hij gallopeerd en loopt stationair niet stabiel.
heb het gasklephuis al 2x vervangen.
wie weet wat ik nog kan vervangen?
goetjes klaas
galloperen ax 1.1i 1995
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- Welkom nieuw AX lid
- Posts: 2
- Joined: ThuFeb28, 2008 10:09:27 AM
Nu zie ik mijn paard vaak galopperen maar heb het mijn auto nog nooit zien doe *-)
Maar het schommelen van het stationair toerental is idd niet juist. Heb je hem al uitgelezen? misschien is er een sensor overleden.
Heb je ook de ECU gereset nadat je het injectiehuis hebt vervangen?
Maar het schommelen van het stationair toerental is idd niet juist. Heb je hem al uitgelezen? misschien is er een sensor overleden.
Heb je ook de ECU gereset nadat je het injectiehuis hebt vervangen?
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Re: galloperen AX 1.1i 1995
Probeer eens een andere stappenmotor, probleem heb ik ook gehad met mijn AX.klaasvolcane wrote:hij gallopeerd en loopt stationair niet stabiel.
heb het gasklephuis al 2x vervangen.
wie weet wat ik nog kan vervangen?
goetjes klaas
Laat ´m anders even uitlezen, of had je dat al laten doen?
-
- Welkom nieuw AX lid
- Posts: 2
- Joined: ThuFeb28, 2008 10:09:27 AM
sorrrrrrrrrrrrryyyyyyyyyyyyy
ik zal hem de volgende keer bij technisch zetten.
ik heb hemnog niet gereset.
er zijn hier volgens mij 2 manieren voor.
de eerste manier is als je de accuklem eraf haalt 5 minuten
de tweede manier is als je de ecu stekker loskoppeld.
maar moet dit dan met de auto op contact of niet.
alvast bedankt.
groetjes klaas
- dit is het 2e gasklephuis wat ik heb vervangen aan mijn ax en bij de eerstge keer vervangen deed hij het ongeveer 2 weken super.
ik heb ook al de temp sensor vervangen(deze gaf ook storing aan).
hellllpppp ik weet het niet. en een nieuw gasklephuis kost ruim 300 euro is me verteld.
ik heb hemnog niet gereset.
er zijn hier volgens mij 2 manieren voor.
de eerste manier is als je de accuklem eraf haalt 5 minuten
de tweede manier is als je de ecu stekker loskoppeld.
maar moet dit dan met de auto op contact of niet.
alvast bedankt.
groetjes klaas
- dit is het 2e gasklephuis wat ik heb vervangen aan mijn ax en bij de eerstge keer vervangen deed hij het ongeveer 2 weken super.
ik heb ook al de temp sensor vervangen(deze gaf ook storing aan).
hellllpppp ik weet het niet. en een nieuw gasklephuis kost ruim 300 euro is me verteld.
300 euro? ja nieuw zal vast wel, daarom kopen wij onderdelen ook nooit nieuw haha..
Maaruhm resetten, grote ECU stekker er ff vanaf (de een zegt dat 1 tel genoeg is, andere zegt 10 min... ik zou het laatste doen om zeker te zijn)
gewoon als de auto helemaal uit staat
en dan weer aansluiten, je auto starten (ZONDER gas bij), in zn vrij, handrem erop,
en dan weglopen en met rust laten 2 min
Dan zou het goed moeten zijn.
Oh en tempsensor, welke heb je vervangen? sommige axen hebben er 3, de meeste 2, en er word nog al heel vaak de verkeerde vervangen
Maaruhm resetten, grote ECU stekker er ff vanaf (de een zegt dat 1 tel genoeg is, andere zegt 10 min... ik zou het laatste doen om zeker te zijn)
gewoon als de auto helemaal uit staat
en dan weer aansluiten, je auto starten (ZONDER gas bij), in zn vrij, handrem erop,
en dan weglopen en met rust laten 2 min
Dan zou het goed moeten zijn.
Oh en tempsensor, welke heb je vervangen? sommige axen hebben er 3, de meeste 2, en er word nog al heel vaak de verkeerde vervangen
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Bedoel je geen 20 minuten?grietje wrote: en dan weer aansluiten, je auto starten (ZONDER gas bij), in zn vrij, handrem erop,
en dan weglopen en met rust laten 2 min
Laat maar lekker stationair doorlopen tot de fan is aangeslagen en er iets van een bedrijfstemperatuur is bereikt.
Officiele methode om de ecu echt goed te resetten is om het uitlees stekkertje 20 seconde contact te laten maken met een massapunt.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Inlezen duurt officieel ook nog 1000 km ofzo
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
"Officieel" is natuurlijk ook een begrip dat aan erosie onderhevig is. Wat gebeurt er beter als je dit doet, dat niet gebeurt als je de accu even loshaalt of de stekker van de ECU losmaakt en weer vastmaakt?Rio97 wrote:Officiele methode om de ecu echt goed te resetten is om het uitlees stekkertje 20 seconde contact te laten maken met een massapunt.
Voor mij werkte die laatste optie elke keer prima, dan stationair laten lopen tot de fan aanslaat en klaaaaar
Contact overigens niet aan als je de stekker loshaalt. Er is sowieso eigenlijk zelden of nooit een reden je auto op contact te hebben als je onder de motorkap iets doet
Kijk uit, een Cactussssss