Frikandellenmeeting/Nieuwjaarsborrel zat. 19-01-2008

Kom hier meer te weten over de club agenda en meetings wie, wat, waar, wanneer en hoe. Ook voor foto's en nabespreken van afgelopen meetings.

Moderators: Browny, webmasters

Post Reply
B_iks
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by B_iks »

Ik ben er ook bij! 8) :P

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller

Post by Henk Bats »

B_iks wrote:Ik ben er ook bij! 8) :P
Koen mooi dat je ook komt misschien kun je dat 5-deurs raambedieningssetje meenemen.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller

Post by Henk Bats »

DuFF wrote:Image

:twisted:

@Duff, ik ga echt niet in de keuken staan hoor daar zijn mijn handen veel te groot voor. :lol:

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Job
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Job »

Rio97 wrote:Anders ik wel.
Van twee eerder geinteresseerden heb ik nooit meer iets gehoord....
ook goed :) !

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Rob GT »

-Henry- wrote:
Rob GT wrote: Ik had er niet echt haast mee maar hij staat nu al twee maanden stil en dat was nou ook weer niet de bedoeling :oops:
Mocht je geen vervoer hebben kun je altijd meerijden... (als je dat aandurft that is)
Hmm... dat zal ik onthouden mocht ik gaan aandrijfassen kunnen vinden voor mijn andere AX. :wink:
Image

Elsje
Clubmonteur
Clubmonteur

Post by Elsje »

haha!
bbq bob moet vast buiten sleutelen ..anders hebben die roosjes meteen allemaal een bad gehad :wink:

het wordt gezellig mensen!

@ mnm: herinner me even dat ik nog wat aan jou vraag over dat motorblok.

@fam bats: ik ben blij met jullie taakverdeling. henk z'n handen zijn zo smerig dan is curry overbodig :wink:

groetels
groet,
elsje
:)

Done: ax kopen

bassie1985
AX Starter
AX Starter

Post by bassie1985 »

Kom ook met Michello en Peterz mee met me saxo (als dat goed is :oops: )

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

Is er iemand op de meeting die een las aparaat heeft en er mee om kan gaan?
Of iemand met een leuke kleine dremel?

In mijn huidige cilinderkop zit namelijk een tapeind vast, en mede daardoor (er is nog 1 punt waar ik hem niet vast krijg, dat moet ook met een boutje gedaan worden) kan mijn uitlaatspruitstuk niet goed vast gezet worden waardoor die lekt, en mn lambda weer op hol gaat en de auto dus niet gebruikt kan worden....

Ik wil al die verotte tapeindes vervangen door bouten, maarja, dan moet die ene er eerst uit! Hij steekt wel uit, niet afgebroken..
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

Ik kan met een lasaparaat omgaan (mig) maar ik kan die niet meenemen ding is enorm namenlijk.

Willy
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Willy »

Wij komen misschien.(Willy en Tjisse) Hebben een weekend in brummen dit is tot ongeveer 2 uur. Zijn we toch al een eind die kant op.

Is het mogelijk om dan misschien andere koplampen erin te zetten? Heb al andere. Die er nu in zitten zijn lek. en zitten met kit vast :? en mn ruitenwisserslangetje achter ontbreekt, zelfde als bij duff volgens mij.

Eigenlijk moet er ook een andere motor in, :D maar dat doen we maar een andere keer :D

Laat het nog zeker weten of we wel of niet komen.

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

Willy wrote: Is het mogelijk om dan misschien andere koplampen erin te zetten? Heb al andere. Die er nu in zitten zijn lek. en zitten met kit vast :? en mn ruitenwisserslangetje achter ontbreekt, zelfde als bij duff volgens mij.
in mijn geval zit er wel een ruitenwisserslang naar achteren, maar die is half vergaan, en er zit een schroef in, omdat de sproeier door de spoiler die ik had niet meer gebruikt kon worden, dit word nu weer teruggedraaid en die ruitenwisserslang moet vernieuwd worden.

koplampen vervangen is geen probleem. ze zitten met kit vast ?
zorg dan dat je complete koplampen hebt met de verstelnokjes die in het front horen.

als je alles compleet hebt, is het vervangen van koplampen niet veel werk. :idea:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Willy
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Willy »

ok mooi dat koplampen zo kunnen. Want zo komen ze niet door de keuring. Ze zitten met kit vast omdat ze niet meer versteld kunnen worden.

Als ik de achterruitensproeier gebruik. Dan gaat het binnen regenen :( niet echt handig.

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

dat het binnen gaat regenen hoeft niet te betekenen dat heel je slangetje vervangen hoeft te worden, als je geluk hebt is net het uiteinde afgelurpt bij het sproeikopje dat in je dak zit, als dat zo is kun je een stukje afknippen en moet het weer werken.

indien het slangetje ergens anders lek is, kun je 'm het beste helemaal vervangen, *(en het kost geen drol, dus daar moet je het niet voor laten)

ja die dingen om je koplampen te verstellen, die moet je erbij hebben, als je huidige kapot zijn of gekit zitten, heb je andere nodig, een setje dat goed is, als je dat op de sloop haalt oid, en bij hebt, kunnen de koplampen er zo ingezet worden.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

DuFF wrote:
indien het slangetje ergens anders lek is, kun je 'm het beste helemaal vervangen, *(en het kost geen drol, dus daar moet je het niet voor laten)
ff aanvulling, je kan voor 0.70 cent de meter bij tuincentra leiding halen, bij aquarium spul :) Wel ff zorgen door de juist maat ;-)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

of een setje bij de autodealer, gewoon slang in een zakje :P

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

DuFF wrote:of een setje bij de autodealer, gewoon slang in een zakje :P
die zijn vast duurder :P
En bij sommige tuincentra kan je ook kleurtjes kiezen! :P:D
=

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

grietje wrote:
dan zou je 'm ook niet tussen je dak en hemeltje moeten wegstoppen,. maar zichtbaar op je hemeltje moeten monteren, anders is 't ook weer een waste of colors. :P

Koen NL
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Koen NL »

Is er eventueel nog iemand die mij kan helpen met het aansluiten van een toerenteller en temperatuurmeter. Ik neem multimeter mee en kabel :D.
Citroën AX 1.1I First Impression

ToDo:
- GTI dashboard (thanks MNM(tm))
- Dakklokje aansluiten
- Toerenteller/temperatuurmeter inbouwen (thanks MNM(tm))
- Xenon (ja of nee?)

Image

DLS
AX Master
AX Master

Post by DLS »

DuFF wrote:
grietje wrote:
dan zou je 'm ook niet tussen je dak en hemeltje moeten wegstoppen,. maar zichtbaar op je hemeltje moeten monteren, anders is 't ook weer een waste of colors. :P
my thoughts..

Dacht precies hetzelfde.. lekker nuttig.. kleurtjes als je et toch niet ziet.. Maak er dan een led spectakel van :P
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS
Opel Astra G Caravan 2.0 DTL

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by MNM(tm) »

Koen NL wrote:Is er eventueel nog iemand die mij kan helpen met het aansluiten van een toerenteller en temperatuurmeter. Ik neem multimeter mee en kabel :D.
Heb je ook een temp.sensor met 2 contactjes dan?
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Post Reply