Tom aka Baklap (ax 1.1 inj '96
Moderator: webmasters
-
- AX liefhebber
- Posts: 377
- Joined: FriDec07, 2007 10:11:33 PM
- Location: warmenhuizen(dichtbij alkmaar)
nou, nadat mijn koppeling was gemaakt bij de garage, heb ik hem op een parkeerplaats gezet bij mijn huis in de buurt..de volgende dag ik, ging ik nog een keer met mn vaders auto..Ik kwam terug van mn werk en wat zie ik mn knipperlicht aan dichelen en een grote kras op mn bumper geen kaartje erbij natuurlijk ik nog vragen bij de buren, maar die wisten van niks..(foto zet ik er morgen wel ff op)
-
- AX liefhebber
- Posts: 377
- Joined: FriDec07, 2007 10:11:33 PM
- Location: warmenhuizen(dichtbij alkmaar)
nou en weer staat mn auto stil nu wil hij niet meer starten..eerst begon hij met rijden te schokken en toen ik hem eenmaal uit had, wilde hij niet meer aan..dus mn vaders auto gepakt en op naar mn vriendin..de volgende was het glad op de wegen en daar hield ik rekening mee..totdat op een bocht in de polder de auto niet met de bocht mee wilde..en daar gingen we..van de stijle berm af, 10 cm van een grote sloot..mn vaders auto had een paar krassen en de wieldoppen zijn beschadigd..gelukkig hadden we zelf niks..maar nu was mijn vraag eigen..een middenpijp+een demper uit '91 type 1 ax, hetzelfde als een middenpijp+demper bvan een type2 ax uit '96?! dus ken een middenpijp gebruiken uit '91 en een demper uit '96..is dan de sluiting nog goed bij de flens zeg maar?!
geluk gehad dus!!! Wel balen man!!baklap wrote:nou en weer staat mn auto stil nu wil hij niet meer starten..eerst begon hij met rijden te schokken en toen ik hem eenmaal uit had, wilde hij niet meer aan..dus mn vaders auto gepakt en op naar mn vriendin..de volgende was het glad op de wegen en daar hield ik rekening mee..totdat op een bocht in de polder de auto niet met de bocht mee wilde..en daar gingen we..van de stijle berm af, 10 cm van een grote sloot..mn vaders auto had een paar krassen en de wieldoppen zijn beschadigd..gelukkig hadden we zelf niks..
Ja, type 1 en 2 is indentiek! Alleen de 1.0 is anders, deze heeft een smallere pijp en eentje uit 1 geheel (van cilinderkop tot uitlaatdemper)maar nu was mijn vraag eigen..een middenpijp+een demper uit '91 type 1 AX, hetzelfde als een middenpijp+demper bvan een type2 AX uit '96?! dus ken een middenpijp gebruiken uit '91 en een demper uit '96..is dan de sluiting nog goed bij de flens zeg maar?!
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
komt de diameter wel overeen?? type 1 1.1 heeft toch n dun pijpje?grietje wrote:maar nu was mijn vraag eigen..een middenpijp+een demper uit '91 type 1 AX, hetzelfde als een middenpijp+demper bvan een type2 AX uit '96?! dus ken een middenpijp gebruiken uit '91 en een demper uit '96..is dan de sluiting nog goed bij de flens zeg maar?!
Ja, type 1 en 2 is indentiek! Alleen de 1.0 is anders, deze heeft een smallere pijp en eentje uit 1 geheel (van cilinderkop tot uitlaatdemper)
Bij mijn weten niet, maar zeg nooit nooit Downpipe was volgens bosal database t zelfde volgens mij, dan zou de diameter ook gelijk moeten zijn... Maar ik heb geen type 1 1.1 gehad wel een 1.0Glenn@nl wrote:komt de diameter wel overeen?? type 1 1.1 heeft toch n dun pijpje?grietje wrote:maar nu was mijn vraag eigen..een middenpijp+een demper uit '91 type 1 AX, hetzelfde als een middenpijp+demper bvan een type2 AX uit '96?! dus ken een middenpijp gebruiken uit '91 en een demper uit '96..is dan de sluiting nog goed bij de flens zeg maar?!
Ja, type 1 en 2 is indentiek! Alleen de 1.0 is anders, deze heeft een smallere pijp en eentje uit 1 geheel (van cilinderkop tot uitlaatdemper)
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Nah, dat lijkt me niet; mocht je ervan overtuigd zijn probeer hem dan gewoon te starten zonder middenpijp (wel met spruitstuk en downpipe). Wel direct afzetten mocht ie het dan ineens wel doen. Geeft wel een tering herrie trouwens.baklap wrote:nou de pijp gemonteerd..hij start nog steeds niet..ik krijg ook af en toe backfire:S startmotor draait wel..ik heb het gevoel dat er een enorme druk op mn uitlaat zit:S
Maaruh, startmotor loopt en meer niet. Ruikt het naar benzine onder de kap?
Probeerd ie het wel of geeft ie helemaal geen sjoege?
Er kunnen vele redenen zijn waarom ie niet start maar omdat je al aangeeft dat ie stotterde... Is je benzine pomp niet overleden?
Ik zou es gaan kijken of je benzine krijgt (toevoer leiding ff loshalen en in flesje doen, ff starten, je moet best een flinke scheut benzine krijgen in je flesje dan)
Is dat goed, checken of je vonk hebt, zijn je bougies nog wel goed, zit er niet ergens een draadje wat beschadigt is ofzo.....
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- AX liefhebber
- Posts: 377
- Joined: FriDec07, 2007 10:11:33 PM
- Location: warmenhuizen(dichtbij alkmaar)
dank je wel ik zal het ff beter uitleggen..Ik reed met mn auto(2 dagen nadat mn koppeling was vervangen) en ineens begon hij te stotteren..ik reed weer naar huis en de volgende dag, wilde ik weer starten maar hij pakte hem niet zeg maar..de startmotor draaide wel..het rook lichtelijk naar benzine..ik probeerde het gisteren en af en toe starte hij wel, maar liep dan echt niet lekker..en hij viel zo weer uit..Ik heb ook een vermoeden dat het de bougiekabels zijn..ik ga vanmiddag gelijk kijken ofdat er scheuren in zitten..bedankt..en waar zit dat slangetje voor de benzine?, want dan probeer ik dat ook gelijk
-
- AX liefhebber
- Posts: 377
- Joined: FriDec07, 2007 10:11:33 PM
- Location: warmenhuizen(dichtbij alkmaar)
raar ik heb nu mn oude bougie's erin gedaan en de 'nieuwe' eruit en hij doet het weer als vanouds..Nu merkte ik op dat mn oude bougie's van het type BCPRSES zijn en de nieuwe die ik een maand geleden heb gekocht BCPRSE zijn..kan dit nou echt aan de bougie's liggen die er al een ruime maand in zitten?! en wat is het verschil van de types?!
Ik heb eerlijk gezegt geen FLAUW idee
Bij geen enkele auto in 2 jaar tijd vervangen of er uberhaupt uit gehad....
(hmm bij nader inzien is dat neit waar want ik heb de kop van die blauwe gewisseld... maar volgens mij heeft marc ze toen gewisseld......)
Bij geen enkele auto in 2 jaar tijd vervangen of er uberhaupt uit gehad....
(hmm bij nader inzien is dat neit waar want ik heb de kop van die blauwe gewisseld... maar volgens mij heeft marc ze toen gewisseld......)
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).