Passen deze velgen met rechte kasten?
Moderator: webmasters
-
- AX liefhebber
- Posts: 172
- Joined: ThuDec14, 2006 6:49:11 PM
- Location: Schijndel, Noordbraband, Nederland
Passen deze velgen met rechte kasten?
beste forummers,
Aanstaande zondag ga ik nieuwe velgjes halen van een sloop, maar ik heb nu een vraag of het wel gaat passen. Die man wist dit niet te vertellen het betreffen
15" lichtmetalen velgen bandenmaat: 195/45/R15
Gaat dit passen onder enige aanpassingen aan de wagen zelf kwa zagen en uitkloppen etc.?
Aanstaande zondag ga ik nieuwe velgjes halen van een sloop, maar ik heb nu een vraag of het wel gaat passen. Die man wist dit niet te vertellen het betreffen
15" lichtmetalen velgen bandenmaat: 195/45/R15
Gaat dit passen onder enige aanpassingen aan de wagen zelf kwa zagen en uitkloppen etc.?

Citroën AX 1.1i TGE
-
- AX Master
- Posts: 1909
- Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
- Location: Haarlem // Zandvoort
- Contact:
Dit gaat niet p...
Hellaas niet gaat niet passen in rechtwielkassen!
Dit wordt dus aanpassen.
Vreemd dat de man er niks over wil zeggen!
Gr Mr Dean
Dit wordt dus aanpassen.
Vreemd dat de man er niks over wil zeggen!
Gr Mr Dean

Saxo style is sexy style....
Nu wil ik niet lullig overkomen maar de kans dat dat ' zo' past met rechte wielkasten is erg klein 
Bij sommige autos gaat 165 al niet in rechte kasten dus 195 is wel heeel erg veel gevraagd.
Maar de ET waarde is ook belangrijk, als deze hoger is komen ze iets meer in de wielkasten (al denk ik dat 195 dan alsnog niet past...) Als de ET te hoog is loopt ie aan aan de binnekant en moet je spoorverbreders gebruiken. Te lage ET komen de velgen nog verder uit de kasten en dan word het wel een probleem
Als de auto niet verlaagd is zal aanlopen niet direct een probleem worden, behalve misschien voor met helemaal insturen of met een volbeladen auto over drempels.

Bij sommige autos gaat 165 al niet in rechte kasten dus 195 is wel heeel erg veel gevraagd.
Maar de ET waarde is ook belangrijk, als deze hoger is komen ze iets meer in de wielkasten (al denk ik dat 195 dan alsnog niet past...) Als de ET te hoog is loopt ie aan aan de binnekant en moet je spoorverbreders gebruiken. Te lage ET komen de velgen nog verder uit de kasten en dan word het wel een probleem

Als de auto niet verlaagd is zal aanlopen niet direct een probleem worden, behalve misschien voor met helemaal insturen of met een volbeladen auto over drempels.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- AX liefhebber
- Posts: 172
- Joined: ThuDec14, 2006 6:49:11 PM
- Location: Schijndel, Noordbraband, Nederland
clublid Ichtus_Ax heeft wel 195 bandjes en 15" velgen onder zijn ax met rechte wielkasten, hij heeft de boel wel flink moeten uittrekken en deuken ervoor. (het is niet mooi maar het past wel)
wil je het mooi doen dan moet je in je wielkasten slijpen en skirts erop plakken
wil je het mooi doen dan moet je in je wielkasten slijpen en skirts erop plakken

Spreken is goud, Ductape is zilver.
-
- AX liefhebber
- Posts: 172
- Joined: ThuDec14, 2006 6:49:11 PM
- Location: Schijndel, Noordbraband, Nederland
als je beetje handig bent is het wel op te lossen, rijden genoeg AXen rond met zulke velgen+ banden.
Je kan de rechte wielkast rond uit slijpen, moet je er daarna wel een skirtje op zetten en van de skirt de rand die naar binnen uisteekt weer eraf slijpen (alhoewel het ook vanzelf wel wegschuurt hahaha)
Mijn AX heeft ook rond uitgeslepen wielkasten
Ik denk dat je de rechte kast nu ook wel uit kan buigen en het opstaande randje weg slijpen, misschien dat het dan ook wel gaat (is per AX verschillend...)
Je kan de rechte wielkast rond uit slijpen, moet je er daarna wel een skirtje op zetten en van de skirt de rand die naar binnen uisteekt weer eraf slijpen (alhoewel het ook vanzelf wel wegschuurt hahaha)
Mijn AX heeft ook rond uitgeslepen wielkasten
Ik denk dat je de rechte kast nu ook wel uit kan buigen en het opstaande randje weg slijpen, misschien dat het dan ook wel gaat (is per AX verschillend...)
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- AX liefhebber
- Posts: 172
- Joined: ThuDec14, 2006 6:49:11 PM
- Location: Schijndel, Noordbraband, Nederland
Het opstaande randje kanje ook weg dremelen (zie Glenn zn wie=wie).AphexTwiins wrote:ja nou ja als ik dan uberhaupt al zou gaan slijpen dan wordt het natuurlijk ook gelijk rond. Gaat dit daarna trouwens niet vreselijk snel roesten..?
Bij mij ging /gaat het niet roesten. Het was niet eens behandeld en heeft zo toch mintens anderhalf jaar (weet niet hoelang al bij vorige eigenaar) rond gereden. Ik heb het zelf pas geleden getectyleerd en er skirts op geplakt. Randje was nog gewoon mooi zonder roest.
aanvulling, aspeve heeft het ook gedaan!
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- AX liefhebber
- Posts: 172
- Joined: ThuDec14, 2006 6:49:11 PM
- Location: Schijndel, Noordbraband, Nederland
ik heb het ook gedaan en je hebt ong. 7 cm. speling met slijpen (hoogte van de skirt) dus helemaal superrecht hoeft het niet te gebeuren.
Echter het kitten is wel een klotekarwei en dat lukt nu zonder verwarmde garage ofzo ook erg slecht omdat het zo koud is buiten.
Maar het setje velgen is uniek, hij hoeft er niet veel voor te hebben en je kan ze altijd weer verkopen.
Let wel dat nieuwe bandjes een ander prijskaartje hebben dan voor de standaard velgjes.
Echter het kitten is wel een klotekarwei en dat lukt nu zonder verwarmde garage ofzo ook erg slecht omdat het zo koud is buiten.
Maar het setje velgen is uniek, hij hoeft er niet veel voor te hebben en je kan ze altijd weer verkopen.
Let wel dat nieuwe bandjes een ander prijskaartje hebben dan voor de standaard velgjes.