Grietje
Moderator: webmasters
Zo fanatiek bezig geweest vandaag. Die grijze maar es ff weer goed gemaakt, want die herrie aandrijfassen en de piepende startmotor werden een beetje vervelend.
(okok, die niet remmende remmen ook.. maja..)
Mijn TRSje
Blingbling!
Oude ernaast:
Tijdens het monteren andere probje tegen gekomen....
Waar zat de stabi ookalweer mee vast?
Toen bleken bij wielen eraf de blokjes en schijven af... Blokjes verwisseld voor nieuwe, maar de schijven moet ik eerst even bestellen. Zuigers van de klauwen zijn ook niet echt heel erg jovel (alhoewel ze wel bewegen, maar voor me gevoel wel te zwaar..)
Helaas remde die bij het proefritje nog steeds niet Je moet ook echt veel kracht zetten op t pedaal, maar sompig issie zeker niet... Maar je krijgt hem dus echt niet geblokkeerd. Nu zijn marc dat het miss ook wel de rembekrachtiger kan zijn...
Hoe dan ook, dat heeft nog een revisie nodig.
Aandrijfassen is wel een verademing, geen getril meer, geen geratel, wauw!
En de startmotor ook, geen piep meer omdat die krans een opsodemieter krijgt en hij start echt snel !
De SH30KS is vrijdag weer eens gewassen
was niet nodig hoor.....
bling!!!!!! (zo issie nog best mooi he?:P)
plamuur kontje versus TRS
Maar de andere kant issie nog wel best mooi
(okok, die niet remmende remmen ook.. maja..)
Mijn TRSje
Blingbling!
Oude ernaast:
Tijdens het monteren andere probje tegen gekomen....
Waar zat de stabi ookalweer mee vast?
Toen bleken bij wielen eraf de blokjes en schijven af... Blokjes verwisseld voor nieuwe, maar de schijven moet ik eerst even bestellen. Zuigers van de klauwen zijn ook niet echt heel erg jovel (alhoewel ze wel bewegen, maar voor me gevoel wel te zwaar..)
Helaas remde die bij het proefritje nog steeds niet Je moet ook echt veel kracht zetten op t pedaal, maar sompig issie zeker niet... Maar je krijgt hem dus echt niet geblokkeerd. Nu zijn marc dat het miss ook wel de rembekrachtiger kan zijn...
Hoe dan ook, dat heeft nog een revisie nodig.
Aandrijfassen is wel een verademing, geen getril meer, geen geratel, wauw!
En de startmotor ook, geen piep meer omdat die krans een opsodemieter krijgt en hij start echt snel !
De SH30KS is vrijdag weer eens gewassen
was niet nodig hoor.....
bling!!!!!! (zo issie nog best mooi he?:P)
plamuur kontje versus TRS
Maar de andere kant issie nog wel best mooi
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
idd! Ik vind het wel enigzinsjammer dat ie zo op de foto nog zo mooi is... Nog zonderder dat ie wegrot en ik er niets aan kan doenRio97 wrote:Mooie nette asjes hoor
En de rode AX ziet er ook weer als een plaatje uit.
Zo op de foto zou je niet zeggen dat het al een 87'er is.
Maar wat een beetje schoonmaken, mooie donkere bumper en heldere (nieuwe) koplampen en knippers wel niet doet he
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
jeetje, wat heb jij hard gesleuteld!
dat je dat als vrouw allemaal zelfkan.. das toch wel heel handig hoor
scheelt mij weer helpen :lol:
maar hij rijdt wel erg lekker die TRS.. ook best vlot.. alleen het gebrek aan remmen is wel vaag.. het remt uiteindelijk best hard, maar dan heb je wel bijna 2 voeten nodig..
ik vermoed dus dat de aansluiting naar de rembekrachtiger lek is, dat deze niet helemaal goed vacuum gaat!
dat je dat als vrouw allemaal zelfkan.. das toch wel heel handig hoor
scheelt mij weer helpen :lol:
maar hij rijdt wel erg lekker die TRS.. ook best vlot.. alleen het gebrek aan remmen is wel vaag.. het remt uiteindelijk best hard, maar dan heb je wel bijna 2 voeten nodig..
ik vermoed dus dat de aansluiting naar de rembekrachtiger lek is, dat deze niet helemaal goed vacuum gaat!
Haha, totdat de fusee zo vast zit dat vrouwen handen het niet voor elkaar krijgen of ik ringetjes vergeet bij de startmotor waardoor die niet blijft hangenq01z wrote:jeetje, wat heb jij hard gesleuteld!
dat je dat als vrouw allemaal zelfkan.. das toch wel heel handig hoor
scheelt mij weer helpen :lol:
q01z wrote: maar hij rijdt wel erg lekker die TRS.. ook best vlot..
Ja valt niet tegen idd... tot 100 is ie traag, maar boven de 100 ontpopt ie zich nog wel als een GT! Op de snelweg gespeeld met zon mercedes SUV, nou, die kwam er toch niet voorbij Bij de 175 maar weer gestopt, maar hij rijd erg soepel erg hard!
140 ofzo voel je helemaal niet, hij glijd over de weg. Zonder gerammel, heerlijk!
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Romy,
v.w.b. je rembekrachtiger, het wil wel eens gebeuren dat het ventiel (waar die vacuumslang op zit) in die trommel van je rembekrachtiger stuk gaat. Dit kun je controleren door hem er voorzichtig uit te trekken (beetje wrikken, zit in een rubber dus) en er van beide kanten doorheen proberen te blazen. Als het goed is, lukt dat aan 1 kant niet. Als je er wel van beide kanten doorheen kunt blazen is hij stuk. Er zit namelijk een 1-richtingsklepje in wat wel eens vast wil gaan zitten. En als je geen goeie vacuum hebt, heb je ook geen rembekrachtiging! Controleer ook dat rubbertje waar hij in zit even. Als die niet goed afsluit, heb je ook geen vacuum!
Die ventieltjes en rubbertjes kun je overigens zo bij de dealer bestellen, dacht iets van 16 euro of zo (belachelijk voor zo'n plasticje, maar goed).
Misschien dat hier de oplossing in zit.
Grtz,
Ricardo
v.w.b. je rembekrachtiger, het wil wel eens gebeuren dat het ventiel (waar die vacuumslang op zit) in die trommel van je rembekrachtiger stuk gaat. Dit kun je controleren door hem er voorzichtig uit te trekken (beetje wrikken, zit in een rubber dus) en er van beide kanten doorheen proberen te blazen. Als het goed is, lukt dat aan 1 kant niet. Als je er wel van beide kanten doorheen kunt blazen is hij stuk. Er zit namelijk een 1-richtingsklepje in wat wel eens vast wil gaan zitten. En als je geen goeie vacuum hebt, heb je ook geen rembekrachtiging! Controleer ook dat rubbertje waar hij in zit even. Als die niet goed afsluit, heb je ook geen vacuum!
Die ventieltjes en rubbertjes kun je overigens zo bij de dealer bestellen, dacht iets van 16 euro of zo (belachelijk voor zo'n plasticje, maar goed).
Misschien dat hier de oplossing in zit.
Grtz,
Ricardo
-
- AX liefhebber
- Posts: 172
- Joined: ThuDec14, 2006 6:49:11 PM
- Location: Schijndel, Noordbraband, Nederland
Ik weet niet wat voor SUV jij tegen bent gekomen dan.. maar dan zat er vast een oude L*L ingrietje wrote:Haha, totdat de fusee zo vast zit dat vrouwen handen het niet voor elkaar krijgen of ik ringetjes vergeet bij de startmotor waardoor die niet blijft hangenq01z wrote:jeetje, wat heb jij hard gesleuteld!
dat je dat als vrouw allemaal zelfkan.. das toch wel heel handig hoor
scheelt mij weer helpen :lol:
q01z wrote: maar hij rijdt wel erg lekker die TRS.. ook best vlot..
Ja valt niet tegen idd... tot 100 is ie traag, maar boven de 100 ontpopt ie zich nog wel als een GT! Op de snelweg gespeeld met zon mercedes SUV, nou, die kwam er toch niet voorbij Bij de 175 maar weer gestopt, maar hij rijd erg soepel erg hard!
140 ofzo voel je helemaal niet, hij glijd over de weg. Zonder gerammel, heerlijk!
Citroën AX 1.1i TGE
Ze kunnen gewoon niet op tegen mijn super TRSAphexTwiins wrote: Ik weet niet wat voor SUV jij tegen bent gekomen dan.. maar dan zat er vast een oude L*L in
Gister wezen kijken naar een vervangen voor mijn blauwe ennnuhhh...... dat was zeker wat
Hopelijk volgende week een grote update
Is er trouwens interesse in:
- compleet 1.4 motorblok GT injectie, type 1 (alu onderblok)goedlopend...
- postert skirtset; GT bumpers ' glad' compleet.....
- centrale deurvregrendelingset 3 deurs compleet
- Licht metalen GT velgen 14 inch met 2 nieuwe banden, zeer goede staat?
- Zwarte motorkap, type 1?
Laat dan even weten, grote kans dat dat binnenkort hier ' over' is!
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Mijn TRS heeft humor
Wij net de auto op halen, met renault zodat we hem kunnen slepen.
Maar niets werkt natuurlijk Geen lichten, geen alarmlichten, geen elec ramen, geen ruitenwisser
En vervolgens zijn we op weg, begint het te regenen! En ja, zit ik ff lekker in de stream van die renault. men, wat is dat eng!!
En ik kon mn raampje niet opendraaien om pap te zeggen dat ik NIETS zag, ik kon ook amper rem en gewoon licht van de renault onderscheiden, en ik zag de weg niet meer.
Dus toen pap ff afremde meteen mn deur open gegooid en heeeeellppppp:P (ja want mn ramen deden het ook niet....) Ff schoongemaakt, en toen weer op weg, pap belde me en zetten op luidspreker zodat ik dan temisnte kan zeggen als er wat is.
Toen een paar flinke hobbels en bochten en geschok... Deed mijn ruitenwisser het daarna ineens normaal.... Alarmlichten geprobeerd, werkte weer.....gewone lichten ook.... Dus gezegt, gestopt, geprobeerd te starten... Ja hoor, zonder problemen!
Dus maar naar huis gereden, want we kregen nu een stuk met veeel rotondes, drempels en stoplichten en dat is niet fijn
Dus rijdend weggezet *-)
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- AX liefhebber
- Posts: 453
- Joined: ThuDec04, 2003 3:56:11 PM
- Location: Hoogkerk (Groningen )
lets hope
ohohoh... wat rijd koele mobiel lekker.... en dan ga ik dat arme autotje vervangen.... als ie maar niet boos word!! Hij is zo lief voor mij!
ohohoh... wat rijd koele mobiel lekker.... en dan ga ik dat arme autotje vervangen.... als ie maar niet boos word!! Hij is zo lief voor mij!
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Ja ja!!! Hij heeft zich weer goed gedragen
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).