ramen wassen in de binnenstad ???
Michaël aka Netheo AX GT X 2+AX+PROCEED BTCS UPDATE 27/11/16
Moderator: webmasters
vandaag weer is liggen klussen aan men blauwe GT, kheb alles bij de grossier gaan halen voor een groot onderhoud, en dat is nodig als ik het beestje door de controle wil krijge, en stiekem ook deftig gestart wil krijgen, want dat is tot vandaag de dag een groot probleem
dus eerst begonnen met de distributie riem en spanrol te vervangen. Morgen, zondag dus, doe ik verder aan de rest. Enkel één dingetje k*t, ze hebben me de verkeerde riem meegegeven voor de alternator. Dus die ga ik maandag gaan omwisselen
. Ook bleek dat al het water uit de radiator is.
Dus daar zal morgen ook een onderzoek naar ingesteld worden. Kan zijn dat ie gewoon afgelaten is, of mss lekt er iets, maar wat dan. Koppakking,waterpomp,... we zullen wel zien als we hem volgieten zeker
.
foto's

blokkeerpennen nr zovéél stond in de handleiding, lol, staalboren van 10 passen perfect

de nieuwe spanrol van SKF, kwaliteit hé
de oude ratelde overigens een klein beetje te véél naar men zin, dus geen risico's nemen

ziezo, die ligt erop

dit heb ik ook nog ontdekt, de wagen is verlaagd vooraan met paarse veren, kan iemand me zeggen welk merk dit is???
dus eerst begonnen met de distributie riem en spanrol te vervangen. Morgen, zondag dus, doe ik verder aan de rest. Enkel één dingetje k*t, ze hebben me de verkeerde riem meegegeven voor de alternator. Dus die ga ik maandag gaan omwisselen
foto's

blokkeerpennen nr zovéél stond in de handleiding, lol, staalboren van 10 passen perfect

de nieuwe spanrol van SKF, kwaliteit hé

ziezo, die ligt erop

dit heb ik ook nog ontdekt, de wagen is verlaagd vooraan met paarse veren, kan iemand me zeggen welk merk dit is???
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
vandaag weer een beetje geknutseld aan de blauwe ax GT.
ff een lijstje van de gedane zaken vandaag:
-2 zekeringen vervangen, hierdoor ging de toerenteller weer lustig mee met de motor, en begonnen er hier en daar spontaan lampjes te branden
-motorolie vervangen, oude was vies en leek vochtig
(jaja schrik voor de koppakking)
-oliefilter vervangen
-benzinefilter vervangen
-koelwater vervangen
-andere poulie gemonteerd waar de alternatoriem op draait, het oude was een beetje kaduuk.
-fan gemaakt, was een draadje door
fototjes:

was ik blij dat die toerenteller opwipte bij het starten

lampje van het oliepeil bleef branden, raar, oliepeil is in orde. Iemand hier ervaring mee???

fram, het werkt:P

weer iets meer dat blinkt onder de kap

dit is de boosdoener, bij het snel volledig intrappen van het gaspedaal valt hij dood
dus dit wordt terug omgakat tot een originele luchtinlaat, natuurlijk met nieuwe luchtfilter
ff een lijstje van de gedane zaken vandaag:
-2 zekeringen vervangen, hierdoor ging de toerenteller weer lustig mee met de motor, en begonnen er hier en daar spontaan lampjes te branden
-motorolie vervangen, oude was vies en leek vochtig
-oliefilter vervangen
-benzinefilter vervangen
-koelwater vervangen
-andere poulie gemonteerd waar de alternatoriem op draait, het oude was een beetje kaduuk.
-fan gemaakt, was een draadje door
fototjes:

was ik blij dat die toerenteller opwipte bij het starten

lampje van het oliepeil bleef branden, raar, oliepeil is in orde. Iemand hier ervaring mee???

fram, het werkt:P

weer iets meer dat blinkt onder de kap

dit is de boosdoener, bij het snel volledig intrappen van het gaspedaal valt hij dood
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
het verdikt is gevallen, de koppakking is eraan, de nieuwe olie blijft stijgen en men koelwater blijft dalen, dus het ligt voor de hand hé, ofwel is me koppakking door ofwel men blok/kop gescheurd, maar we denken positief en gaan voor de koppakking. Deze is vandaag besteld.Ik hoop er de kop dit weekend af te hebben en dan eens uit te zien naar een goeie reviseur. Hopelijk vind ik iemand die er iets grotere kleppen wil inknallen

AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
ik ga de kop sowieso laten reviseren dus terwijl hij toch in het revisiebedrijf ligt kan ik hem beter ook laten vlakken. hij heeft toch al meer dan 150000 km achter de kleppen héBrowny wrote:kop zal niet zomaar gescheurd zijn, misschien ietsje krom, vlakken kost ook niet zoveel.
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
blokje uit elkaar gehaald en eigenlijk wel leuke vaststellingen gedaan. De kop is al gereviseerd geweest.
en het blok ook
en aan de stootrand van de zuigers in de zuigerbussen te zien nog niet zo lang geleden. Je voelt de stootrand zo goed als niet
dus de kop zal binnenkort bij robert-racing binnegebracht worden voor een heuse flowbeurt, evenals de inlaat. Dan ga'k ik er nog een nokkenasje bestellen die het rijden iets leuker maakt
. Iemand suggesties??? en er zal wss ook een K&N kitje gekocht worden voor op de carb.
ff de fotos van men ravage

de rotte koppakking, liet beetje water door naar de olie, wat ik overigens raar vind, lijkt dat ze die niet al te goed gemonteerd hebben, wat me ook opviel is dat de kopbouten niet allemaal even hard aangespannen waren. Volgens mij is het monteerwerk dan ook gedaan door een noob

de kop, nu nog in olie, starks bij robert-racing

waar moest ik ze anders leggen

alles zorgvuldig in volgorde bewaard

zal het me lukken dit nog in elkaar te krijgen

garage overview inclusief airco
dus de kop zal binnenkort bij robert-racing binnegebracht worden voor een heuse flowbeurt, evenals de inlaat. Dan ga'k ik er nog een nokkenasje bestellen die het rijden iets leuker maakt
ff de fotos van men ravage

de rotte koppakking, liet beetje water door naar de olie, wat ik overigens raar vind, lijkt dat ze die niet al te goed gemonteerd hebben, wat me ook opviel is dat de kopbouten niet allemaal even hard aangespannen waren. Volgens mij is het monteerwerk dan ook gedaan door een noob

de kop, nu nog in olie, starks bij robert-racing

waar moest ik ze anders leggen

alles zorgvuldig in volgorde bewaard

zal het me lukken dit nog in elkaar te krijgen

garage overview inclusief airco
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
en lekker cool in de zomerRio97 wrote:Verwarmde garage?
Dat is erg lekker sleutelen
Succes met het sleutelen!
alvast bedankt
BTW aan iedereen een gezond en voorspoedig nieuwjaar
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
ff een leuk klein updatetje
vandaag men kop en inlaatspruitstuk binnengedaan bij robertracing. Één van de betere opeltuners in belgie
Nou ja, aan een Citroën ax GT wou hij zich ook wel eens vergrijpen
. De kop en inlaatcollector worden volledig geflowed en opgekuist. Er komt een kentcam nokkenas in van 292 °, ideaal voor op straat vertelde hij me. Samen met versterkte klepveren natuurlijk die de boel op tijd op zen plaats moeten brengen.
vandaag men kop en inlaatspruitstuk binnengedaan bij robertracing. Één van de betere opeltuners in belgie
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
heb jij het ook al laten doen??? wat was het resultaat dan??? carb moeten aanpassen of liep het zo ook al gesmeerd???arnie wrote:Klinkt goed en bekend in oortjess
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
-
arnie
- AX super weirdo

- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
Ik ben er druk mee bezig, kan nog geen resultaten benoemen. Ik doe ook zoveel mogelijk zelf, op het flowen na natuurlijk. Ben benieuwd wat de jouwe straks doet..Netheo wrote:heb jij het ook al laten doen??? wat was het resultaat dan??? carb moeten aanpassen of liep het zo ook al gesmeerd???arnie wrote:Klinkt goed en bekend in oortjess
Freude am Fahren.
ik laat ook enkel het flowen door hem doen, en ik ben ook zo benieuwd als wat naar de resultaten. Maar ik vrees er voor dat ik de standaard carb niet zal kunnen laten staan maar dat het een valstroom dubbele weber van 40 mm zal wordenarnie wrote:Ik ben er druk mee bezig, kan nog geen resultaten benoemen. Ik doe ook zoveel mogelijk zelf, op het flowen na natuurlijk. Ben benieuwd wat de jouwe straks doet..Netheo wrote:heb jij het ook al laten doen??? wat was het resultaat dan??? carb moeten aanpassen of liep het zo ook al gesmeerd???arnie wrote:Klinkt goed en bekend in oortjess
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
zo een carb kan een 2.0 of hoger laten draaien, het is dan maar kwestie van sproeiers. Je kan die laten staan. Dat je die wilt vervangen voor de prestaties van een dubbel weber installatie kan ik wel begrijpenNetheo wrote:ik laat ook enkel het flowen door hem doen, en ik ben ook zo benieuwd als wat naar de resultaten. Maar ik vrees er voor dat ik de standaard carb niet zal kunnen laten staan maar dat het een valstroom dubbele weber van 40 mm zal wordenarnie wrote:Ik ben er druk mee bezig, kan nog geen resultaten benoemen. Ik doe ook zoveel mogelijk zelf, op het flowen na natuurlijk. Ben benieuwd wat de jouwe straks doet..Netheo wrote:heb jij het ook al laten doen??? wat was het resultaat dan??? carb moeten aanpassen of liep het zo ook al gesmeerd???arnie wrote:Klinkt goed en bekend in oortjess
ja inderdaad, de sproeiers aanpassen, maar om het gewenste resultaat te krijgen en een goed mengsel zal een dubbele weber hier toch meer op zen plaats zijn, nu maar hopen dat ik de motorkap nog toekrijg als er eenmaal de weber opsteekt:PSpeederdd wrote:zo een carb kan een 2.0 of hoger laten draaien, het is dan maar kwestie van sproeiers. Je kan die laten staan. Dat je die wilt vervangen voor de prestaties van een dubbel weber installatie kan ik wel begrijpenNetheo wrote:ik laat ook enkel het flowen door hem doen, en ik ben ook zo benieuwd als wat naar de resultaten. Maar ik vrees er voor dat ik de standaard carb niet zal kunnen laten staan maar dat het een valstroom dubbele weber van 40 mm zal wordenarnie wrote:Ik ben er druk mee bezig, kan nog geen resultaten benoemen. Ik doe ook zoveel mogelijk zelf, op het flowen na natuurlijk. Ben benieuwd wat de jouwe straks doet..Netheo wrote:heb jij het ook al laten doen??? wat was het resultaat dan??? carb moeten aanpassen of liep het zo ook al gesmeerd???arnie wrote:Klinkt goed en bekend in oortjess.
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
-
MrBBQ
- AX Master

- Posts: 1909
- Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
- Location: Haarlem // Zandvoort
- Contact:
Gefeliciteerd
Hallo Netheo,
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag !
Gr Mr Dean
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag !
Gr Mr Dean
Saxo style is sexy style....



