type 1 dus? als je er vanaf je zekeringkastje bij kan?
euhmm tsja, hij zit geklemt!
het metalen stokje waar de kmtellerkabel overheen zit, zit een inkeping in en daar vallen 2 plastic palletjes in..
trekken is idd de enige echt handige optie! (tenzij je het bijzondere citroentooltje hebt, maar die heb je niet)
wat ik altijd doe bij type1;
-pak een platte schroevendraaier (zo breed mogelijk, maar niet te lang.. dan past het niet) en zet deze achter het kunststof van de kabel en druk m eraf..
tis even pielen de eerste keer, maar het kan echt!
ik had hier zondag ook last van..ik heb wat gepulkt en een ruk eraan gegeven en toen sprong hij pas los..moet je ff kijken met een zaklamp dat je dat witte ding kan zien en dan trekken..
ga nooit harder rijden, dan je beschermengel kan vliegen!
Idd en als je het te hard of te lomp doet dan heb je kans dat je kabel buigt/knikt en hou je een trillende naald over, en da's iets waar je behoorlijk zenuwachtig van kunt worden.
Aspeve wrote:Idd en als je het te hard of te lomp doet dan heb je kans dat je kabel buigt/knikt en hou je een trillende naald over, en da's iets waar je behoorlijk zenuwachtig van kunt worden.
idd, niet zomaar trekken, dan ruk je hem stuk.
Is uiteraard bij mij ook t geval
Bij de bevestiging zitten 2 kanten die je kan knijpen, zitten ribbeltjes op. Bij type 2 kan je er eigenlijk niet bij, wat ik t handigst vind is tellerhuis verder al helemaal los en dan je hand erachter wurmen maar ik heb maar smalle polsjes
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Thanks everyone Het is uiteindelijk allemaal gelukt... Pas als je daadwerkelijk dat blauwe ding van die teller hebt gezien snap je pas hoe het zit. (leuk klusje ook dat terug te krijgen zonder knik in de kabel)
Tering wat een hoeveelheid lampjes, heb ze uiteindelijk alle 24 maar vervangen, er waren er echt een stuk of 10 helemaal zwart.
B_iks wrote:Mooi zo! Allemaal vervangen is wel het verstandigste, want je zult zien dat net die ene stuk gaat die je niet vervangen hebt.
dat kan ik alleen maar 4000% beamen
Had ik ook gedaan, die 2 lampjes vervangen van de 20 jaar oude AX die het niet meer deden. En die super vel branden en de rest bleek toen al zwakker te branden, 2 dagen later, alle andere lampjes stuk
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Zo heb ik toch al weer wat dingetjes aangepakt van mijn TGS'je uit 94
Alle storende dingen zo'n beetje weg... Heb alleen nog een irritant probleempje die de vorige eigenaar veroorzaakt heeft
De achterruitsproeier is pleite.. Daarvoor in de plaats zit kit. Als ik nu perongeluk dat ding aanzet is me hele achteruit (aan de binnenkant!) en de hoedplankt nat, inclusief eventuele inzittende
Aspeve wrote:Idd en als je het te hard of te lomp doet dan heb je kans dat je kabel buigt/knikt en hou je een trillende naald over, en da's iets waar je behoorlijk zenuwachtig van kunt worden.
Ik denk dat bij mij de vorige eigenaar dat met liefde heeft gedaan .. Dat ding van mij trilt ook als een gek.. Zelf knijp ik idd altijd in die plastic rand.. Maar ik doen het met mijn hand langs het tellerhuis (type 2)
kickinhard wrote:Zo heb ik toch al weer wat dingetjes aangepakt van mijn TGS'je uit 94
Alle storende dingen zo'n beetje weg... Heb alleen nog een irritant probleempje die de vorige eigenaar veroorzaakt heeft
De achterruitsproeier is pleite.. Daarvoor in de plaats zit kit. Als ik nu perongeluk dat ding aanzet is me hele achteruit (aan de binnenkant!) en de hoedplankt nat, inclusief eventuele inzittende
Even op de sloop een sproeikopje scoren, als er geen AX staat van een BX past ook is alleen wat hoger.
ALs je het tellerhuis los hebt.. ZIt vast met 3 schroeven (bij mij kruiskop). En 6 soort van klipjes.. Maar in principe hoe je daar niet bij. Je moet wel HEEEL voorzichtig de kap achter de toerenteller weghalen. Hier zit een printplaatje in met kabels.. Haal deze dus echt voorzichtig omhoog
kickinhard wrote:
De achterruitsproeier is pleite.. Daarvoor in de plaats zit kit. Als ik nu perongeluk dat ding aanzet is me hele achteruit (aan de binnenkant!) en de hoedplankt nat, inclusief eventuele inzittende
hier krijg ik echt hele leuke beelden bij!!
de drama's met die km teller kabel kan ik alleen maar beamen.
het is uiteindelijk gelukt, ik weet nog steeds niet hoe. Het klopt dat er soms twee punten zijn die je in kunt drukken waardoor ie los zou moeten gaan maar in de praktijk....
zonder hand achter tellerkast is 't helemaal geen doen volgens mij. en believe me, op het laatst passen daar gewoon grote handen achter hoor!
sommige types hebben 'gewoon' een kabel uit twee delen. slim
kickinhard wrote:
De achterruitsproeier is pleite.. Daarvoor in de plaats zit kit. Als ik nu perongeluk dat ding aanzet is me hele achteruit (aan de binnenkant!) en de hoedplankt nat, inclusief eventuele inzittende
hier krijg ik echt hele leuke beelden bij!!
de drama's met die km teller kabel kan ik alleen maar beamen.
het is uiteindelijk gelukt, ik weet nog steeds niet hoe. Het klopt dat er soms twee punten zijn die je in kunt drukken waardoor ie los zou moeten gaan maar in de praktijk....
zonder hand achter tellerkast is 't helemaal geen doen volgens mij. en believe me, op het laatst passen daar gewoon grote handen achter hoor!
sommige types hebben 'gewoon' een kabel uit twee delen. slim
Ik kon er prima bij via de zekeringkast Maar goed je snapt pas hoe dat geklempt zit als je ziet. Ik was op het laatst zo pissed dat ik het hele ding net zo lief had verrot getrokken heel je handen liggen open... Maar goed het is uiteindelijk wel een wereld van verschil qua licht, moet alleen me stuur nog een keer weer ff recht zetten
Yeps die tellerkabels zijn echt niet meer normaal moeilijk! Uiteindelijk ben ik erachter gekomen dat het losmaken van die tellerkabel zo ongelooflijk frustrerend is dat ik 'em maar halverwege losmaak.
Gelukkig met mijn 1.1 Image is de tellerkabel in twee delen. Wat ik altijd doe is mijn luchtvoorziening van de moter afhalen zodat ik er gemakkelijk aan kan komen en dan het middenstuk losdraaien, dan nog eventjes de kabel van onder het dashboard netjes door het schutbord trekken en ik heb m'n tellerbak er zo uit!