J5 (Peugeot 106 Rallye S1 / Seat Altea XL

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
J5
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 591
Joined: TueMay02, 2006 9:51:05 PM
Location: Katwijk
Contact:

Post by J5 »

Henk Bats wrote:Bij de AX zit ook een relais in de voeding van de raambesturing relais komt op bij aanzetten contact, de reden is dat de raambediening ALLEEN werkt bij ingeschakeld contact.

Bij de AX is het een standaard 1 polig relais (4 pennen).

Groetjes, Henk
Is dus idd de reden waarom de boel niet draait.
Juiste relais zoeken is nu prioriteit nr.1, kijken of daarna alles werkt en dan inbouwen......
Ik houd u allen op de hoogte.
Iig iedereen bedankt voor het meedenken!!! (y) TOP

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
Posts: 2176
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Post by CitroCin »

Kijk, dus je bent bijna zover dat et werkt, goed bezig Johan.
Sorry trouwens dat ik niet reageerde op je berichtje, helemaal vergeten :oops: enne wat ziet ik de cyote heeft een ander tekst op z'n bordje staan :wink:
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

J5
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 591
Joined: TueMay02, 2006 9:51:05 PM
Location: Katwijk
Contact:

Post by J5 »

CitroCin wrote:Kijk, dus je bent bijna zover dat et werkt, goed bezig Johan.
Sorry trouwens dat ik niet reageerde op je berichtje, helemaal vergeten :oops: enne wat ziet ik de cyote heeft een ander tekst op z'n bordje staan :wink:
Geen probleem joh.
Ik zou nog graag willen weten of jij een tip hebt om m'n raam te fixeren als ik het mechanisme weg haal.
Coyote is scherp gezien.
Image

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

J5 wrote: Geen probleem joh.
Ik zou nog graag willen weten of jij een tip hebt om m'n raam te fixeren als ik het mechanisme weg haal.
Coyote is scherp gezien.
Image
Je kunt natuurlijk even de 2 aansluitingen in het voetje van het relais, die met elkaar verbonden worden zodra het contact aan gaat, even met elkaar verbinden met een stukje draad. Dan kun je de ramen in ieder geval omhoog doen en kijken of alles zo werkt.
Image Image Image

J5
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 591
Joined: TueMay02, 2006 9:51:05 PM
Location: Katwijk
Contact:

Post by J5 »

Okay, de herstart van het ramen/spiegels project....

Bij de dealer een nieuw relais besteld en daar de verkeerde meegekregen. Een groene met 4 pootjes. Geen reactie dus.
Hierna is er een andere besteld, een gele met 5 pootjes. Geen reactie.:?

Image
Na wat zoeken blijkt het relais te horen tussen de blauwe en oranje relais op de foto en niet zoals eerder genoemd tussen de witte en de grijze.:roll:

Afijn alles deed het en vandaag is alles ingebouwd.
Ik heb dus nu een Rallye met elektrische ramen en spiegels.:)
Hier wat foto's
Aanpassen van het zijgedeelte van het interieur.
Image

Ingebouwde elektrische ramen.
Image
Image

Zo ziet het eruit zonder bakken.
Image

Ben er heel blij mee en alles zelf ingebouwd. Best knap voor een a-techneut vind ik zelf.:lol:

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

(y)

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Geeft altijd een goed gevoel als je dit soort klussen tot een goed einde weet brengen.

Zo zie je maar weer, gewoon beginnen en bij problemen is er altijd wel weer ergens hulp te krijgen of een tip die leidt tot de oplossing.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

J5
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 591
Joined: TueMay02, 2006 9:51:05 PM
Location: Katwijk
Contact:

Post by J5 »

Okay kleine update met enige hindernissen.
De nieuwe steelies gespoten en onder de Rallye gemonteerd. De hele boel liet de auto bij 120k/u flink trillen. De velgen laten uitlijnen en balanceren en daarna van werk naar huis gereden over de grote weg.
Tot 160 geen trilling meer te voelen. Helemaal blij. :D
Sta ik bij de afslag Leiden/transferium te wachten voor het stoplicht komt er ineens rook onder de motorkap vandaan. Ik rustig naar een benzine station gereden en daar even gekeken. Overal koelvloeistof in het motorcompartiment. :?
Bij de garage bleek mijn radiateur te zijn overleden vanwege hoge leeftijd. 1 dag later heeft in alle stilte de vervanging plaats gevonden.

Gisteren op weg naar werk...en hé de uitlaat veranderd van geluid. Van een zware brom naar een meer knetterend geluid. Beetje racy, lekker.
Even checken...niets te zien.
Er vanuit gaande dat er iets in de demper niet meer goed zat kan dat dus eigenlijk geen kwaad. Collega's zeiden op werk dat ze me al hoorden aankomen. :D
Vanmorgen in de auto op weg naar....werk jawel. Ik wilde net de grote weg op wilde draaien toen ik een KLOENK hoorde. Het geluid daarna leek alsof ik warm stond te draaien voor mijn eerste ruimtereis op Cape Canaveral. Even aan de kant.....kijken....terug naar huis.
Het resultaat:
Image
Image
Image

Voor een nieuwe middenpijp en originele demper ben ik waarschijnlijk tussen de 300 en 400 euri kwijt. De garage kan voor nood de boel even lassen, maar er moet een oplossing komen. De demper is al zo vaak gelast geweest dat hij nu niet meer te lassen is. :(

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
Posts: 2176
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Post by CitroCin »

Zo dat is nogal wat in een paar dagen tijd!
Heb je gisteren of eergisteren nog zien rijden, maar niet gehoord, dus toen was je uitlaat nog goed!
Zag je alleen weer te laat om te zwaaien!

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Heeft Peter niet nog wat liggen??

J5
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 591
Joined: TueMay02, 2006 9:51:05 PM
Location: Katwijk
Contact:

Post by J5 »

Heeeee, kom je idd de laatste tijd vaak tegen.
Kenteken 87-..-..

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
Posts: 2176
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Post by CitroCin »

Ja klopt, wegopbrekingen in Lisse he dus dan via Sassem ipv langs de keukenhof!

Zal er volgende keer beter op letten en s gaan zwaaien :oops:

Citrosan
AX Master
AX Master
Posts: 1099
Joined: SatDec04, 2004 8:23:58 PM
Location: Lisse

Post by Citrosan »

Nou nou, Johan het zit niet echt mee he.
Maar ja alles wat nu vervangen is gaat weer een tijdje mee, die uitlaat he, die is volgens mij nog prima te redden hoor, zal wel een stukje pijp tussen moeten maar het kan wel, of je moet nu een orginele demper willen?
Laat maar weten hoor, alleen moet je dan wel ff wachten tot we weer onze inrit in kunnen.(ivm weg werkzaamheden :roll: )

J5
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 591
Joined: TueMay02, 2006 9:51:05 PM
Location: Katwijk
Contact:

Post by J5 »

Paul bedankt voor je aanbod, maar volgens de garage is er al zoveel aan gebeund/gelast dat een stukje pijp ertussen lassen geen optie meer is. :(
Misschien wel een mooi moment om over te stappen naar een originele demper.

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

staat op marktplaats nog een compleet uitlaat systeem van een rallye.. type 1 maar past geloof ik ook op type 2..
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

J5
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 591
Joined: TueMay02, 2006 9:51:05 PM
Location: Katwijk
Contact:

Post by J5 »

Helaas past S1 niet op S2. :(

J5
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 591
Joined: TueMay02, 2006 9:51:05 PM
Location: Katwijk
Contact:

Post by J5 »

Maandagavond de Rallye opgehaald.....
Vreemd gezicht ineens zo'n "kale" kont, maar wat rijdt dat geweldig zeg. :wink:
Ik was een beetje bang dat het toch tegen zou vallen of dat ik het toch wel zou missen, maar niets is minder waar. Zeker qua geluid en gewicht merk je een groot verschil. Heerlijk stil. ( zal de leeftijd wel zijn ) Je hoort de motor beter, wat ook wel leuk is.
Geen gerammel meer van die zware Remus demper als je over een klinkerstraatje rijdt.
Ik kan wel foto's maken, maar de meeste van jullie weten wel hoe zoiets er uitziet. Wil iemand toch een foto zien dan maak ik hem wel even.

Belangrijker nog is dat de rekening bijzonder mee viel. Ik was €208 kwijt.
Kreeg overal 30% korting op.

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
Posts: 2176
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Post by CitroCin »

Fijn dat je weer zo lekker kan rijden en vooral rustig......heerlijk is dat een standaard demper!

Veel rijplezier (heb je de afgelopen week niet gezien!)

Citrosan
AX Master
AX Master
Posts: 1099
Joined: SatDec04, 2004 8:23:58 PM
Location: Lisse

Post by Citrosan »

208 euro, hmmm dat valt reuze mee zeg, ik neem aan dat ie van voor naar ahter nieuw is!?
Enne lekker he zo'n stille auto, ik zou ook geen herrie pot meer willen hoor :)

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

klinkt goed Johan!
(lekker stil ;))

had al tijdje niet meer gelenze hier, kan het allemaal niet meer bijhouden.. maar ik begrijp dat de rallye weer in goede staat is na wat kleine dingetjes..
ach t kost allemaal geld maar 1 ding is zeker, voorlopig gaat het dan ook niet meer stuk ;)
Image

Post Reply