Aandrijfashoes vervangen/aandrijfas uitelkaar
Moderators: MBa@NL, webmasters
Aandrijfashoes vervangen/aandrijfas uitelkaar
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Dank u dank u duff, daar kon ik dus GEEN plaatje van vinden
Het is overigens precies die zegering.
Het is overigens precies die zegering.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- Welkom nieuw AX lid
- Posts: 8
- Joined: ThuDec27, 2007 8:51:51 PM
- Location: Zundert
wat een lof
hihi
thanx! Ik hoop dat ie nuttig is!


thanx! Ik hoop dat ie nuttig is!
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Ik had enige tijd geleden in de Hayness het verhaal zitten lezen hoe het zo ongeveer moest maar was mij nog niet duidelijk en zag het niet zitten om er zelf aan te beginnen.
Maar na deze uitleg en foto's durf ik het de volgende keer WEL aan.
Romy alvast bedankt hiervoor.
Groetjes, Henk
Maar na deze uitleg en foto's durf ik het de volgende keer WEL aan.
Romy alvast bedankt hiervoor.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Mooie beschrijving voor het reviseren van een aandrijfas.
Nu viel het me op, dat je alleen het gewricht aan de bakzijde vervangt, is het zo, dat bij ratelende aandrijfassen dat de kant is waar de schade zit dan?
En wat zijn de kosten van de onderdelen?
Nu viel het me op, dat je alleen het gewricht aan de bakzijde vervangt, is het zo, dat bij ratelende aandrijfassen dat de kant is waar de schade zit dan?
En wat zijn de kosten van de onderdelen?
AX 11E S6 '89
Ik doe eenvoudig laswerk, stuur PM, zoek naar aandrijfassen en linker lager.
Ik doe eenvoudig laswerk, stuur PM, zoek naar aandrijfassen en linker lager.
Bij een AX kan enkelt de bakzijde gewricht uit elkaar gehaald worden. De naaf zijde kan niet gedemonteerd worden.Merijnv wrote:Mooie beschrijving voor het reviseren van een aandrijfas.
Nu viel het me op, dat je alleen het gewricht aan de bakzijde vervangt, is het zo, dat bij ratelende aandrijfassen dat de kant is waar de schade zit dan?
En wat zijn de kosten van de onderdelen?
Bij ratelende assen kan je beter gewoon nieuwe kopen, of het moet in de bakzijde zitten en je nog een as die juist rammelt aan de naafzijde, daar zou je 1 goede as van kunnen maken

Maar volgens mij, of laten we zeggen, in mijn ervaring, is het juist vaak de naafzijde die speling heeft.
Als je ziet dat je assen smeervet lekken en ze ratelen niet, verwissel die ashoes dan ook zo snel mogelijk, want als er zand bij komt of ze lopen met te weinig vet zijn ze erg snel stuk.
Prijzen (uit de masterbase)
ashoes naafzijde: 17,85
ashoes bak zijde (met zinken omhulsel): 25,20
Ik had bij de automaterialen handel zo'n setje gehaald daar zat een zakje smeervet en 2 klemmen bij.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
oh shit ik dacht op wijzig te hebben gedrukt maar die staat er helemaal niet
Dus nu heb ik 3 berichten en gequote
modereter, help!!!!
De juiste link in de eerste reactie moet worden:
http://www.xs4all.nl/~lasjoh/Grietje/aa ... XHOWTO.pdf

modereter, help!!!!
De juiste link in de eerste reactie moet worden:
http://www.xs4all.nl/~lasjoh/Grietje/aa ... XHOWTO.pdf
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 91
- Joined: WedJun16, 2010 12:47:01 AM
- Location: Gelderland
- Contact: