ik heb met behulp van een donor injectiehuis, een nieuwe gasklepmeter geinstalleerd.
Ik heb gemerkt dat het probleem met warm starten en slecht stationair lopen opgelost is. Dit is dus verholpen.
Echter nu als ik soms het gas los laat, houdt ie even in. Voor het gevoel is het of de gasklep even dichtvalt en direct weer open gaat. De versnelling of temp van de motor maakt niet uit.
heeft iemand een idee???
nieuw gasklepmeter, inhouden?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Officieel is die gasklepPOTENTIOmeter ook niet te vervangen, er moet dan een nieuw (ander) gasklephuis in. Die van mijn vriendin heeft hetzelfde op dit moment, en uiteraard heb ik ook die potmeter proberen te repareren door de weerstandsbanen en de contacten op te poetsen. Ging een weekje goed maar nu weer errorcode 33 en af en toe hikken (overigens ook bij optrekken).
Heb je het storingsgeheugen al eens uitgelezen? Dat kun je met een draadje en evt een schakelaar zelf, staat elders beschreven.
Ik heb inmiddels een gasklephuis geregeld via www.onderdelenlijn.nl en wat rondbellen; ik kreeg aanbiedingen van 30 tot 110 euro, met als bezopen uitschieter de bekende Citroenspecialist uit Eindhoven met zijn 250 euri (maar dat zijn we van hem gewend )
Inbouwen is een uurtje schroeven en niet moeilijk maar dat wist je intussen al
Heb je het storingsgeheugen al eens uitgelezen? Dat kun je met een draadje en evt een schakelaar zelf, staat elders beschreven.
Ik heb inmiddels een gasklephuis geregeld via www.onderdelenlijn.nl en wat rondbellen; ik kreeg aanbiedingen van 30 tot 110 euro, met als bezopen uitschieter de bekende Citroenspecialist uit Eindhoven met zijn 250 euri (maar dat zijn we van hem gewend )
Inbouwen is een uurtje schroeven en niet moeilijk maar dat wist je intussen al
Wie, ik of DLS? Geloof dat hij alleen het zwarte blokje overgezet heeft (dan blijven de sleepcontactjes denk ik op de as van de gasklep zitten....ook die kunnen rot zijn). Ik ga a.s. maandag een compleet tweedehands gasklephuis inbouwen.
DLS, je kunt in electronicazaken (of bij postorderbedrijf Conrad) contactspray kopen, dat lost corrosie en andere rommel op de weestandsbanen op. Ik had dat niet in huis; heb er voorzichtig 1 of 2 keer met een stukje Scotch-Brite over geveegd (scherpe kant van een schoon schuursponsje kan ook) en daarna met wat aceton het residu eraf geveegd. Daarna de sleepcontactjes wat scherper gebogen voor extra druk.
Let op dat je de boel goed laat drogen voor je het in elkaar zet; het is waterdicht gemaakt met een O-ringetje. Ook vette vingers zijn uiteraard verboden anders gaan je weerstandsbaantjes weer corroderen.
Ja het kan vast wel sneller als je het een paar keer doet ik keek voor het eerst onder de motorkap van een AX
Zelf heb ik een Mitsubishi Galant V6, als daar de bougies van vervangen moeten worden is dat bij de dealer 2 uur sleutelen, maar zelf doe ik het na een keer of 4 ook al binnen een uurtje
Maarre, succes en ik hoor graag of het gelukt is!
DLS, je kunt in electronicazaken (of bij postorderbedrijf Conrad) contactspray kopen, dat lost corrosie en andere rommel op de weestandsbanen op. Ik had dat niet in huis; heb er voorzichtig 1 of 2 keer met een stukje Scotch-Brite over geveegd (scherpe kant van een schoon schuursponsje kan ook) en daarna met wat aceton het residu eraf geveegd. Daarna de sleepcontactjes wat scherper gebogen voor extra druk.
Let op dat je de boel goed laat drogen voor je het in elkaar zet; het is waterdicht gemaakt met een O-ringetje. Ook vette vingers zijn uiteraard verboden anders gaan je weerstandsbaantjes weer corroderen.
Ja het kan vast wel sneller als je het een paar keer doet ik keek voor het eerst onder de motorkap van een AX
Zelf heb ik een Mitsubishi Galant V6, als daar de bougies van vervangen moeten worden is dat bij de dealer 2 uur sleutelen, maar zelf doe ik het na een keer of 4 ook al binnen een uurtje
Maarre, succes en ik hoor graag of het gelukt is!