Grrr afgekeurd
Moderator: webmasters
Grrr afgekeurd
Zucht... Heb je alles aan je auto vervangen...
Is de CO uitstoot te hoog. Mja. 1 dag per jaar zit er een kat onder. En rij alleen maar kleine stukjes. Zit nu een halve tank euro 95 in. Gooi de andere helft wel vol met Vpower. En een flesje injectie cleaner.
Dan vanavond maar ff flink doortrappen. En morgen nog is proberen.
Kan het zijn dat de ECU gereset moet worden? Omdat die al die tijd zonder kat heeft gereden. Lijkt me toch niet... Want lambda heeft ie al die tijd wel gehad.
Is de CO uitstoot te hoog. Mja. 1 dag per jaar zit er een kat onder. En rij alleen maar kleine stukjes. Zit nu een halve tank euro 95 in. Gooi de andere helft wel vol met Vpower. En een flesje injectie cleaner.
Dan vanavond maar ff flink doortrappen. En morgen nog is proberen.
Kan het zijn dat de ECU gereset moet worden? Omdat die al die tijd zonder kat heeft gereden. Lijkt me toch niet... Want lambda heeft ie al die tijd wel gehad.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
-
- AX Master
- Posts: 1909
- Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
- Location: Haarlem // Zandvoort
- Contact:
Zal voor..........
He Mark,
Zal morgen voor je duimen !
Gr Mr Dean
p.s. morgen weer een ax met apk
Zal morgen voor je duimen !
Gr Mr Dean
p.s. morgen weer een ax met apk
Saxo style is sexy style....
98 tanken deed bij mij de truc wel *-)
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Mja. Zit nu 26 liter Vpower in. Dus ook nog 17liter anwb euro 95. En een flesje Wynn Injectie Cleaner. Staat op dat dat werkt voor te veel uitstoot.
Originele achterlichten ook terug gezet. Die andere waren zwart gespoten. Ging vorig jaar wel goed. Maar ja van mijn originele is een hoekje afgebroken bij het remlicht. Het lichtgevende gedeelte van de unit is nog wel goed. Dat schuine randje is er over 3.5cm afgebroken. Maar volgens mij moet dat mogen.
Vanavond maar ff de motor schoon blazen. Bodegraven - Woerden op en neer krossen over de snelweg in zijn 4.
Originele achterlichten ook terug gezet. Die andere waren zwart gespoten. Ging vorig jaar wel goed. Maar ja van mijn originele is een hoekje afgebroken bij het remlicht. Het lichtgevende gedeelte van de unit is nog wel goed. Dat schuine randje is er over 3.5cm afgebroken. Maar volgens mij moet dat mogen.
Vanavond maar ff de motor schoon blazen. Bodegraven - Woerden op en neer krossen over de snelweg in zijn 4.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Toch best leuk om je motor schoon te blazen.
170 in zijn 4 .
180 in zijn 5 en dan maar stoppen want daarboven is rijbewijsje inleveren als het echt fout gaat.
Maar goed bodegraven de meern op en neer gereden 50km grotendeels 130 / 140 in zijn 4. Rond de 5000 toeren blijven rijden. Motor is nu echt heel goed heet geweest. Veel schoner zie ik het niet worden.
En ik moet toch zeggen dat die billstein dempers met verlagen echt een onwijs goeie wegligging geven hoor. Met 180 slinger je heerlijk over de baantjes heen. En dat ook nog is met windkracht 5 a 6.
Morgen maar is kijken wat het resultaat is geweest. Maar volgens mij hebben ze hem gewoon niet goed heet laten worden. Je zal toch wel 15minuten stationair moeten lopen voordat je een CO meting kan doen lijkt mij.
170 in zijn 4 .
180 in zijn 5 en dan maar stoppen want daarboven is rijbewijsje inleveren als het echt fout gaat.
Maar goed bodegraven de meern op en neer gereden 50km grotendeels 130 / 140 in zijn 4. Rond de 5000 toeren blijven rijden. Motor is nu echt heel goed heet geweest. Veel schoner zie ik het niet worden.
En ik moet toch zeggen dat die billstein dempers met verlagen echt een onwijs goeie wegligging geven hoor. Met 180 slinger je heerlijk over de baantjes heen. En dat ook nog is met windkracht 5 a 6.
Morgen maar is kijken wat het resultaat is geweest. Maar volgens mij hebben ze hem gewoon niet goed heet laten worden. Je zal toch wel 15minuten stationair moeten lopen voordat je een CO meting kan doen lijkt mij.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Maaruhm het kan wel hoor. Mijne was met 95 ook afgekeurd op CO met warme motor... Tank later met 98 ineens gewoon goed *-) vaagheid.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Mja ik heb nu 50/50. Oftewel Euro 96.5 met een flessie cleaner. Nou we zien het morgen wel. Kan wel vertellen dat ik een chago ga worden als het weer fout is.
Breng verdorie die volvo die ik voor een appel en een ei heb gekocht en die gaat er feiloos doorheen. Zelfs door de steekproef.
Breng verdorie die volvo die ik voor een appel en een ei heb gekocht en die gaat er feiloos doorheen. Zelfs door de steekproef.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Ik ken je frustratie maar al te goed helaas *-) Maar. het gaat lukken, ik voel het aan mn water
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Nee mijn spaghetti sluit echt goed af. Want dan zou die lucht moeten trekken voor de lambda. En de lambda zit helemaal boven aan. Op 1 cylinder dat wel... Hij kan ook onderaan waar de 4 pijpen 1 zijn geworden maar dat is moeilijker met de bedrading enz.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Co tehoog is vaak snel opgelost.
Er voor "schoon" rijden heeft vaak geen enkel nut.
Wat de oplossing is om net even voor de APK hem goed warm terijden (de kat voornamelijk) het moment dat je even een zure lucht ruikt dan is de kat schoon aan het branden en zal je CO dalen.
Zoniet, even een vacuum slangetje los trekken (CO zal dan gelijk bijna 0 zijn kat of geen kat).
Er voor "schoon" rijden heeft vaak geen enkel nut.
Wat de oplossing is om net even voor de APK hem goed warm terijden (de kat voornamelijk) het moment dat je even een zure lucht ruikt dan is de kat schoon aan het branden en zal je CO dalen.
Zoniet, even een vacuum slangetje los trekken (CO zal dan gelijk bijna 0 zijn kat of geen kat).
My Cars <98>.
Ja wel eerder APK met die spaghetti gehad. Maar eigenlijk het idee dat er nooit echt gemeten is.
Vacuum slangetjes... Ik heb een sparco openlucht filter:
Daar zitten nog wel 2 vaccuum slangetjes op. Maar die heb ik volgens mij al afgedopt. Omdat ze ergens heen gingen wat op het luchthuis zat. En dat zit er nu niet meer in.
Voor de rest weet ik geen slangetjes te zitten. En die twee op het plastic boven je injectie heeft toch eigenlijk geen zin? Het openlucht filter zit er vlak onder.
Vacuum slangetjes... Ik heb een sparco openlucht filter:
Daar zitten nog wel 2 vaccuum slangetjes op. Maar die heb ik volgens mij al afgedopt. Omdat ze ergens heen gingen wat op het luchthuis zat. En dat zit er nu niet meer in.
Voor de rest weet ik geen slangetjes te zitten. En die twee op het plastic boven je injectie heeft toch eigenlijk geen zin? Het openlucht filter zit er vlak onder.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Weer afgekeurd. Zucht. Nou wordt het iritant.
Zal wel iets aan mijn lambda of kat mankeren. Is het slecht voor een kat alssie 1x per jaar gebruikt wordt? Co mocht 0.3 zijn en het was 2.0 ofzo.
Zal wel iets aan mijn lambda of kat mankeren. Is het slecht voor een kat alssie 1x per jaar gebruikt wordt? Co mocht 0.3 zijn en het was 2.0 ofzo.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
-
- AX Master
- Posts: 1909
- Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
- Location: Haarlem // Zandvoort
- Contact:
Dat schilt
Dat schilt nog wel veel !Mark wrote:Weer afgekeurd. Zucht. Nou wordt het iritant.
Zal wel iets aan mijn lambda of kat mankeren. Is het slecht voor een kat alssie 1x per jaar gebruikt wordt? Co mocht 0.3 zijn en het was 2.0 ofzo.
Dan KAt of Lamba vervangen!
Gr Mr Dean
Saxo style is sexy style....
Stationair is het nog net aan goed. Alleen op toeren niet meer.
Maar een stappenplan gemaakt met het keurstation.
Eerst maar eens de ECU resetten en de originele chip terugduwen.
De motor lijkt ontregeld. Stationair zit ie er soms net onder en dan opeens flink erboven. Op toeren is het sowieso te hoog.
Het zou natuurlijk kunnen dat die chip de boel in de war stuurt.
Als het met andere chip nog steeds niet goed is dan vervang ik eerst maar de lambda sonde. En als het dan nog niet goed is de kathalysator. Dan moet het wel goed zijn. Ben je alleen weer heel veel euro's verder.
Maar de motor liep heel mooi.
Maar een stappenplan gemaakt met het keurstation.
Eerst maar eens de ECU resetten en de originele chip terugduwen.
De motor lijkt ontregeld. Stationair zit ie er soms net onder en dan opeens flink erboven. Op toeren is het sowieso te hoog.
Het zou natuurlijk kunnen dat die chip de boel in de war stuurt.
Als het met andere chip nog steeds niet goed is dan vervang ik eerst maar de lambda sonde. En als het dan nog niet goed is de kathalysator. Dan moet het wel goed zijn. Ben je alleen weer heel veel euro's verder.
Maar de motor liep heel mooi.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.