tijd voor een kleine update:
ondertussen niet helemaal stil gezeten en al wat problemen gehad ook
Ik had de 1.1TRE carb aan de kant gezet met de bedoeling om er mijn broer mee te laten rijden. Omdat ik koelproblemen had met de GTI, heb ik de 1.1 terug verzerkerd en de GTI afgeschreven tot ik zeker wist of ik de GTI wel nog wilde opknappen. (doe ik
)
En nu heb ik besloten om beiden te houden
In de tijd dat de 1.1 stil stond en ik reed met de GTI, heb ik hem ook eens onder handen genomen.
Hij stond 2 weken stil en hij had niets meer van rem.
Bleek dat de achterste remcilinders gaar waren...
Onder de sloop-ax bleek rondom bijna nagelnieuwe remmerij te zitten, dus ik heb meteen alles overgezet op de 1.1
(remblokken, trommels, schijven, remcilinders)
Meteen ook wat ervaring opgedaan
de zieke trommels =o
Helemaal vettig door de lekkende remolie.
Ondertussen heb ik ook nog een GT-stuurtje (ja toch hé?) op de 1.1 gezet
hier staat het nog op de sloop-ax
Ik had hier ook een truukje met een verfstripper gelezen om mijn bumper terug wat kleur te geven, en ik moet zeggen dat het aardig gelukt is
Alsook eindelijk eens 4 wieldeksels opgestoken.
Hij is echt stukken mooier zo
ooit, een tijdje geleden :P (let op de bumperkleur)
De sub zit inmiddels in de GTI
Ook met de GTI heb ik niet volledig stilgezeten.
Ook deze heeft nieuwe remmerij vooraan gekregen.
Brembo schijfjes natuurlijk
ECHT EEN AANRADER!!
Dan met de GTI een klein ongelukje gehad op een parking. Ik wilde de parking verlaten, neem een bochtje, rijd rechtdoor en pats, tegen een laagliggend betonblok gereden. De schade viel echter mee.
De dag erna verlaat ik de autostrade en merk ik wat stoom op.
Dan heb ik een tijdje gezocht, of het nu te maken had met het ongelukje op de parking, of of het nu inderdaad een lekke koppakking was.
Ik ben begonnen met de thermostaat te vervangen, de oude ging niet voldoende open (dachten we, nu weet ik dat niet meer zeker).
Nieuwe thermostaat er in, zelfde probleem
Dan maar binnen gedaan bij de garage om te controleren en hij toonde me een lichtjes lekkende radiator. Dit was dus wel door het parkeer ongeluk
Dus, nieuwe radiator...
Echter, daarmee leek het probleem nog niet volledig mee opgelost. Hij kreeg nog steeds 95 graden bij normaal rijden!
Dan overeen gekomen met de garagist om een nieuwe koppakking te laten leggen voor 250€ incl de kop vlakken.
De GTI staat momenteel daar en ik ben foto's gaan nemen natuurlijk
bij het rode pijltje was dus een klein lek.
Normaal heb ik hem maandag terug, ik verlang al
Dan EINDELIJK (!) eens beginnen met optisch in orde te zetten.
Andere GT-voorbumper en die sideskirt, daarna de lak.
(en ik wil Dezent velgjes ook mettertijd)
Het wordt een dure ax
hehe