nope hoeft nietAphexTwiins wrote:je hoeft je ECU toch niet te resetten als je gewoon dat filter huis vervang voor een simpel sportfiltertje achter de blok zeg maar?
stel hier je (open)luchtfilter vragen open geen nieuwe !!
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX liefhebber
- Posts: 172
- Joined: ThuDec14, 2006 6:49:11 PM
- Location: Schijndel, Noordbraband, Nederland
neh mja de hyperactive verkoper van de FBA gaf aan dat ie eigenlijk wel naar voren moet voor optimale werking.. Maar ik hoef er niet perse pk's bij.. aangezien dit toch wel verwaarloosbaar is.. En tis een universeel ding.. dus veel winst zat er toch al niet in .. gaat me echt puur om het lekker geluid wat er in zit.. En dan is alleen een kwestie van de oude er af trekken + de buizen naar voren, en de nieuwe er onder vast schroeven..
Das dus 10 min werk??
Das dus 10 min werk??
net nog es ff onder de kap wezen spieken.. Wat me opvalt is dat er halverwege de buis naar voren van het originele luchtfilter een kabel zit. Deze gaat naar de bovenkant, waar het luchtfilter zit. Dit slangetje moet dus verdwijnen als er een openluchtfilter in komt.
Waar is dit slangetje voor, en wat moet ik er mee doen?
Waar is dit slangetje voor, en wat moet ik er mee doen?
Bewaren bij de luchtfilter-buizerette voor als je 'm ooit weer origineel wilt terugbouwen.
Waar het slangetje in de luchtbuis zit, zit een klep waarmee het systeem kan kiezen uit warme lucht vanaf de uitlaat (koude motor) of koude lucht vanaf de andere kant.
Waar het slangetje in de luchtbuis zit, zit een klep waarmee het systeem kan kiezen uit warme lucht vanaf de uitlaat (koude motor) of koude lucht vanaf de andere kant.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Mijn ervaring.. Ach, het is maar voor het geluid... en ik heb in de blauwe een K&N en in de grijze zat autostyle en, ik merkte geen verschil
Gaf allebei herrie en bij die grijze vond ik dat irritant want die is er niet voor om herrie te maken dus dat filter is weggegaan.
Zolang je het niet voor de prestaties doet, maakt het niet zoveel uit.
Gaf allebei herrie en bij die grijze vond ik dat irritant want die is er niet voor om herrie te maken dus dat filter is weggegaan.
Zolang je het niet voor de prestaties doet, maakt het niet zoveel uit.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
- arjanklepper
- AX liefhebber
- Posts: 153
- Joined: SatFeb16, 2008 7:01:03 PM
- Location: Heerhugowaard
powerfilter
hey mensen.
nu heb ik een universele powerfilter gekocht en wil ik deze aansluiten.
maar nu zie ik ook da vanaf voor mijn moterblok waar bij GT's het spruitstuk zit een slang loopt die ook aangekoppeld is op het standaard lucht systeem. is deze slang nog nodig om aantesluiten of kan ik deze negeren tijdens de opbouw.
het betreft deze slang
groet arjan
nu heb ik een universele powerfilter gekocht en wil ik deze aansluiten.
maar nu zie ik ook da vanaf voor mijn moterblok waar bij GT's het spruitstuk zit een slang loopt die ook aangekoppeld is op het standaard lucht systeem. is deze slang nog nodig om aantesluiten of kan ik deze negeren tijdens de opbouw.
het betreft deze slang
groet arjan
er is al een heeeeeel uitgebreid topic over het aansluiten van luchtfilters...
maar om je vraag even te beantwoorden;
-die slang/buis is voor de warme lucht die je auto in de winter wil gebruiken als het vriest.. je kan zonder, maar bij koude start en echte kou buiten is het beter om de slang wel te hebben.
vooralsnog rijdt denk 60% op het forum vd ax-ers zonder die slang en gaat dat gewoon goed
maar om je vraag even te beantwoorden;
-die slang/buis is voor de warme lucht die je auto in de winter wil gebruiken als het vriest.. je kan zonder, maar bij koude start en echte kou buiten is het beter om de slang wel te hebben.
vooralsnog rijdt denk 60% op het forum vd ax-ers zonder die slang en gaat dat gewoon goed
-
- Welkom nieuw AX lid
- Posts: 6
- Joined: ThuMar13, 2008 7:16:40 PM
Opebn luchtfilter
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum en ben sinds kort ook de trotse eigenaar van een AXje van 93 1.1 injectie.
Nu las ik de How to over het luchtfilter vervangen voor een opensysteem.
Nu ben ik echt een leek op auto gebied. Maar als er staat dat iedereen het kan moet mij het ook wel lukken.
Natuurlijk hou ik er wel een aantal vragen aan over.
Wat voor filte rmoet ik hebben? Kan iemand mij een directe link geven? Plaatjes oid. Wat is het beste? Waar kan ik het krijgen?
Alvast bedankt, en een compliment voor dit leuke forum!
Ik ben nieuw op dit forum en ben sinds kort ook de trotse eigenaar van een AXje van 93 1.1 injectie.
Nu las ik de How to over het luchtfilter vervangen voor een opensysteem.
Nu ben ik echt een leek op auto gebied. Maar als er staat dat iedereen het kan moet mij het ook wel lukken.
Natuurlijk hou ik er wel een aantal vragen aan over.
Wat voor filte rmoet ik hebben? Kan iemand mij een directe link geven? Plaatjes oid. Wat is het beste? Waar kan ik het krijgen?
Alvast bedankt, en een compliment voor dit leuke forum!
ten eerste bedankt
Ehm. Je kunt gewoon een universeel openlucht filter halen bij de FBA / brezan e.d. is iets van 25 euro.. Of een van Green of K&N maar die zijn ongeveer 2 a 3 x zo duur. Ehm.. bij universele dingen zitten meerdere rubberen ringen, waardoor je altijd de goede maat hebt.
Het installeren is echt makkelijk. Je draait de slangklem los, verwijdert alle buizen en plaatst het filter..
Ehm. Je kunt gewoon een universeel openlucht filter halen bij de FBA / brezan e.d. is iets van 25 euro.. Of een van Green of K&N maar die zijn ongeveer 2 a 3 x zo duur. Ehm.. bij universele dingen zitten meerdere rubberen ringen, waardoor je altijd de goede maat hebt.
Het installeren is echt makkelijk. Je draait de slangklem los, verwijdert alle buizen en plaatst het filter..