Ik ben behoorlijk gehecht aan m'n AX, zeker omdat hij me nooit in de steek laat, op een asje links en rechts na dan.
Op zich heb ik dus wel interesse in je blok. Het probleem is: hoe krijg ik die erin? Dus als je hier een oplossing voor hebt... kan gelijk die nieuwe as erin!
En wat de lekkage betreft: de garagehouder raadde me af om grote afstanden te rijden. Ik had zelf genoeg vertrouwen in m'n AX om er afgelopen zomer in twee weken tijd 3000 km 140 km/u mee te rijden op 5 liter olie. Wel met een streep olie tot aan m'n achterbumper, maar verder zonder problemen. Geen koppakking en geen klepseals volgens mij. De lekkage zit ook lager. De olie wordt ook weggeslingerd door de dynamo.
Geeft dit een indicatie waar de lekkage vandaan komt?
bbqbob wrote:Ik ben behoorlijk gehecht aan m'n AX, zeker omdat hij me nooit in de steek laat, op een asje links en rechts na dan.
Op zich heb ik dus wel interesse in je blok. Het probleem is: hoe krijg ik die erin? Dus als je hier een oplossing voor hebt... kan gelijk die nieuwe as erin!
En wat de lekkage betreft: de garagehouder raadde me af om grote afstanden te rijden. Ik had zelf genoeg vertrouwen in m'n AX om er afgelopen zomer in twee weken tijd 3000 km 140 km/u mee te rijden op 5 liter olie. Wel met een streep olie tot aan m'n achterbumper, maar verder zonder problemen. Geen koppakking en geen klepseals volgens mij. De lekkage zit ook lager. De olie wordt ook weggeslingerd door de dynamo.
Geeft dit een indicatie waar de lekkage vandaan komt?
ik denk de krukaskeering dan (daarvoor moet je versnellingsbak eraf). Alhoewel, ' het' probleem bij de koppakking zit als je voor je auto staat rechtsvoor, daar bij je dynamo :+
Daar loopt het oliekanaal namelijk.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
damn, ik zou zeggen spuit het bok schoon, rij een kilometer en kijk waar hij lekt.
mijn mening gezien letterlijk vooral bovenop zeer veel olie zit:
kleppendekselpakking, en die kunnen enorm lekken als het moet.
maar kan ook een factor zijn van meerdere lekkage's.
Is sinds Kevin en Marco zijn vertrokken zo goed als niets meer mee gedaan. En ik kan er zelf ook niks (meer) mee.
Ben al wel langsgeweest bij de garage maar die had ff geen tijd. (kestdagen etc). Zal hem vanmiddag nog eens bellen.
Ik had er niet echt haast mee maar hij staat nu al twee maanden stil en dat was nou ook weer niet de bedoeling