Schijven achter
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Schijven achter
Passen de lagers van een Saxo of 106 met schijven op de achterdraagarmen van een GTI? De draagarmen zien er op het oog hetzelfde uit..
De draagarmen zullen ongetwijfeld passen. De hele achteras pas in iedergeval 100% zeker.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Re: Schijven achter
Nee lagers passen niet tenzij je de astap ook vervangt. Daarnaast moet je ook denken aan de ophanging van de remmen en zo. die moeten ook over.ax_b wrote:Passen de lagers van een Saxo of 106 met schijven op de achterdraagarmen van een GTI? De draagarmen zien er op het oog hetzelfde uit..
groeten
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Achter schijven is een aanrader
Ik zou gewoon proberen een complete achteras te vinden en die te gebruiken. Omdat je dan ook dikkere torsie staven hebt en een dikkere stabilisatorstang.
Voor de handrem wat je het beste kan doen is handrem uit elke willekeurige saxo slopen. Die is te monteren zonder aanpassingen op de huidige plek van je handrem. En nieuwe kabels te halen bij de dealer (voor een sax 16v) ik was 30 euro kwijt. Enige wat aangepast moet worden is dat je 2 busjes moet maken omdat de handremkabels iets te lang zijn.
Ik zou gewoon proberen een complete achteras te vinden en die te gebruiken. Omdat je dan ook dikkere torsie staven hebt en een dikkere stabilisatorstang.
Voor de handrem wat je het beste kan doen is handrem uit elke willekeurige saxo slopen. Die is te monteren zonder aanpassingen op de huidige plek van je handrem. En nieuwe kabels te halen bij de dealer (voor een sax 16v) ik was 30 euro kwijt. Enige wat aangepast moet worden is dat je 2 busjes moet maken omdat de handremkabels iets te lang zijn.
AX Soupapes 16
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Nee, heb sinds kort vista ultimate op mijn pc dus heb zo goed als alles weggegooid. Maar het wijst zich echt allemaal vanzelf wel, beutje beunen komt het wel goedBas_S wrote:Heb je een foto van hoe je dat opgelost hebt?
AX Soupapes 16
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Hydraulische handrem is ook wel leuk.
Maar dat je de ophanging van de remklauw over moet zetten had ik al gezien, maar de astap had ik niet gedacht. Is op zich niet zo veel werk en best wel te doen, als t goed is tik je die er zo uit.
Misschien ff een klusje voor later Heb nu veel te weinig tijd. Eerst maar eens veerpootlagers halen en monteren. Maar weet nu iig wat ik nodig heb.
Maar dat je de ophanging van de remklauw over moet zetten had ik al gezien, maar de astap had ik niet gedacht. Is op zich niet zo veel werk en best wel te doen, als t goed is tik je die er zo uit.
Misschien ff een klusje voor later Heb nu veel te weinig tijd. Eerst maar eens veerpootlagers halen en monteren. Maar weet nu iig wat ik nodig heb.
Heb nog gebruikte standaard schijven en blokken in de aanbieding, zijn in prima staat heb ze vervangen voor wat beters. Je mag ze zo hebben. Mocht je intresse hebben stuur even een pb'tje.
AX Soupapes 16
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Dat zou mij ook wel logisch lijken, jah.Ax16v wrote:Hmmm komt ie daarmee wel door de apk keuring?ax_b wrote:Hydraulische handrem is ook wel leuk.
Naar mijn weten moet een handrem altij mech. zijn...
'n Handrem moet 't doen, voor 't geval 't hydraulisch systeem 't laat afweten.
'n Handrem is niet alleen maar 'n parkeer-rem, maar vooral een back-up als je niet meer met 't pedaal kunt remmen (door lekkage of wat voor storing in 't hydraulisch systeem dan ook).
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Er zijn verschillende systemen voor een hydraulische handrem, maar volgens mij is het een apart hydraulisch systeem. Net als rally-wagens en die moeten ook gewoon naar de keuring... Dus t mag wel, alleen uitvoering is lastig. Handrem moet voor de keuring gewoon werken, verder kijken ze er niet naar.
Misschien toch ooit maar eens een rally-wagen bouwen..
Misschien toch ooit maar eens een rally-wagen bouwen..
Als je in Frankrijk bij PSA kijkt bij de "sport" aanpassingen voor groep N en groep A, verhard en onverhard kom je hydraulische handremmen tegen met een kleppenblok dat er voor zorgt dat je alleen de achterremmen van druk voorziet. Is een links en rechts gescheiden syteem en maakt volgens mij gebruik van BX achtige twee zuiger klauwen.
Wel heel mooi maar volgens mij voor weggebruik een beetje overbodig.
Je kan ook het originele AX handremmechaniek gebruiken en kabels van een BX pakken en die een beetje inkorten, dan stel je de achterremmen op de klauwen zelf.
naafstompen zijn wel over te zetten, je kan ook de naven, stompen en klauwen gebruiken van een 205, 306, 405 oid maar dan wel een andere ankerplaat erbij zoeken of nieuwe gaatjes boren voor bevestiging op de draagarm.
P.
P.
Wel heel mooi maar volgens mij voor weggebruik een beetje overbodig.
Je kan ook het originele AX handremmechaniek gebruiken en kabels van een BX pakken en die een beetje inkorten, dan stel je de achterremmen op de klauwen zelf.
naafstompen zijn wel over te zetten, je kan ook de naven, stompen en klauwen gebruiken van een 205, 306, 405 oid maar dan wel een andere ankerplaat erbij zoeken of nieuwe gaatjes boren voor bevestiging op de draagarm.
P.
P.
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
Nee hoor is toegestaan. heel veel duurdere auto's zijn zowiezo uitgerust met een hydraulische handrem. Hij moet alleen kunnen blokkeren. Als een handrem een noodrem was hadden ze hem wel op de voorwielen gezet want wie wil er nu een noodstop maken met een geblokkeerde achterkant. en voor problemen in de hydrailic hebben ze een gescheiden systeem uitgevonden.MNM(tm) wrote:Dat zou mij ook wel logisch lijken, jah.Ax16v wrote:Hmmm komt ie daarmee wel door de apk keuring?ax_b wrote:Hydraulische handrem is ook wel leuk.
Naar mijn weten moet een handrem altij mech. zijn...
'n Handrem moet 't doen, voor 't geval 't hydraulisch systeem 't laat afweten.
'n Handrem is niet alleen maar 'n parkeer-rem, maar vooral een back-up als je niet meer met 't pedaal kunt remmen (door lekkage of wat voor storing in 't hydraulisch systeem dan ook).
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
BX/Xantia/C5/DS/CX/Eend etc hebben de handrem op de voorwielen en als je ooit een keer het genoegen hebt gehad om hier mee te remmen weet je dat je daar een pittig noodremmetje mee kan makendenny wrote: Als een handrem een noodrem was hadden ze hem wel op de voorwielen gezet want wie wil er nu een noodstop maken met een geblokkeerde achterkant.
Dat was ik er nog vergeten bij te zetten Maar een blokkeermechanisme is eventueel makkelijk te maken van een oude handrem.Bas_S wrote:Hydraulische handrem mag; als hij maar omhoog blijft staan/blokkeren.