpaneel vastgezet.
Die foto op de vorige pagina klopt niet meer helemaal. Ik had het eerder zonder kit flink hard erin geduwd, maar toen de eerste keer de zon vol op mn wagen scheen vielen de plankjes eruit.
Ik heb een plankje van mdf op maat gemaakt, stof eroverheen en toen een heel klein beetje van het paneel afgehouden en toen met kit het plankje aan het deurpaneel vastgezet.
Die foto op de vorige pagina klopt niet meer helemaal. Ik had het eerder zonder kit flink hard erin geduwd, maar toen de eerste keer de zon vol op mn wagen scheen vielen de plankjes eruit.
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
mijn speakers zijn 12cm in doorsnee, dus ik denk dat dat ook maar NET gaat passen, moet ik alleen ns gaan kijken hoe ik het deel onder de speaker dan een beetje vast kan krijgen, denk dat ik dr maar een paar gaatjes doorheen moet boren en dan met een paar schroefjes de boel moet vastzetten, aan de randjes misschien een beetje ruitenkit oid,maar dan komt het nooit van zn levensdagen meer los, ook iets dat ik niet wil aangezien ik de speakers aan de achterkant dr aan wil maken als het past.
Geen maten is wel jammer, had een hoop pas en meetwerk gescheeld, dus ik heb morgen weer het een en ander te doen dus
Geen maten is wel jammer, had een hoop pas en meetwerk gescheeld, dus ik heb morgen weer het een en ander te doen dus
Zo even mijn wie=wie onder het stof vandaan halen
Sinds ik februari stage loop had ik pers? een auto nodig. In de AX 1.1 First Injection die ik samen met mn moeder had gekocht reed zij meer sinds de scheiding van mn ouders. Dus we hadden een tweede auto nodig. Toen heb ik eind februari een Volvo 340 GL Special op de kop kunnen tikken.
Maar de zin verging me al gauw als ik moest tanken, en het verbruik uitrekende...namelijk 1 op 9 / 10 . En ik mistte het AX-gevoel te veel, dus had toen al gauw besloten dat ik weer een AX onder mn kont moest hebben, en kwam dus via marktplaats uit bij een rode AX GT uit '91. Blijkt toen ik de auto al zowat gekocht had, dat de wagen van een clublid is, namelijk "axgt_1.4"
Gister de wagen opgehaald, en merk echt enorm verschil vergeleken met de 1.1. De GT ligt een stuk strakker op de weg
Natuurlijk wil ik er ook het een en ander nog aan veranderen in de nabije teokomst, namelijk:
- GT Velgen. Heb nog stalen GT velgen in de tuin liggen, dus ga ik netjes maken en die eronder. Onder die Nissan wieldoppen zitten ook GT-velgen
- Audio. Meeste kabels lopen er al, dus kwestie van hele meute van de 1.1 naar de GT omzetten
- verlagen
Dus staan sinds gister 2 AX-en op de oprit
Zo genoeg geluld, jullie beurt
Sinds ik februari stage loop had ik pers? een auto nodig. In de AX 1.1 First Injection die ik samen met mn moeder had gekocht reed zij meer sinds de scheiding van mn ouders. Dus we hadden een tweede auto nodig. Toen heb ik eind februari een Volvo 340 GL Special op de kop kunnen tikken.
Maar de zin verging me al gauw als ik moest tanken, en het verbruik uitrekende...namelijk 1 op 9 / 10 . En ik mistte het AX-gevoel te veel, dus had toen al gauw besloten dat ik weer een AX onder mn kont moest hebben, en kwam dus via marktplaats uit bij een rode AX GT uit '91. Blijkt toen ik de auto al zowat gekocht had, dat de wagen van een clublid is, namelijk "axgt_1.4"
Gister de wagen opgehaald, en merk echt enorm verschil vergeleken met de 1.1. De GT ligt een stuk strakker op de weg
Natuurlijk wil ik er ook het een en ander nog aan veranderen in de nabije teokomst, namelijk:
- GT Velgen. Heb nog stalen GT velgen in de tuin liggen, dus ga ik netjes maken en die eronder. Onder die Nissan wieldoppen zitten ook GT-velgen
- Audio. Meeste kabels lopen er al, dus kwestie van hele meute van de 1.1 naar de GT omzetten
- verlagen
Dus staan sinds gister 2 AX-en op de oprit
Zo genoeg geluld, jullie beurt
-
- AX Master
- Posts: 1179
- Joined: WedOct08, 2003 1:18:29 PM
- Location: 's Hertogenbosch
-
- AX Master
- Posts: 1179
- Joined: WedOct08, 2003 1:18:29 PM
- Location: 's Hertogenbosch