Hallo,
Ik heb een Citroën ax 1.1 uit 1993 en het volgende probleem,het lampje van de injectie/ontsteking gaat branden zodra de motor warm is.
Ondanks dat dit lampje gaat branden blijft mijn wagen perfect lopen.
Verschillende mensen raden mij af om naar een garage te gaan omdat ondanks dat ze hem misschien daar gaan uitlezen weet je niet of ze het euvel gelijk kunnen verhelpen en de daarop eventuele reparatie's kunnen dan in de honderden euro's gaan lopen en dat willen we natuurlijk niet.
Het volgende heb ik inmiddels zelf al geprobeerd:
ECU gereset.
injectiehuis schoongemaakt.
Een poreuze slangetje die van het spruitstuk naar het luchtding loopt vervangen.
Verschillende stekkeraansluitingen schoongemaakt met contactpunt reiniger.
Maar helaas dit allen nog zonder succes
Heeft er iemand mischien nog suggesties,ideeen of tips voor mij wat ik dan nog eventueel kan proberen
Mike
lampje injectie/ontsteking gaat branden
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Lampje injectie/ontsteking...
Motormanagement lampje neem ik aan?
Moet je hem even laten uitlezen (of zelf doen), meestal is het een sensor die dienst weigerd
Uitlezen was hier bij de Citroën garage 25 euro. Repareren zal wel een stuk duurder zijn, maar dan weet je iig wat het is...
Ik heb het alleen uiteindelijk toch zelf gedaan (uitlezen) want de garage kreeg het met hun computer niet voorelkaar, dus ik heb het maar zelf gedaan met een deurbel
Motormanagement lampje neem ik aan?
Moet je hem even laten uitlezen (of zelf doen), meestal is het een sensor die dienst weigerd
Uitlezen was hier bij de Citroën garage 25 euro. Repareren zal wel een stuk duurder zijn, maar dan weet je iig wat het is...
Ik heb het alleen uiteindelijk toch zelf gedaan (uitlezen) want de garage kreeg het met hun computer niet voorelkaar, dus ik heb het maar zelf gedaan met een deurbel
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).