Mjah, d'r zit nu in m'n dieseltje (volgens zeggen) een Lucas pomp.
Nu heeft 't ding de laatste tijd ontzettend veel kuren (vooral als 'ie koud is):
met een klein beetje gas geven, geeft 't ding spontaan op willekeurige momenten ineens VEEL MEER vermogen (óók als je dan nog eens extra gas mindert!); met optrekken heeft 'ie vaak amper vermogen (tot 'ie weer gek wordt en ineens veel vermogen bijgeeft); stationair loopt 'ie de laatste 1½ week ook niet gelijkmatig meer; ...
Nou heb ik al hier-en-daar op 't internet gelezen dat Lucas pompen nou niet echt geweldig zijn en zelfs compleet muurvast slaan als je gaat proberen "goedkoper" te rijden door er een klein deel alternatieve olie in te smijten.
(Zie hiervoor: http://193.16.154.44/~ppo/forum/archive ... /t-74.html)
Is het misschien niet verstandig om de boel om te bouwen naar 'n Bosch pomp?
Distributie-pomp voor dieseltje (1.5D)
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Distributie-pomp voor dieseltje (1.5D)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
-
- AX Master Spammer
ik heb met mn 1.4d wel gewoon 10l zonnebloemolie dr in gedonderd, zonder verdere problemen, dus het verhaal dat die pomp meteen naar de kl*te ging vind ik enigzins toevallig.
Bij mijn AX zit een andere pomp dan op mn vorige blok, en de leidingen e.d. zijn idd anders, of de injectoren anders zijn betwijfel ik, heb echter geen vergelijkingsmateriaal meer, het oude blok is met het oud ijzer meegegaan
Bij mijn AX zit een andere pomp dan op mn vorige blok, en de leidingen e.d. zijn idd anders, of de injectoren anders zijn betwijfel ik, heb echter geen vergelijkingsmateriaal meer, het oude blok is met het oud ijzer meegegaan
-
- AX Master Spammer
in de winter wel ja, maar dan moet je ook niet zo stom zijn om zonder ombouw rond te gaan rijden, das dan echt wel verplicht, door de kou wordt het anders gewoon te stroperig, en daar kan je pomp idd niet zo best tegen.Browny wrote:vooral 's winters kan een beetje zonnebloemolie problemen geven vertelde kakelbont, die heeft z'n AX-je omgebouwd tot plantaardige olie stoker.