Toekomst plannen 1.6 inbouw met Rallye bak
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Toekomst plannen 1.6 inbouw met Rallye bak
Yup... Zodra de AX weer terug is. En bevalt. Wil ik rond gaan kijken naar een 1.6 8v motor.
Een aantal dingen weet ik nog niet zeker. Of heb ik vragen over.
In welke Citroens / Peugeots zitten 1.6 8v motoren waarvan ook de Vbak in een AX past? Ivm schakelstangen.
Een Peugeot 306 heb je met 1.6 8v. Maar weet niet of de vbak past.
De motor die ik nu heb uit de ZX 1.4 8v past wel. Maar de vbak paste niet. Zit nu dus nog met mijn 1.1i bak eronder.
Nu is het zo dat ik van mijn oude witte 106 rallye 1.3 1994 nog de vbak heb liggen. Deze heeft niet veel gedraaid. 120000km.
Past deze bak op een 1.6 8v motor? En wat zal het resultaat daarvan zijn.
Een rallye heeft een top van 190 km/h. Terwijl de 1.4i versie maar 175 haalt. Is het echt zo dat de 5 veel toeren maakt bij de rallye bak? Dacht ik nu zo'n 3300 toeren draai bij 120km/h.
Hoe zit het eigenlijk met de aandrijfassen en de saxo bak? Ik heb nu 106 aandrijf assen ivm 4 gaats. Die assen passen wel op de saxo bak? Niet dat ze opeens te lang of te kort zijn. Of andere aansluitingen.
Een aantal dingen weet ik nog niet zeker. Of heb ik vragen over.
In welke Citroens / Peugeots zitten 1.6 8v motoren waarvan ook de Vbak in een AX past? Ivm schakelstangen.
Een Peugeot 306 heb je met 1.6 8v. Maar weet niet of de vbak past.
De motor die ik nu heb uit de ZX 1.4 8v past wel. Maar de vbak paste niet. Zit nu dus nog met mijn 1.1i bak eronder.
Nu is het zo dat ik van mijn oude witte 106 rallye 1.3 1994 nog de vbak heb liggen. Deze heeft niet veel gedraaid. 120000km.
Past deze bak op een 1.6 8v motor? En wat zal het resultaat daarvan zijn.
Een rallye heeft een top van 190 km/h. Terwijl de 1.4i versie maar 175 haalt. Is het echt zo dat de 5 veel toeren maakt bij de rallye bak? Dacht ik nu zo'n 3300 toeren draai bij 120km/h.
Hoe zit het eigenlijk met de aandrijfassen en de saxo bak? Ik heb nu 106 aandrijf assen ivm 4 gaats. Die assen passen wel op de saxo bak? Niet dat ze opeens te lang of te kort zijn. Of andere aansluitingen.
Last edited by Mark on ThuJan03, 2008 12:36:49 PM, edited 2 times in total.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
120 @ 4500 toeren. Jakkes. Hoeveel moet ie dan wel niet draaien als die wagen op zijn top 190 gaat? Dat kan toch bijna niet.
Zucht... in ieder geval op zoek gaan naar een 1.6 bak die aan de motor hoort dan maar. Die dingen zijn natuurlijk ook wel niet goedkoop. Beste gewoon een schade wagen zien te vinden.
Zucht... in ieder geval op zoek gaan naar een 1.6 bak die aan de motor hoort dan maar. Die dingen zijn natuurlijk ook wel niet goedkoop. Beste gewoon een schade wagen zien te vinden.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Een 306 1.6 blok past prima op een GTI bak. Voor een rallye bak zou ik idd niet gaan. Draait onwijs veel toeren, en dat heb je niet echt nodig als je koppel omhoog gaat.
Met m'n eigen auto zit ik al vrij vlot op een volgens Koos Spee veel te hoge snelheid. Met zo'n rallyebak wordt je volgens mij zo'n beetje gek op de snelweg.
Met m'n eigen auto zit ik al vrij vlot op een volgens Koos Spee veel te hoge snelheid. Met zo'n rallyebak wordt je volgens mij zo'n beetje gek op de snelweg.
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven
Jammer dat de weg niet staat aangegeven
prob is dat de bak die mark nu heeft niet gaat passen,
ik zou een bak zoeken van of een ax gti of een 106 xsi/1.6 rallye/gti bak zoeken.
ik heb een perfecte 106 gti bak liggen met het grote diff wat idiaal is maar die gaat pas weg als de 106 weg is en niet voor een zakje drop bij wijze van maar dat snap je ook wel denk ze zijn nogal erg schaars.
Eventueel heb ik ook een lege bakmantel liggen, daar kan je eventueel de spullen van je huidige bak in doen (past gewoon), maar dat is veel werk en dan heb je nog steeds een klein diff.
ik zou een bak zoeken van of een ax gti of een 106 xsi/1.6 rallye/gti bak zoeken.
ik heb een perfecte 106 gti bak liggen met het grote diff wat idiaal is maar die gaat pas weg als de 106 weg is en niet voor een zakje drop bij wijze van maar dat snap je ook wel denk ze zijn nogal erg schaars.
Eventueel heb ik ook een lege bakmantel liggen, daar kan je eventueel de spullen van je huidige bak in doen (past gewoon), maar dat is veel werk en dan heb je nog steeds een klein diff.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
Let er wel op dat de 1.6 van een 306 maar 90 pk levert inplaats van de 103 pk uit een rallye 1.6 8v.
106 motoren
1,6 >> NFW = TU5J2 >> 76 kW (103 pk) @ 6250 r/min ('97-'03, U9)
1,6 >> NFZ = TU5JP >> 66 kW (90 pk) @ 5600 r/min ('97-'01, U9)
306 motoren
1,6 >> NFZ = TU5JP/Z >> 65 kW (90 pk) @ 5600 r/min ('93-'97, U9)
1,6 >> NFT = TU5JP >> 72 kW (98 pk) @ 5700 r/min ('00-'01, U9)
1,6 >> NFZ = TU5JP/L3 >> 64 kW (87 pk) @ 5600 r/min ('97-'01, U9)
Dus als je voor een 1.6 gaat zoeken, zoek een 106 rallye Ph2.
106 motoren
1,6 >> NFW = TU5J2 >> 76 kW (103 pk) @ 6250 r/min ('97-'03, U9)
1,6 >> NFZ = TU5JP >> 66 kW (90 pk) @ 5600 r/min ('97-'01, U9)
306 motoren
1,6 >> NFZ = TU5JP/Z >> 65 kW (90 pk) @ 5600 r/min ('93-'97, U9)
1,6 >> NFT = TU5JP >> 72 kW (98 pk) @ 5700 r/min ('00-'01, U9)
1,6 >> NFZ = TU5JP/L3 >> 64 kW (87 pk) @ 5600 r/min ('97-'01, U9)
Dus als je voor een 1.6 gaat zoeken, zoek een 106 rallye Ph2.
Freude am Fahren.
Dit blok, 1,6 >> NFT = TU5JP >> 72 kW (98 pk) @ 5700 r/min ('00-'01, U9), heb ik in mijn Saxo zitten. De daaraan gekoppelde versnellingsbak(die heeft andere verhoudingen als de 90 PK) draait bij 120 km/h 3150 RPM.
BTW, bij 200 km/h op de teller draait ie 5600 RPM.
Dus dat is een rustig versnellingsbakkie. Echter daar zullen er niet veel van te vinden zijn denk ik omdat ze in zowel de Peugeot 306 en de Saxo slechts twee jaar te koop zijn geweest. O, ja, de Xsara Picasso is ook geleverd met de zelfde motor en bak dus daar kun je ook naar zoeken.
BTW, bij 200 km/h op de teller draait ie 5600 RPM.
Dus dat is een rustig versnellingsbakkie. Echter daar zullen er niet veel van te vinden zijn denk ik omdat ze in zowel de Peugeot 306 en de Saxo slechts twee jaar te koop zijn geweest. O, ja, de Xsara Picasso is ook geleverd met de zelfde motor en bak dus daar kun je ook naar zoeken.
Ben vanaaf bij een Saxo Vtr wezen kijken. Stond te koop als schade auto op marktplaats. Vraagprijs 1900 euro!!
Maar goed. Zag er allemaal leuk uit. Dynamo is wel half afgebroken. Aanrijding van de zijkant. Maar de rest van de motor ziet er ok uit. En hij loopt nog.
MAAR! Hij heeft een startcode die je achter de versnellingspook in moet voeren. Hoe werkt zo'n code? Staat die in je ECU? Want dan wordt het overbouwen wel heel erg ingewikkeld.
Maar goed. Zag er allemaal leuk uit. Dynamo is wel half afgebroken. Aanrijding van de zijkant. Maar de rest van de motor ziet er ok uit. En hij loopt nog.
MAAR! Hij heeft een startcode die je achter de versnellingspook in moet voeren. Hoe werkt zo'n code? Staat die in je ECU? Want dan wordt het overbouwen wel heel erg ingewikkeld.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Ja maar met een startcode blok sta je sowieso stil. Ik dacht dat alleen de 16v een startcode had... Zal je de code uit kunnen schakelen? Code zit er wel bij. En starten kan.. Wel zonder dynamo... maar op accu kan er gestart worden.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
die startcode is geen probleem ! juist ideaal omdat de auto compleet is en loopt.
Je voert de code in
Start de motor
Koppelt het toetsenbord uit
Motor uit
En dan is je ecu "unlocked"
Dat kastje zet je ecu op slot bij contact uit, als het kastje losgekoppeld wordt bij draaiende motor kan hij de ecu niet meer locken.
Je voert de code in
Start de motor
Koppelt het toetsenbord uit
Motor uit
En dan is je ecu "unlocked"
Dat kastje zet je ecu op slot bij contact uit, als het kastje losgekoppeld wordt bij draaiende motor kan hij de ecu niet meer locken.
My Cars <98>.
Nou als dat 100% zeker is moet ik maar is een bod uit gaan brengen.Henri106 wrote:die startcode is geen probleem ! juist ideaal omdat de auto compleet is en loopt.
Je voert de code in
Start de motor
Koppelt het toetsenbord uit
Motor uit
En dan is je ecu "unlocked"
Dat kastje zet je ecu op slot bij contact uit, als het kastje losgekoppeld wordt bij draaiende motor kan hij de ecu niet meer locken.
Het kan natuurlijk ook andersom. Dat de Ecu zichzelf locked bij motor uit. En dat het keypad hem weer unlocked.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Omdat dat teveel opvalt bij de APK. Maar kan nog iemand bevestigen dat die startcode blokkering zo simpel op te heffen is? En of de vbak zonder aanpassingen erin past? Met de schakelstangen en aandrijfassen.
Sowieso nog niks zeker. Ga dat bedrag er echt niet voor neerleggen.
Sowieso nog niks zeker. Ga dat bedrag er echt niet voor neerleggen.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
ik wist het wel, gti kopen, strippen.. erg veel geld overhouden.. en ombouwen..Drake wrote:maar waarom een vtr, is vrij karig met 90 pk.
er staan 2 gti's te koop voor 1300 en 1500 euro,
is wat meer werk maar dan heb je meteen een 16v erin
en apk.. gewoon naar een opel garage gaan die hebben geen verstand van Citroën