voorremmen vervangen
Moderator: webmasters
-
- AX liefhebber
- Posts: 158
- Joined: ThuJun12, 2003 9:53:28 PM
- Location: Dendermonde, Beeeelgie !!!!
- Contact:
voorremmen vervangen
Werd de laatste tijd geplaagd door trillingen in het stuur tijdens het remmen dus....
tijd voor het serieuzere werk, remschijven en remblokken vervangen.
Remmen zijn het belangerijkste onderdeel van je auto. mijn mening? niet op bezuinigen!! je leven heb je niet aleen in je handen maar ook in je rechtervoet
ineens een how-to'tje gemaakt voor de doe-het-zelvers onder ons
ineens brembo schijven
before
borgvijsje losdraaien, indien die niet wil loskomen, wat opwarmen met een brandertje en een flinke tik van de hamer
borgpinnen eruitslaan met een doorslag
dop eraf en wat vloeistof uithalen anders loopt het overal en het vreet zo in de lak
zuiger naar achter, moet vlot gaan anders is het niet goed!
blokken eruit
schijf eraf, die kunnen verdomd vastzitten, leve de hamer.
opschuren, NIET INVETTEN
past zo in de cd speler
nu ik toch bezig ben
Ontvetten, heel belangrijk, zeker niet vergeten anders bakt de olie in je blokjes
borgvijsje erin met een beetje kopervet zodat je later makklijker kan losmaken
?t vo?la les blokskes
zo passen ze erin
alles gemonteerd
en vergeet vooral je remmen nadien niet op te pompen en het remvloestofniveau op peil te brengen!
Kostprijs: 90 a 110 ?
veel plezie ermee
ps: REMMEN NADIEN OPPOMPEN
en vergeet vooral je remmen niet op te pompen (lol)
tijd voor het serieuzere werk, remschijven en remblokken vervangen.
Remmen zijn het belangerijkste onderdeel van je auto. mijn mening? niet op bezuinigen!! je leven heb je niet aleen in je handen maar ook in je rechtervoet
ineens een how-to'tje gemaakt voor de doe-het-zelvers onder ons
ineens brembo schijven
before
borgvijsje losdraaien, indien die niet wil loskomen, wat opwarmen met een brandertje en een flinke tik van de hamer
borgpinnen eruitslaan met een doorslag
dop eraf en wat vloeistof uithalen anders loopt het overal en het vreet zo in de lak
zuiger naar achter, moet vlot gaan anders is het niet goed!
blokken eruit
schijf eraf, die kunnen verdomd vastzitten, leve de hamer.
opschuren, NIET INVETTEN
past zo in de cd speler
nu ik toch bezig ben
Ontvetten, heel belangrijk, zeker niet vergeten anders bakt de olie in je blokjes
borgvijsje erin met een beetje kopervet zodat je later makklijker kan losmaken
?t vo?la les blokskes
zo passen ze erin
alles gemonteerd
en vergeet vooral je remmen nadien niet op te pompen en het remvloestofniveau op peil te brengen!
Kostprijs: 90 a 110 ?
veel plezie ermee
ps: REMMEN NADIEN OPPOMPEN
en vergeet vooral je remmen niet op te pompen (lol)
saxo 16v + musketier uitlaat + open luchtfilter = nog steeds en prima wekker voor de hele buurt
www.saxoclubvlaanderen.tk
www.saxoclubvlaanderen.tk
Ik zag op www.citroen.nl dat alleen de remblokken voor al 99 euro kosten. Zijn die schijven dan zo goedkoop?
Met andere woorden: Ik wil ook schijven+blokken voor ongeveer 110 euro. Waar kan ik die halen?
Met andere woorden: Ik wil ook schijven+blokken voor ongeveer 110 euro. Waar kan ik die halen?
-
- AX liefhebber
- Posts: 158
- Joined: ThuJun12, 2003 9:53:28 PM
- Location: Dendermonde, Beeeelgie !!!!
- Contact:
Heb ze gehaald bij Tas maar denk dat die keten in Nederland niet bestaat.
Probeer eens bij brezan of centuri die zijn ook gekend goedkoop te zijn. met merken als Brembo, Lucas, Bendix,Ate en Girling haal je zeker kwaliteit in huis.
Ik heb betaald, 44? voor de blokken en 29? per schijf.
Moet er wel bijzeggen dat geventileerde schijven een stuk duurder zijn.
99? voor blokken is diefstal , bij de officiele citroen dealer kosten, ze maar 69?. ben je zeker dat die 99? niet inclusief montage is?
Probeer eens bij brezan of centuri die zijn ook gekend goedkoop te zijn. met merken als Brembo, Lucas, Bendix,Ate en Girling haal je zeker kwaliteit in huis.
Ik heb betaald, 44? voor de blokken en 29? per schijf.
Moet er wel bijzeggen dat geventileerde schijven een stuk duurder zijn.
99? voor blokken is diefstal , bij de officiele citroen dealer kosten, ze maar 69?. ben je zeker dat die 99? niet inclusief montage is?
saxo 16v + musketier uitlaat + open luchtfilter = nog steeds en prima wekker voor de hele buurt
www.saxoclubvlaanderen.tk
www.saxoclubvlaanderen.tk
manuarmata wrote:Heb ze gehaald bij Tas maar denk dat die keten in Nederland niet bestaat.
Probeer eens bij brezan of centuri die zijn ook gekend goedkoop te zijn. met merken als Brembo, Lucas, Bendix,Ate en Girling haal je zeker kwaliteit in huis.
Ik heb betaald, 44? voor de blokken en 29? per schijf.
Moet er wel bijzeggen dat geventileerde schijven een stuk duurder zijn.
99? voor blokken is diefstal , bij de officiele Citroën dealer kosten, ze maar 69?. ben je zeker dat die 99? niet inclusief montage is?
Ik zie net dat de blokken 99 euro inclusief btw en montage is. Maar dat is nog steeds veel geld ongeveer 30 tot 60 euro voor montage. Kun je beter zelf doen
-
- AX driver
- Posts: 38
- Joined: MonJun16, 2003 3:20:12 AM
- Location: purmerend
- Contact:
-
- AX liefhebber
- Posts: 158
- Joined: ThuJun12, 2003 9:53:28 PM
- Location: Dendermonde, Beeeelgie !!!!
- Contact:
niet noodzakelijk, slijtageonderdelen worden niet door Citroën geproduceert maar door de fabrielen die tevens op de vervangmarkt zijn vertegenwoordigd. sterker nog mocht je weten wat er effectief binnen de fabriek wordt geproduceerd je zou verschieten hoe weinig het is. tenslotte is het de wet van de vrije markt he, beste prijs voor de beste kwaliteit
saxo 16v + musketier uitlaat + open luchtfilter = nog steeds en prima wekker voor de hele buurt
www.saxoclubvlaanderen.tk
www.saxoclubvlaanderen.tk
-
- AX Starter
- Posts: 17
- Joined: TueJun17, 2003 10:02:59 PM
- Location: drachten
uh dit heb ik dus ook gedaan
maar nou heb ik een probleem namelijk ik krijg mijn remmen niet helemaal opgepompt. ontluchten heeft geen zin want ik heb enkel de remblokken en de schijven vervangen en niks met de leidingen gedaan.
iemand een idee hoe ik dit op moet lossen??
maar nou heb ik een probleem namelijk ik krijg mijn remmen niet helemaal opgepompt. ontluchten heeft geen zin want ik heb enkel de remblokken en de schijven vervangen en niks met de leidingen gedaan.
iemand een idee hoe ik dit op moet lossen??
He das lang geleden, maar ik ben er nog steeds
-
- AX liefhebber
- Posts: 158
- Joined: ThuJun12, 2003 9:53:28 PM
- Location: Dendermonde, Beeeelgie !!!!
- Contact:
gewoon inrijden, als je schijven en blokken hebt vervangen kan het in het begin wat sponzig aanvoelen maar dat betert van zodra je wat gereden hebt. en niet te bruusk remmen in het begin.
saxo 16v + musketier uitlaat + open luchtfilter = nog steeds en prima wekker voor de hele buurt
www.saxoclubvlaanderen.tk
www.saxoclubvlaanderen.tk
Gisteren ook remblokjes vervangen.
Het probleem bij mijn ax was alleen dat die borgpinnetjes zo -vreselijk- vast zaten. De onderste heb ik door moeten zagen, hij kwam er gewoon niet uit.
Bij een sloopax tikte ik ze er wel gewoon uit, dus waarschijnlijk is het bij mijn auto heel lang geleden dat ze vervangen zijn geweest.
Anyway, ik kan ook weer remmen zonder schrapen
Het probleem bij mijn ax was alleen dat die borgpinnetjes zo -vreselijk- vast zaten. De onderste heb ik door moeten zagen, hij kwam er gewoon niet uit.
Bij een sloopax tikte ik ze er wel gewoon uit, dus waarschijnlijk is het bij mijn auto heel lang geleden dat ze vervangen zijn geweest.
Anyway, ik kan ook weer remmen zonder schrapen
A smile every mile.
-
- AX liefhebber
- Posts: 158
- Joined: ThuJun12, 2003 9:53:28 PM
- Location: Dendermonde, Beeeelgie !!!!
- Contact:
dikke kans dat ze anders zijn de mijne zijn nog solide, ik denk dat ze vanaf 1/6/91 geventileerd zijn. het beste wat je kan doen is er eens een wieltje afhale en de schijfdiameter meten en kijken naar het model van je blokje, herken je ze ook meteen bij de autohandel, ter info, de auto op de foto is een GT mk1
saxo 16v + musketier uitlaat + open luchtfilter = nog steeds en prima wekker voor de hele buurt
www.saxoclubvlaanderen.tk
www.saxoclubvlaanderen.tk
geventileerde schijven op ax. ook wel nodig. de standaard remmen zijn waardeloos.
ik heb wel die stekkertjes eraan.
ik heb wel die stekkertjes eraan.
check www.staytunedijsselland.nl regelmatig voor de volgende meeting
-
- AX Starter
- Posts: 17
- Joined: TueJun17, 2003 10:02:59 PM
- Location: drachten
Band er eens afgehaald: borgvijsje is afgebroken, ongeventileerde schijven(is volgens mij standaard) en remblokjes zonder stekkers zodat het dashboard niet aangeeft of de blokjes bijna op zijn.
als je nieuwe schijven wilt moet je wel even de schijf diameter opmeten
want die kan wel verschelen.
ik heb de draadjes ook weer aangesloten op me blokjes, de gene die ze vorige keer had vervangen had dat niet gedaan en daarom wist ik ook niet dat mij blokjes al lang aan vervanging toe waren.
He das lang geleden, maar ik ben er nog steeds
bedankt allemaal, ga overmorgen ff kijken naar de schijfdiameter. Mijn remblokkies hebben helemaal geen draadjes voor aansluiting.
Weet iemand ook of je borgvijsjes bij je nieuwe remschijven krijgt? Of moet je deze kopen
Zo ja, wat voor soort bouten zijn het, want ik kan er niet meer zoveel van afleiden.
Weet iemand ook of je borgvijsjes bij je nieuwe remschijven krijgt? Of moet je deze kopen
Zo ja, wat voor soort bouten zijn het, want ik kan er niet meer zoveel van afleiden.
Vandaag maar eens gekeken, omdat mijn stuur begon te trillen bij ong 60 km/u op de rem
Alles eraf gehaald,
- blijken er peugeot remblokjes op te zitten, arghh!! maar nog wel goede.
- remschijven ongeveer 8mm dik (dus binnen aantal maanden aan vervanging toe)
- borgvijsje afgebroken, vervangen en getril was bijna voorbij, blijkt dat rechtsvoor ook het borgvijsje was afgebroken
Maar nadat ik die heb vervangen heb ik geen getril meer aan het stuur.
DUS TIP: bekijk voordat je je schijven+blokken gaat vervangen of je borgvijsjes (m6) nog heel zijn
Alles eraf gehaald,
- blijken er peugeot remblokjes op te zitten, arghh!! maar nog wel goede.
- remschijven ongeveer 8mm dik (dus binnen aantal maanden aan vervanging toe)
- borgvijsje afgebroken, vervangen en getril was bijna voorbij, blijkt dat rechtsvoor ook het borgvijsje was afgebroken
Maar nadat ik die heb vervangen heb ik geen getril meer aan het stuur.
DUS TIP: bekijk voordat je je schijven+blokken gaat vervangen of je borgvijsjes (m6) nog heel zijn
Sh*t vanmiddag lichtte mijn waarschuwingslampje ook spontaan op. Weet iemand de max en min dikte van de schijven. En hoeveel kan ik nu nog remmen??
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
dan gaat je lampje toch niet branden? meet toch alleen de dikte van de blokken?
check www.staytunedijsselland.nl regelmatig voor de volgende meeting
-
- AX liefhebber
- Posts: 158
- Joined: ThuJun12, 2003 9:53:28 PM
- Location: Dendermonde, Beeeelgie !!!!
- Contact:
bij solide schijven in de minimum dikte 6 mm gemeten op het dunste punt
Die borgvijsjes hebben trouwens weinig nut op zich dienen enkel voor het montagegemak
Die borgvijsjes hebben trouwens weinig nut op zich dienen enkel voor het montagegemak
saxo 16v + musketier uitlaat + open luchtfilter = nog steeds en prima wekker voor de hele buurt
www.saxoclubvlaanderen.tk
www.saxoclubvlaanderen.tk