GTI valt dood (GTI)
Moderators: denny, vtspower, webmasters
GTI valt dood (GTI)
Het scenario:
Maandagavond wil ik naar huis rijden met de GTI. In eerste instantie starten en lopen. Wil ik de dreef oprijden, geef ik gas en het enige wat de auto doet is doodvallen. Kreeg hem ook echt niet meer aan de praat.
Maar mijn vader gebeld om me naar huis te slepen. Thuis gekomen was de accu ook nog eens compleet dood, zelfs de toeter deed het bijna niet meer. (na 15 minuten waarin ik nauwelijks stroomverbruikers aan had!)
Nu wil ik vandaag de accu eruit halen om deze op te laden, doet ineens alles het weer. Behalve starten dan.
Brandstofrelais getest in de andere AX (werkte) gewisseld in de GTI, en weer starten en lopen Geen startkabel of iets aan te pas gekomen.
Dus ik een proefrondje maken, kom ik weer op de dreef... (+/- 400 meter rijden) geef gas, weer dood. Viel niet meteen uit, eerst al het vermogen en dan valt ie vanzelf uit... weer relais gewisseld, maar deze keer niks.
Ga zo maar weer met mijn andere AX proberen of ik hem alsnog weer aan de praat kan krijgen, anders moet mijn vader me de 3e keer in 3 weken slepen...
Waar moet ik het deze keer zoeken??
Maandagavond wil ik naar huis rijden met de GTI. In eerste instantie starten en lopen. Wil ik de dreef oprijden, geef ik gas en het enige wat de auto doet is doodvallen. Kreeg hem ook echt niet meer aan de praat.
Maar mijn vader gebeld om me naar huis te slepen. Thuis gekomen was de accu ook nog eens compleet dood, zelfs de toeter deed het bijna niet meer. (na 15 minuten waarin ik nauwelijks stroomverbruikers aan had!)
Nu wil ik vandaag de accu eruit halen om deze op te laden, doet ineens alles het weer. Behalve starten dan.
Brandstofrelais getest in de andere AX (werkte) gewisseld in de GTI, en weer starten en lopen Geen startkabel of iets aan te pas gekomen.
Dus ik een proefrondje maken, kom ik weer op de dreef... (+/- 400 meter rijden) geef gas, weer dood. Viel niet meteen uit, eerst al het vermogen en dan valt ie vanzelf uit... weer relais gewisseld, maar deze keer niks.
Ga zo maar weer met mijn andere AX proberen of ik hem alsnog weer aan de praat kan krijgen, anders moet mijn vader me de 3e keer in 3 weken slepen...
Waar moet ik het deze keer zoeken??
Daarmee heb je bewezen dat ook de garage het probleem niet heeft opgelost, maar, net als jij, met het verwisselen / vervangen van het brandstofrelais, per toeval geluk had dat 'ie 't daarna weer deed.
Nogmaals, ik blijf erbij dat er een beschadiging / draadbreuk / whatever in de kabelboom zit, waardoor de 12V naar 't relais wegvalt!
Het relais dat ik er destijds in geprikt had, was 100% zeker weten goeD!
Nogmaals, ik blijf erbij dat er een beschadiging / draadbreuk / whatever in de kabelboom zit, waardoor de 12V naar 't relais wegvalt!
Het relais dat ik er destijds in geprikt had, was 100% zeker weten goeD!
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Dat klinkt inderdaad aannemelijk... Zeg Rob, zullen wij samen eenkabelboom speurtocht in starten? Ik heb erook nog 1 die het de ene dag wel doet en de andere niet, en elke keer na iets vervangen doet ie het weer en daarna weer hetzelfde probleem :+MNM(tm) wrote:
Nogmaals, ik blijf erbij dat er een beschadiging / draadbreuk / whatever in de kabelboom zit, waardoor de 12V naar 't relais wegvalt!
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Romy, klinkt leuk.
@Marco, dat vermoeden had ik zelf inmiddels ook al. Het vervangen van de complete kabelboom zou een oplossing zijn??
Hij heeft het, na de "reparatie", welgeteld +/- 125 kilometer weer perfect gedaan. Begon toen raar te lopen en hield er na 25 km weer mee op. Relais gewisseld (heb er twee, wissel steeds dezelfde, die in de 1.1 zit komt niet in de GTI uit voorzorg) heeft toen weer een paar dagen gereden, zij het met inhouden. Zaterdag, zondag en maandagochtend er weer mee rondgereden, ongeveer 25 kilometer. Toen dus weer niks sinds maandagavond.
Maar ik ben het echt zat met de GTI. Wil er geen tijd en zeker geen (niet al te veel) geld meer insteken, zeker niet als dat weinig uitmaakt. En kabelboom wisselen... dat ga ik echt niet zelf proberen.
Ik wil hem inmiddels eigenlijk geen week meer in mijn straat hebben staan eigenlijk... Ik blijf een eventuele verkoop maar uitstellen omdat ie het weer niet doet, zo blijf ik eeuwig met dat ding zitten.
@Marco, dat vermoeden had ik zelf inmiddels ook al. Het vervangen van de complete kabelboom zou een oplossing zijn??
Hij heeft het, na de "reparatie", welgeteld +/- 125 kilometer weer perfect gedaan. Begon toen raar te lopen en hield er na 25 km weer mee op. Relais gewisseld (heb er twee, wissel steeds dezelfde, die in de 1.1 zit komt niet in de GTI uit voorzorg) heeft toen weer een paar dagen gereden, zij het met inhouden. Zaterdag, zondag en maandagochtend er weer mee rondgereden, ongeveer 25 kilometer. Toen dus weer niks sinds maandagavond.
Maar ik ben het echt zat met de GTI. Wil er geen tijd en zeker geen (niet al te veel) geld meer insteken, zeker niet als dat weinig uitmaakt. En kabelboom wisselen... dat ga ik echt niet zelf proberen.
Ik wil hem inmiddels eigenlijk geen week meer in mijn straat hebben staan eigenlijk... Ik blijf een eventuele verkoop maar uitstellen omdat ie het weer niet doet, zo blijf ik eeuwig met dat ding zitten.
Last edited by Rob GT on FriJan25, 2008 8:43:37 PM, edited 2 times in total.
Kans is heel groot, ja. En nog steeds is "meten = weten" van toepassing!Rob GT wrote:Romy, klinkt leuk.
@Marco, dat vermoeden had ik zelf inmiddels ook al. Het vervangen van de complete kabelboom zou een oplossing zijn??
Verders is het best lastig om een 100% betrouwbare motorkabelboom voor een GTI te pakken te krijgen. Brakke kabelbomen schijnen een beetje een standaard kwaal van GTI's te zijn.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
GTi = (type 2) GT injection. Die hebben monopoint injectie.
GTI = multipoint injectie. 'n Willekeurige (ook GTi) type 2 kabelboom gaat per definitie niet werken, omdat die niet voorzien zijn van stekkers voor de 4 injectoren.
CMIIW
GTI = multipoint injectie. 'n Willekeurige (ook GTi) type 2 kabelboom gaat per definitie niet werken, omdat die niet voorzien zijn van stekkers voor de 4 injectoren.
CMIIW
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Ik heb niks om mee te meten... (hooguit een geodriehoek)
Maar hij staat weer hier in de straat.
Heb hem ff een uurtje laten staan, weer relais gewisseld (starten en lopen) en met max 30 naar huis gereden...
Morgen bij daglicht ga ik alles uit de GTI halen, dan kijk ik ook nog wel ff of ik wat kan zien aan de bedrading.
Maar hij staat weer hier in de straat.
Heb hem ff een uurtje laten staan, weer relais gewisseld (starten en lopen) en met max 30 naar huis gereden...
Morgen bij daglicht ga ik alles uit de GTI halen, dan kijk ik ook nog wel ff of ik wat kan zien aan de bedrading.