ik heb een 1.1 tge carburateur uit 89'
en gister begaf mijn radiateur het en het koelvloeistof water droop eruit en zon pilletje zou ook niet meer helpen
dus meteen ff op marktplaats gekeken en gelukkig meteen eentje in de beurt gevonden en meteen opgehaald.
en vamidag erin gezet alleen zit ik met een probleem....
ik heb een slangetje wat uit het blok komt en na het reservaat toe loopt (voor als er teveel in het blok zit denk ik). alleeen nu heb ik dus een radiateur erin gedaan die uit een type 2 tge komt maar daar zit in het reservaat geen dingetje waardoor ik dat slangetje niet kan aansluiten
weet iemand hier iets op?
Iedereen zegt altijd:"je moet ijzer smeden als het heet is", ik zeg altijd:"je moet bier drinken als het koud is"!!!
Is een ontluchtingsslangetje vanaf het thermostaathuis. Als je het slangetje los maakt op de motor en in het overgebleven gat een M5 boutje draait met een ringetje er onder zit de boel ook dicht en werkt. Wel bij het vullen dit boutje er uit halen om te ontluchten.
P.
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
Als je het slangetje dicht houdt hoort het reservoir niet te lekken. Heb je op de zijkant van het reservoir een dopje zitten op de plaats waar de sensor voor de koelwaterhoeveelheid kan zitten? Als die ontbreekt of niet goed dicht zit heb je een behoorlijk lek.
P.
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
Ik heb het ook gedaan en het viel mij gister op dat de ax het wel ietsje sneller warm krijgt in de stad dan met een type I-radiateur. Niet schrikbarend, maar toch. Zijn er nog andere verschillen in het koelsysteem van een type I en II dan enkel dat extra slangetje van thermostaathuis naar radiateur? Waar dient dat slangetje voor?
Ik hoop op meer ervaringsdeskundigen.....anders hang ik er wellicht toch maar een nieuwe type I-radiateur in.
Nee, ik ga toch voor de Type I radiateur. Vanavond weer gezien (en het is aardig koud) dat de temperatuur in de stad veel sneller stijgt. Als ik aan een ding een hekel heb, is het warmlopen dus dat moet goed zijn! Misschien dat het bij jou overigens wel werkt, ik geloof er eigenlijk ook wel in.