Remslangen vervangen en nu geen remmen meer!!
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Remslangen vervangen en nu geen remmen meer!!
Hallo jongense en meisjes van de ax club
Ik heb laatst wat mooie rem slangen besteld van blackdiamond, ik heb ze met veel mooite geinstaleerd aan de voorkant (15 jaar troep en dan gaat het wel een beetje stroef) . Aan de achterkant kon ik ze niet instaleren omdat het los maken van de originele bijna onmogelijk was.
Dus na het instaleren nieuwe vloestof erin gegoid (dot5.1) alles gebloed, ($%^&* scroefjes niples aan de voor schivfen)
Nu het probleem. Als de motor uit is en ik de rem pomp duurt het 2-3 slagen om de rem helemaal hard en ondrukbaar te maken. Dat is beter dan voor met de ruberen slangen want dan was het 4-5 slagen.
Maaaaar waneer ik de motor aanzet gaat het alemaal weg, ik kan noch remen maar de pedal druk is veel slechter als daarvoor. En ik moet echt heleemaal naar het bodem om een beetje hard te remen.
Dus weet eimand wat er fout kan zijn? Zit er lucht in het systeem? (we heben het 2 keer gebloed) of zouden we iets heben beshadigt in de tusen tijd het werk? Of is er iets wat ik over het hoofd zie?
Want ik neem aan dat er geen lek is als ik het met de motor af kan oppompen.
Ik heb laatst wat mooie rem slangen besteld van blackdiamond, ik heb ze met veel mooite geinstaleerd aan de voorkant (15 jaar troep en dan gaat het wel een beetje stroef) . Aan de achterkant kon ik ze niet instaleren omdat het los maken van de originele bijna onmogelijk was.
Dus na het instaleren nieuwe vloestof erin gegoid (dot5.1) alles gebloed, ($%^&* scroefjes niples aan de voor schivfen)
Nu het probleem. Als de motor uit is en ik de rem pomp duurt het 2-3 slagen om de rem helemaal hard en ondrukbaar te maken. Dat is beter dan voor met de ruberen slangen want dan was het 4-5 slagen.
Maaaaar waneer ik de motor aanzet gaat het alemaal weg, ik kan noch remen maar de pedal druk is veel slechter als daarvoor. En ik moet echt heleemaal naar het bodem om een beetje hard te remen.
Dus weet eimand wat er fout kan zijn? Zit er lucht in het systeem? (we heben het 2 keer gebloed) of zouden we iets heben beshadigt in de tusen tijd het werk? Of is er iets wat ik over het hoofd zie?
Want ik neem aan dat er geen lek is als ik het met de motor af kan oppompen.
Dat is niet het probleem, er moet 4 tot 5 keer op de rem getrapt worden voordat er remdruk is.. Das foute boel... Rem moet in 1 keer druk hebben.Henk89 wrote:jouw remsysteem werk op vacuum als de motor loopt voor je rembekrachtiger. daarom zakt het pedaal als je de motor aan zet
Gr Henk
Of dr is lucht in het systeem of de hoofdremcilinder is lek.
Kon die hoofdrem cylinder er dan voor de vervangen van de remslangen kapot zijn?
En die 4-5 slagen was om met de motor af de pedal helemaal onbeweegbaar maken, dus er was al druk op de eerste slag, maar als je de rem pompt met de motor af dan gaat de pedal elke keer mindr zaken tot dat het niet meer zakt, en dat mende ik
als ik ging rijden kon ik gewoon normal remen hiervoor.
En die 4-5 slagen was om met de motor af de pedal helemaal onbeweegbaar maken, dus er was al druk op de eerste slag, maar als je de rem pompt met de motor af dan gaat de pedal elke keer mindr zaken tot dat het niet meer zakt, en dat mende ik
als ik ging rijden kon ik gewoon normal remen hiervoor.
-
- Welkom nieuw AX lid
- Posts: 8
- Joined: ThuDec27, 2007 8:51:51 PM
- Location: Zundert
Óf luchtbellen,óf je hoofdremcilinder kapot.
Heb je de leidingen naar achter ook ontlucht? (ook al heb je die niet losgehad!)
Vaak gaat met het ontluchten op de gebruikelijke manier (met je rempedaal) de hoofdremcilinder kapot. Vooral wanneer deze al op leeftijd is.
Vandaar dat ontluchten met een onder of overdruk beter is.Bovendien is het veel handiger, omdat je dan alleen kan ontluchten.
Heb je de leidingen naar achter ook ontlucht? (ook al heb je die niet losgehad!)
Vaak gaat met het ontluchten op de gebruikelijke manier (met je rempedaal) de hoofdremcilinder kapot. Vooral wanneer deze al op leeftijd is.
Vandaar dat ontluchten met een onder of overdruk beter is.Bovendien is het veel handiger, omdat je dan alleen kan ontluchten.
meten is weten, weten is wát te meten
uhm... nou ik heb 4 keer ontluch volgens de haynes... en het is beter geworden maar noch steeds slechter dan darvoor.
Wat we deden was oppompen en dan ventiel open druk laten ontsnapen en dan ventiel dicht, repeat. en zo in de volgorde zoals de haynes het zegt (dus alle vier wielen) is dat het slechte dus?
Wat we deden was oppompen en dan ventiel open druk laten ontsnapen en dan ventiel dicht, repeat. en zo in de volgorde zoals de haynes het zegt (dus alle vier wielen) is dat het slechte dus?
nou het probleem was dat aan de voorkant de nipels afbraken en aan de achterkant gebruikten we zon slang met een kleine spleet erin dat open gaat onder druk, en dat in een potje vloistof om terug zuigen te voorkomen.
we stopten na 4-5 keer pompen omdat dan een ardig stroompje uitkwam, en we gebruikten 1.2 liter remvloistof.
en als ik rem denk ik nu of the top of my head dat het pedal gewoon naar benede ging en daar bleef. zon 2-3 cm van het schutboard
we stopten na 4-5 keer pompen omdat dan een ardig stroompje uitkwam, en we gebruikten 1.2 liter remvloistof.
en als ik rem denk ik nu of the top of my head dat het pedal gewoon naar benede ging en daar bleef. zon 2-3 cm van het schutboard
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
Je moet het pedaal oppompen met de nippel dicht, zodra je druk hebt dan draai je hem even los, en daarna weer dicht, dit herhaal je per wiel totdat je door het slangetje heen geen lucht meer ziet komen.megator wrote:nou het probleem was dat aan de voorkant de nipels afbraken en aan de achterkant gebruikten we zon slang met een kleine spleet erin dat open gaat onder druk, en dat in een potje vloistof om terug zuigen te voorkomen.
we stopten na 4-5 keer pompen omdat dan een ardig stroompje uitkwam, en we gebruikten 1.2 liter remvloistof.
en als ik rem denk ik nu of the top of my head dat het pedal gewoon naar benede ging en daar bleef. zon 2-3 cm van het schutboard
Maar heb je nu met de motor uit als je het pedaal oppompt en vasthoudt wel druk, of zakt het pedaal dan ook nog naar de vloer?
Ik begrijp dat het niet uitmakt hoveel olie je erin gooit ik zei het om een idee te geven van hoveel we erdoor heen haden gejagd.
de nippels braken af voor het ontluchten. nu denk ik dat het enige waar er geen vloeistof in kwam dan is de remklauwen maar die waren al vol met remvloestof darvoor. behalve de linker want die moesten we van de auto afhalen en om de remslang erop te krijgen, maar daar na heben we die ontluht door de zuiger te bewegen. rechts heben we dat niet gedaan.
edit we ontlucht zoals je zie druk op nipel open pedaal naar de vloer dicht nipel pedal naar boven
de nippels braken af voor het ontluchten. nu denk ik dat het enige waar er geen vloeistof in kwam dan is de remklauwen maar die waren al vol met remvloestof darvoor. behalve de linker want die moesten we van de auto afhalen en om de remslang erop te krijgen, maar daar na heben we die ontluht door de zuiger te bewegen. rechts heben we dat niet gedaan.
edit we ontlucht zoals je zie druk op nipel open pedaal naar de vloer dicht nipel pedal naar boven
nippels vervangen wordt bijna onmogelijk. ik denk niet dat lucht naar binen komt daar voor 2 redes, de erste is dat we ze niet eens aan het draien kreegen en het twede is dat ze ontworpen zijn zodat als ze erin breken dat ze geen lucht naar binen laten, het zou kunen dat de rechter klauw die we niet ontlucht heben noch steeds lucht erin heeft neem ik aan. en doorzichtig slang welke dan? de geene die ik op de nipel dee die was oranje en dus kon ik geen bleen zien.
Edit ik heb wel voor ontlucht, door de remslang open te draien in plaats van de nipel, dus de slangen worden ontlucht maar niet de klauw welke van tevoor ontlucht zou moeten zijn.
Edit ik heb wel voor ontlucht, door de remslang open te draien in plaats van de nipel, dus de slangen worden ontlucht maar niet de klauw welke van tevoor ontlucht zou moeten zijn.
Er hoeft ook niet veel lucht in te zitten om de klachten te krijgen die jij hebt. Luch is nl. veel makkelijker samen te drukken dan remolie.megator wrote:nippels vervangen wordt bijna onmogelijk. ik denk niet dat lucht naar binen komt daar voor 2 redes, de erste is dat we ze niet eens aan het draien kreegen en het twede is dat ze ontworpen zijn zodat als ze erin breken dat ze geen lucht naar binen laten, het zou kunen dat de rechter klauw die we niet ontlucht heben noch steeds lucht erin heeft neem ik aan. en doorzichtig slang welke dan? de geene die ik op de nipel dee die was oranje en dus kon ik geen bleen zien.
Je hebt de slang vervangen, daar zit sowieso geen remolie in, daarnaast stroomt er altijd wat uit je remleiding als je de slang er af hebt. Ik schat dus dat er aardig wat lucht in zit. Remolie is wat dikker dan water en de leidingen zijn redelijk dun, alle lucht gaat niet automatisch naar je hoogste punt. Lucht blijft dus in je leidingen zitten.
Bij het ontluchten is het handig om een doorzichtig slangetje te gebruiken. Je kunt dan nl. zien of er lucht in de olie zit die er uit komt, of dat het enkel olie is. Dat laatste is de wenselijke situatie.
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
Probleem is niet dat er lucht via de nippels je klauwen inkomt, want dan had je ook lekkage moeten hebben als je je rem intrapt, er komt dan best wat druk op te staan. Het zit hem meer in het feit dat de lucht die in je klauw zit nergens naartoe kan.
Als je je remklauwen voor niet ontlucht hebt dan heb je er wel lucht inzitten zodra je de remslangen loshaalt, en met je remslangen kan je ook niet veel doen qua ontluchten, toch maar zien dat je die nippels loskrijgt, of anders een ander setje klauwen voor.
Als je je remklauwen voor niet ontlucht hebt dan heb je er wel lucht inzitten zodra je de remslangen loshaalt, en met je remslangen kan je ook niet veel doen qua ontluchten, toch maar zien dat je die nippels loskrijgt, of anders een ander setje klauwen voor.