Eerst zeker weten dat er geen lucht meer in het systeem zit, dan pas verder kijken, je hebt zeker lucht in je klauwen. Nippels moet je dan ook gewoon vervangen, je kan dit ook laten doen natuurlijk.
Voor de mensen die remmen gaan ontluchten een tip: spuit de nippels van de voren in met kruipolie. Krijg je de nippel niet open met een sleuteltje probeer dan een klein rateltje, hiermee kan je veel beter doseren.
Hoofdremcilinder trap je vooral kapot door het ontluchten, het ontluchten is nogal een precies werkje. Zorg er voor dat je NOOIT het rempedaal helemaal op de vloer trapt, dan trap je de cups in de hoofdremcilinder stuk!!
Remslangen vervangen en nu geen remmen meer!!
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Eindelijk iemand met wijze woorden Pomp altijd maar kleine stukjes met je rempedaal inplaats van vol te pompen.ax_b wrote: Hoofdremcilinder trap je vooral kapot door het ontluchten, het ontluchten is nogal een precies werkje. Zorg er voor dat je NOOIT het rempedaal helemaal op de vloer trapt, dan trap je de cups in de hoofdremcilinder stuk!!
Mocht het allemaal niet lukken heb ik over 1 á 2 weekjes remklauwen van een AX GTI over. Inclusief blokken en schijven.
AX Soupapes 16
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
? Is dat zo? Mag je niet tot de bodem trappen? Ik trap met ontluchten al 6 jaar tot helemaal op de bodem. Iemand giet het er in het reservoir bij en ik trap het eruit. Al tich keer ontlucht zo. En alles remt als een jekker.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Dan heb je waarschijnlijk veel geluk gehad, de hoofdremcilinder kan dat niet hebben. Vooral als je veel lucht in het systeem hebt, na bijvoorbeeld het vervangen van een remslang, trap je m makkelijk stuk.Mark wrote:? Is dat zo? Mag je niet tot de bodem trappen? Ik trap met ontluchten al 6 jaar tot helemaal op de bodem. Iemand giet het er in het reservoir bij en ik trap het eruit. Al tich keer ontlucht zo. En alles remt als een jekker.
Ook weer wat geleerd.
Geldt zoiets ook voor de remcilinders die in de remtrommels zitten?
Daarvan was er bij mij eentje gaan lekken na het vervangen van de klauwen en het ontluchten.
(remcilinders hadden er inmiddels ook wel 130k km op zitten...)
Geldt zoiets ook voor de remcilinders die in de remtrommels zitten?
Daarvan was er bij mij eentje gaan lekken na het vervangen van de klauwen en het ontluchten.
(remcilinders hadden er inmiddels ook wel 130k km op zitten...)
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Dit geldt niet voor je remcilinders, die trap je niet stuk maar de cupjes gaan lekken. Remcilinders moeten bij een grote beurt gecontroleerd worden. Controleer als volgt:
Verwijder de remtrommel en duw de cupjes opzij daar waar ik de pijltjes in op de foto heb zet(eventueel met schroevendraaier), er mag dan geen remvloeistof te zien zijn. Zie je ook maar het kleinste beetje remvloeistof dan is de remcilinder al lek en moet je deze vervangen. Vervang ze gelijk aan beide kanten.
Verwijder de remtrommel en duw de cupjes opzij daar waar ik de pijltjes in op de foto heb zet(eventueel met schroevendraaier), er mag dan geen remvloeistof te zien zijn. Zie je ook maar het kleinste beetje remvloeistof dan is de remcilinder al lek en moet je deze vervangen. Vervang ze gelijk aan beide kanten.