Je bent echt van pad hé als er niks te sleutelen valt.q01z wrote:mmm tsja, zal ik dan ook nog maar es kijken of ik nog een update aan mn wie=wie kan verzinnen?
Marc aka q01z, GTI '92, Twingo 1.5 '12, GSA 1.3, C5 2.0Break
Moderator: webmasters
heej Marc, met die koppakking kom ik wel ff helpen (in de weg lopen).
Tot nu toe zit ik de motorrevisie's altijd maar via het forum te volgen, wil het wel's een keertje echt meemaken.
Misschien wil de clubmonteur ook wel meekomen, gaat het helemaal goedkomen
Tot nu toe zit ik de motorrevisie's altijd maar via het forum te volgen, wil het wel's een keertje echt meemaken.
Misschien wil de clubmonteur ook wel meekomen, gaat het helemaal goedkomen
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
zo, vandaag gaan/gingen we preventief de koppakking vervangen..
ik vermoedde al langer dat deze versleten was (langzaam teruglopende compressie) en tsja, om de auto verkoop-klaar te maken moettie PERFECT zijn he.. (anders kan ik geen auto verkopen..)
verder had ik al een week of 2 het idee dat de auto vrij oncontroleerbaar zwabberde... (:?) ik kon eigenlijk niets vinden, totdat ik net de auto linksvoor opkrikte en een rare 'tik' hoorde.. een blik omhoog liet mij weten dat ik opzoek moet naar nieuwe veren, het liefst veren die uit 1 stuk bestaan
zometeen weer verder ik heb geestelijke en lichamelijke ondersteuning van Grietje en Rio (eigenlijk doet Grietje al het werk...) dus dat komt goed!
ik vermoedde al langer dat deze versleten was (langzaam teruglopende compressie) en tsja, om de auto verkoop-klaar te maken moettie PERFECT zijn he.. (anders kan ik geen auto verkopen..)
verder had ik al een week of 2 het idee dat de auto vrij oncontroleerbaar zwabberde... (:?) ik kon eigenlijk niets vinden, totdat ik net de auto linksvoor opkrikte en een rare 'tik' hoorde.. een blik omhoog liet mij weten dat ik opzoek moet naar nieuwe veren, het liefst veren die uit 1 stuk bestaan
zometeen weer verder ik heb geestelijke en lichamelijke ondersteuning van Grietje en Rio (eigenlijk doet Grietje al het werk...) dus dat komt goed!
zo, tis gelukt! foto's volgen zo
wat betrefd de veer;
ik vermoed dat het komt omdat het geen specifieke GTI veer was, waarschijnlijk was de veer dus niet berekend op het gewicht van het gietijzer blok.. bovendien was de veer niet nieuw! en ach, het zal wel
qua koppakking;
nieuwe koppakking + driem had ik op de sleutelmeeting al van Joost ontvangen.. vandaag alles maar es vervangen!
en uiteraard, klik starten lopen (filmpjes zijn er ook ) alleen is mijn eigen ECU nog steeds overleden (heel gek dattie het niet plots deed ) dus bij gasgeven viel hij daarna uit.. op de ECU van bas_s (ssst!) doettie het wel gewoon
wat hebben we ongeveer gedaan;
-koppakking + klepseals + thermostaat + keerringen/pakkingen
-injectoren vervangen voor grotere
-het gedeelte achter de koplampen netjes gespoten zodat dit mooi egaal is
-driem + spanrol
-alles schoongemaakt..
owhja en Rogier natuurlijk geestelijk ondersteund
we hebben het trwns nog best snel voor elkaar, we gingen rond 12uur naar buiten en om half6 liep het.. van begin tot eind dus!
wat betrefd de veer;
ik vermoed dat het komt omdat het geen specifieke GTI veer was, waarschijnlijk was de veer dus niet berekend op het gewicht van het gietijzer blok.. bovendien was de veer niet nieuw! en ach, het zal wel
qua koppakking;
nieuwe koppakking + driem had ik op de sleutelmeeting al van Joost ontvangen.. vandaag alles maar es vervangen!
en uiteraard, klik starten lopen (filmpjes zijn er ook ) alleen is mijn eigen ECU nog steeds overleden (heel gek dattie het niet plots deed ) dus bij gasgeven viel hij daarna uit.. op de ECU van bas_s (ssst!) doettie het wel gewoon
wat hebben we ongeveer gedaan;
-koppakking + klepseals + thermostaat + keerringen/pakkingen
-injectoren vervangen voor grotere
-het gedeelte achter de koplampen netjes gespoten zodat dit mooi egaal is
-driem + spanrol
-alles schoongemaakt..
owhja en Rogier natuurlijk geestelijk ondersteund
we hebben het trwns nog best snel voor elkaar, we gingen rond 12uur naar buiten en om half6 liep het.. van begin tot eind dus!
foto's!
zo, alle foto's staan HIER
kleine selectie;
we beginnen:
en toen, kwam Rogier langs
met een deskundige blik..
er is iets mis met deze veer..
dus, het vervangen;
eerst de kop eraf en het (gietijzeren) onderblok schoonmaken
kopje wassen
onder de kap beetje schoongemaakt en gedeeltelijk gespoten
alles weer inbouwen;
moooi schoon onder de kleppendeksel
die grote lichtvlek onderin is mn ECU die ik had gepolijst met heel fijn staalwol:roll:
en weer netjes roestbruin KVS erin
genoeg foto;'s?
zo, alle foto's staan HIER
kleine selectie;
we beginnen:
en toen, kwam Rogier langs
met een deskundige blik..
er is iets mis met deze veer..
dus, het vervangen;
eerst de kop eraf en het (gietijzeren) onderblok schoonmaken
kopje wassen
onder de kap beetje schoongemaakt en gedeeltelijk gespoten
alles weer inbouwen;
moooi schoon onder de kleppendeksel
die grote lichtvlek onderin is mn ECU die ik had gepolijst met heel fijn staalwol:roll:
en weer netjes roestbruin KVS erin
genoeg foto;'s?
Don't worry glenn, ik ga hem volgende week toch echt ook wat anders laten doenq01z wrote:euhmmm neeGlenn@nl wrote:Doe jij in t weekend nog wel eens iets anders marc als aan auto's klussen
Ziet er goed uit hoor!
Naaa dat de GTI nieuwe veren heeft, de TRS een nieuwe rembekrachtiger enzow hahahaha :P:p
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).