meningen verschillen hier, ik zou het polyesteren.
en ja je wiel moet er af om er goed bij te kunnen, en verwijder de tektiel goed rondom, wie weet zit er nog meer roest in de buurt.
Aandachtspunten AX
Moderator: webmasters
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 52
- Joined: SunJan01, 2006 8:02:14 PM
- Location: Heeswijk Dinther
Ik zou het slijpen gelijk doen als ik goed kon lassen, zo ie zo heb ik geen las apparaat, en lassen kan ik niet op professioneel niveau, kan beetje mig mag of tig lassen, maar niet hoogwaardig dat ik op een auto durf.
Kun je dit laten doen dan en hoe duur kost het om het helemaal te fixen?
Denk dat ik voor poli ga.
Kun je dit laten doen dan en hoe duur kost het om het helemaal te fixen?
Denk dat ik voor poli ga.
AX Speurder
Ik zou niet eens wat dichtmaken aan dat mini gaatje *-) Maar goed ik heb alleen echt grote gaten dichtgemaakt want dat geeft zon herrie
Wat je zoiezo moet doen, ook als je gaat lassen, ALLE roest weg schuren/slijpen/vijlen whatever
En het blanke metaal (ev na lassen) behandelen met primer + lak of tectiel o.i.d.
Welke oplossing je dan ook kiest, verder roesten zal het iig niet.
En 1 kant, idd, aanrijdingen, altijd met 1 kant in de bosjes gestaan; of juist altijd met 1 kant in de regen

Wat je zoiezo moet doen, ook als je gaat lassen, ALLE roest weg schuren/slijpen/vijlen whatever
En het blanke metaal (ev na lassen) behandelen met primer + lak of tectiel o.i.d.
Welke oplossing je dan ook kiest, verder roesten zal het iig niet.
En 1 kant, idd, aanrijdingen, altijd met 1 kant in de bosjes gestaan; of juist altijd met 1 kant in de regen

=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
grietje wrote:
Niets slechts tegen over de 1.0 maar daar rijd je gewoon echt defensief mee, je rijd dan echt in een sloom klein autootje.
Hahaha...ècht niet: gááán met die handel, gewoon gas erop!
Wat dat betreft doet 'Pino' qua accelleratie niet onder voor de 1.1i First van m'n schoonzusje, alleen is die sneller.
Een bonkende aandrijfas is een beetje een standaard bijkomstigheid bij een AX, maar ze kunnen er heel oud mee worden..
Tis alleen vervelend het steeds aan te moeten horen.
Let op roestschade aan kokerbalken en op de beruchte koppakking (kan de AX zelf niets aan doen, hebben al deze TU-motorblokken).
Een serie II of III heeft inderdaad betere stoelen en een moderner interieur, maar zo Spartaans als de 1.0E heeft ook wel wat.
Onderdelen kosten twee keer niets, verzekering en wegenbelasting nog minder.
Da's bij een Saxootje wel anders....
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82