mayonaise in mijn kleppendeksel, hoe kom ik hier van af.
Moderators: denny, vtspower, webmasters
mayonaise in mijn kleppendeksel, hoe kom ik hier van af.
Als ik het slangetje boven in regelmatig los haal. Zit ie gewoon helemaal verstop, van de mayonaise. Ik snap er niets van. Mijn buurman "monteur"
wist me te vertellen, dat het bij ons niet de koppakking is.
Alles is op temperatuur, goed ontlucht, voldoende trekkracht. ? ja dat ook.
Maar hij vertelde me ook gebruik de volgende keer eens syntetische olie.
Wat ik wel zie is heel wat water dat naar boven komt. condens water. Is dat koelwatervloeistof. of gewoon condens uit de olie.
En iedere ax op de sloop heeft het zelfde probleem. allemaal smurrie in het vooronder.
Is hier wat tegen te doen, of zal ik maar de volgende keer overstappen op syntetische olie.
Hoe krijg ik die kleppendeksel er zonder kleerscheuren van het motorblok af. Zit nogal vast..
pechie
wist me te vertellen, dat het bij ons niet de koppakking is.
Alles is op temperatuur, goed ontlucht, voldoende trekkracht. ? ja dat ook.
Maar hij vertelde me ook gebruik de volgende keer eens syntetische olie.
Wat ik wel zie is heel wat water dat naar boven komt. condens water. Is dat koelwatervloeistof. of gewoon condens uit de olie.
En iedere ax op de sloop heeft het zelfde probleem. allemaal smurrie in het vooronder.
Is hier wat tegen te doen, of zal ik maar de volgende keer overstappen op syntetische olie.
Hoe krijg ik die kleppendeksel er zonder kleerscheuren van het motorblok af. Zit nogal vast..
pechie
Eens een Citroën, altijd een Citroën. kan het gewoon niet vinden in een ander merk.
Er zit me een smurrie in het blok. Als ik om de dag de ax leen, wordt me vrouw niet zo blij. maar als het een remedie is moet ik die maar is invoeren.
Ik heb zo iets als ie maar blijft rijden. en dat doet ie.
pechie[/b]
Ik heb zo iets als ie maar blijft rijden. en dat doet ie.
pechie[/b]
Eens een Citroën, altijd een Citroën. kan het gewoon niet vinden in een ander merk.
Mijn koelvloeistof is lekker blauw van kleur, niet troebel of zo. Ik heb zo ene vlou vermoeden dat de vorige eigenaar erg veel korte stukjes heeft gereden.
De vloeistof is goed, lekker goed ontlucht. geen trammelant. kachel wordt goed warm.
Maar ik kan er een fles mee vullen met die mayonaise. zo veel.
pechie.
De vloeistof is goed, lekker goed ontlucht. geen trammelant. kachel wordt goed warm.
Maar ik kan er een fles mee vullen met die mayonaise. zo veel.
pechie.
Als je nooit koelvloeistof hoeft bij te vullen, zou ik me niet druk maken. Zal dan inderdaad wel condens zijn. Bijna iedere AX heeft wel wat smurrie in dat carterontluchtingsslangetje (hoewel dat bij de mijne wel meevalt). De een dus wat meer dan de ander, en inderdaad kan de kwaliteit van de gebruikte motorolie er wellicht ook wat mee te maken hebben.
Ik denk dat ik op een gegevene moment bij een olie verversing toch maar eens overstap op syntetische olie. Druk maken doe ik me zo ie zo al niet. maar ik heb wel zo iets van he dat hoort er niet.
Als het wat warmer wordt, ga ik eens verder kijken. repareren vervangen, vernieuwen. gaat helemaal goed komen.
michael
Als het wat warmer wordt, ga ik eens verder kijken. repareren vervangen, vernieuwen. gaat helemaal goed komen.
michael
We zijn inderdaad, even een paar lange stukken gaan rijden. En wat denk je weer geen patat met mayonaise.
Alle smurrie in het kleppen deksel is gewoon verdwenen. weg......
Ik ga toch maar eens invoeren, dat ik de ax even leen voor een grote rit.
michael.
Ik ga toch maar eens invoeren, dat ik de ax even leen voor een grote rit.
michael.
-
- AX Master
Goede voornemens
Een goed voornemen voor 2008, wees zuinig op je AX !pechie wrote: We zijn inderdaad, even een paar lange stukken gaan rijden. En wat denk je weer geen patat met mayonaise.
Ik ga toch maar eens invoeren, dat ik de AX even leen voor een grote rit.
michael.
Gr MR Dean
Saxo style is sexy style....
Juist want als je korte stukjes rijd krijgt de condens die vooral snachts onstaat geen kans om eruit te stomen en dus krijg je mayo ookal is verder alles perfectpechie wrote: We zijn inderdaad, even een paar lange stukken gaan rijden. En wat denk je weer geen patat met mayonaise.
Ik ga toch maar eens invoeren, dat ik de AX even leen voor een grote rit.
michael.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
dus dan zou je hem eigenlijk warm weg moeten zetten, verwarmde garage geen kans op mayonaise. Ik heb hem inderdaad eens flink aan de tand gevoeld. Wel een lekker gevoel hoor. Ik denk dat ik er ook maar eens eentje koop als de opel astra af gekeurd is. Helemaal niet jammer.
Is trouwens een antenne makkelijk te vervangen. Ik krijg de antenne stekker voor in de radio niet goed op het draad van de antenne. Kan ik hier makkelijk bij.
groetjes. michael
pechie
Is trouwens een antenne makkelijk te vervangen. Ik krijg de antenne stekker voor in de radio niet goed op het draad van de antenne. Kan ik hier makkelijk bij.
groetjes. michael
pechie