Zwartrijden

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Zwartrijden

Post by Tijmen »

Ik was weer lekker bezig vandaag;

zit ik met m'n reet in de trein, wordt ik logischerwijs op een reis van 2 uur een keer gecontroleerd. Ik laat m'n OV zien, conducteur loopt door.

Bij het terugstoppen van m'n OV dacht ik alleen aan een klein puntje, het is inmiddels 2008. Aangezien mijn OV voor 2008 nog op het postkantoor ligt.......

Maar goed, ik heb het zwartrijdend en wel gered naar Den Haag HS en van Den Haag HS weer via Schiphol naar Amersfoort. Toen begon ik het idee te krijgen dat m'n geluk toch een keer op moest zijn en heb ik maar een kaartje gekocht voor het laatste uurtje treinen (= ruim 3 uur zonder kaartje gereisd :D ). Voor het eerst in vijf jaar een kaartje gekocht!!!!

Ze moeten die stomme OV's gewoon scannen ofzo en zorgen dat ze gedurende je studie geldig blijven :? Wat een gedoe.
AX GTI '91

DLS
AX Master
AX Master

Post by DLS »

haha.. ik schrok vannochtend ook toen ik daar aan dacht, maar ik had gelukkig de 2008 versie al wel in de portomonee zitten.. Dus niks aant handje.. ik moet met de bus, die controleren strenger..
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS
Opel Astra G Caravan 2.0 DTL

Rio97
Total admin
Total admin

Post by Rio97 »

Als je in een wat oudere trein van de NS zit kun je met een leatherman of een andere smalle tang in de stoel van de machinist gaan zitten waar ze twee treinen aan elkaar gekoppeld hebben ;)
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

DLS
AX Master
AX Master

Post by DLS »

hehe dies ook wel handig.. totdat er 1 terug komt.... dan zit je denk ik wel redelijk in de problemen??
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS

MrBBQ
AX Master
AX Master

een bril...

Post by MrBBQ »

Tijd voor een bril.... verschil 2007/2008

Gr Mr Dean 8)
Saxo style is sexy style....

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Re: een bril...

Post by Tijmen »

mr dean wrote:Tijd voor een bril.... verschil 2007/2008
Scheelt dat ik al een bril heb, die conducteur is er één nodig. Die OV's van dit jaar hebben trouwens ook nog eens een andere kleur en zijn gruwelijk lelijk.... 8) Ennuh die van Rio is goed (pakt tangetje) :wink:
AX GTI '91

DLS
AX Master
AX Master

Post by DLS »

mja die van 2007 was roze en 2008 is gewoon groen.. Dus het verschil is nogal groot dit jaar.. Dat was veel minder vorige jaren..
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

Die van 2008 is echt gruwelijk lelijk!

Heb hem gister opgehaald (was het ook straal vergeten...)
Kom ik daar, ik had vorige keer 3/4 pasfotos ingeleverd (ook voor die chipkaart) dus ik had eigenlijk niet verwacht dat ik nu dan weer een pasfoto in moest leveren, ' ja pasfoto graag'
gelukkig had ik er nog 1 in mn porto zitten maar dat is echt een hele lelijke foto :oops:

Nu durf ik mn OV niet te laten zien hoor :roll:

Maar Henry, ben het wel met je eens hoor, ik wou dat ze die chipkaart beetje sneller ingevoerd hadden. Want dan kom je zonder geldige kaart gewoon t perron niet op en dan kan ik hem teminste ook niet vergeten,
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

MrBBQ
AX Master
AX Master

Post by MrBBQ »

grietje wrote:Die van 2008 is echt gruwelijk lelijk!

Heb hem gister opgehaald (was het ook straal vergeten...)
Kom ik daar, ik had vorige keer 3/4 pasfotos ingeleverd (ook voor die chipkaart) dus ik had eigenlijk niet verwacht dat ik nu dan weer een pasfoto in moest leveren, ' ja pasfoto graag'
gelukkig had ik er nog 1 in mn porto zitten maar dat is echt een hele lelijke foto :oops:

Nu durf ik mn OV niet te laten zien hoor :roll:

Maar Henry, ben het wel met je eens hoor, ik wou dat ze die chipkaart beetje sneller ingevoerd hadden. Want dan kom je zonder geldige kaart gewoon t perron niet op en dan kan ik hem teminste ook niet vergeten,

Fototje :shock:
:wink:
Gr Mr Dean 8)

DLS
AX Master
AX Master

Post by DLS »

bij deze:

Image
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS

MrBBQ
AX Master
AX Master

Valt best

Post by MrBBQ »

Valt best mee, wel een crimineel met zwart balkje :wink: !

Gr Mr Dean 8)

DLS
AX Master
AX Master

Post by DLS »

mooi hea

Image

dit was die van 2006
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

ik denk dat je pasje van 2007 nog (stiekem) geldig is.

ik denk dat dat een verlooptijd heeft tot half januari ofzo,

zodat iedereen tijd heeft om zn 2008-versie te halen :idea:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Glenn@nl »

schat.. daar staat 2005 :roll:

maar die van 2007 is hetzelfde als die (alhoewel.. dat groene is iets meer blauw)

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Glenn@nl »

en duff.. Hij's echt niet meer geldig .. je krijgt je ophaalbericht al halverwege oktober :roll:

maar zodra je naar conducteurs met die kaart gaat zwaaien, vinden ze t vaak al goed. (al zijn erbij die willen dat je m uit je portemonnaie haalt... :roll: )

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

maat van me, die heeft het gepresteerd een pasfoto in te leveren waar die een lijpe kop trekt.

en die foto hebben ze gebruikt ook :D
Spreken is goud, Ductape is zilver.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

DuFF wrote:ik denk dat je pasje van 2007 nog (stiekem) geldig is.

ik denk dat dat een verlooptijd heeft tot half januari ofzo,

zodat iedereen tijd heeft om zn 2008-versie te halen :idea:
Helaas helaas, je moet je 2008 kaart eigenlijk al voor november opgehaald hebben!!

Maar; sommige conducteurs zijn wel chill, andere extreem 'recht' vaardig :P
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

DLS
AX Master
AX Master

Post by DLS »

mja das wel zo.. de ene wil ook echt de foto controleren, terwijl ik bij een ander op de OV van mijn vriendin kan :)
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

had een tijdje terug totaal geen geld meer over, ook van m'n reiskostenvergoeding bleef niks over terwijl ik wel dagelijks naar m'n werk moest.

Tijdje dagelijks zwart gereden, zowel in bus als trein. weken lang, 1x gepakt. Dat kost dan 16 euro (kosten v/d reis) + 38 ofzo??

Eigenlijk dus gewoon vette winst gedraaid.

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Tijmen »

kevin.broke wrote:had een tijdje terug totaal geen geld meer over, ook van m'n reiskostenvergoeding bleef niks over terwijl ik wel dagelijks naar m'n werk moest.

Tijdje dagelijks zwart gereden, zowel in bus als trein. weken lang, 1x gepakt. Dat kost dan 16 euro (kosten v/d reis) + 38 ofzo??

Eigenlijk dus gewoon vette winst gedraaid.
Geniaal kevin, ik was eigenlijk ook best verbaasd dat ik steenwijk - den haag - amersfoort zonder kaartje heb gehaald.
AX GTI '91

Post Reply