stel hier je (open)luchtfilter vragen open geen nieuwe !!

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Post by Bas_S »

Even wachten totdat je inspuitingstabel aangepast is naar de grotere hoeveelheid lucht.
Reset eventueel je ECU even.
Altijd meer PK's dan jou!

Jochem86
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 62
Joined: TueMay08, 2007 8:42:23 PM

Post by Jochem86 »

Ja hij zit er toch al wel een week of 4 onder hoor.
En ik heb m ook gereset, misschien is het ook maar schijn maar ik dacht zal ff andere evaringen vragen.
Image

flexie
AX driver
AX driver
Posts: 34
Joined: WedOct24, 2007 12:55:19 AM
Location: rotterdam
Contact:

sportluchtfilter

Post by flexie »

zijn er gasten die ervaring hebben met een k&n sportluchtfilter

afm. 125x90x165mm .

deze is ook uitwasbaar en schijnt beter tezijn dan een openluchtfilter vooral in de winter !

gr. flexie
AX GTI best ever !!! :dance

flexie
AX driver
AX driver
Posts: 34
Joined: WedOct24, 2007 12:55:19 AM
Location: rotterdam
Contact:

Post by flexie »

Image
Last edited by flexie on FriOct26, 2007 9:04:04 PM, edited 1 time in total.
AX GTI best ever !!! :dance

flexie
AX driver
AX driver
Posts: 34
Joined: WedOct24, 2007 12:55:19 AM
Location: rotterdam
Contact:

Post by flexie »

zijn er gasten die ervaring hebben met de sportluchtfilter van K&N

afm.125x90x165mm

die ken je ook zelf wassen !!

:wink: gr flexie
AX GTI best ever !!! :dance

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

die afbeelding is een openluchtfilter :roll:

Maar K&N, Green, Pipercross zijn gerenomeerde merken voor open of vervangingsfilters.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

die zogenaamde trechter, of ookwel de 'vernauwing' is hier weer teruggeplaatst, wat zou hier het nut van zijn?

Image
Spreken is goud, Ductape is zilver.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

SCHOPJE, ik heb nooit meer reactie gehad op bovenstaande vraag...

iemand?
Spreken is goud, Ductape is zilver.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

de enige reden dat die trechter er zit is om de luchtstroom te versnellen, waardoor je meer koppel onderin hebt.
Doordat de totale luchtstroom hierdoor beperkt wordt verlies je echter vermogen bij hoge toerentallen (> 4000 r/min).

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

kijk, bedankt, laat ik het lekker zitten zoals het zit :P , zat er namelijk over te denken om dat trechtertje er tussen te knutselen als het leuke resultaten zou hebben.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Jij ademt ook niet door een rietje.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

GTi Ruudje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 253
Joined: MonDec06, 2004 7:26:10 PM
Location: Kessel
Contact:

Post by GTi Ruudje »

denk even hardop nu..

dus als je een vernauwende klep met een veer maakt in je aanzuigbuis die bij een bepaalde aanzuigkracht open gaat dan zou een heel goed systeem kunnen maken...

het is maar een idee :roll:
AX 1,1i spot 1995
106 GTi

DLS
AX Master
AX Master
Posts: 1178
Joined: SatMay19, 2007 5:24:42 PM
Location: Lelystad

Post by DLS »

ik ben gister even bij de FBA hier geweest en heb ook eea nagevraagd over een openlucht filter. ZIj hebben een setje van Autostyle liggen voor 25 euro. Echter hij gaf aan dat dit niet op de huidige plaats van het filter kan, omdat dit achter het blok is, en dat dit dus te warm is. Is dit waar, of kan het filter daar ook goed. Ik wil em vooral voor het geluid. Dat is het belangrijkste..

Iemand die me goed kan helpen hierin?
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS
Opel Astra G Caravan 2.0 DTL

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

achter het blok (simpel op oude plaats) is niet ideaal maar geeft geen problemen. Het geeft alleen zeker geen PKs meer, maar het scheelt wel enorm in ruimte onder de kap :P
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

User avatar
Elsje
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 1209
Joined: SunMar20, 2005 9:26:47 PM
Location: rotterdam

Post by Elsje »

GTi Ruudje wrote:denk even hardop nu..

dus als je een vernauwende klep met een veer maakt in je aanzuigbuis die bij een bepaalde aanzuigkracht open gaat dan zou een heel goed systeem kunnen maken...

het is maar een idee :roll:

bij hoge toerentallen vernauwende klep open

klinkt goed ruudje!
groet,
elsje
:)

Done: ax kopen

AphexTwiins
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 172
Joined: ThuDec14, 2006 6:49:11 PM
Location: Schijndel, Noordbraband, Nederland

Post by AphexTwiins »

ik ben inderdaad ook benieuwt naar het antwoord, kan dit kwaad om het vlak bij het blok te hangen omdat daar alle warme lucht zit? Idd, alleen voor het geluid lompe pk's krijg je toch niet gesloopt uit een 1.1i
Image
Citroën AX 1.1i TGE

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

grietje wrote:achter het blok (simpel op oude plaats) is niet ideaal maar geeft geen problemen. Het geeft alleen zeker geen PKs meer, maar het scheelt wel enorm in ruimte onder de kap :P
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

De halve club rijdt rond met een open luchtfilter achter het blok.
In theorie heb je meer vermogenswinst als het filter zo koud mogelijke lucht pakt.
Op die plek maakt ie een sportiever geluid bij het optrekken dan direct achter de gril is mijn ervaring.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Post by Bas_S »

GTi Ruudje wrote:denk even hardop nu..

dus als je een vernauwende klep met een veer maakt in je aanzuigbuis die bij een bepaalde aanzuigkracht open gaat dan zou een heel goed systeem kunnen maken...

het is maar een idee :roll:
Volgens mij is de winst te verwaarlozen.
Altijd meer PK's dan jou!

AphexTwiins
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 172
Joined: ThuDec14, 2006 6:49:11 PM
Location: Schijndel, Noordbraband, Nederland

Post by AphexTwiins »

je hoeft je ECU toch niet te resetten als je gewoon dat filter huis vervang voor een simpel sportfiltertje achter de blok zeg maar?
Image
Citroën AX 1.1i TGE

Post Reply