Hallo ik heb een vraag en ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.
Ik heb een Citroën ax1.1 bj 92 first injection.
Sinds het erg koud is geworden wou mijn auto niet meer starten. Hiervoor deed hij dit redelijk tot goed alleen als het wat kouder en vochtig was deed hij moeilijk. Tevens liep hij ook niet zo mooi stationair maar ik las op deze site dat dit normaal was.
Nou heb ik hem laatst bij de Citroën dealer gebracht omdat ikzoiets had van maken jullie hem maar dan komt het wel goed. wat blijkt ik moest nieuwe bougies, nieuwe bougie kabels, nieuwe verdelerkap en rotor kopen.dit heb ik dus gedaan en erop gezet. Nou starten ging weer goed.
Alleen ik reed eergister samen met een vriend van mij en op een gegeven moment zette ik hem per ongeluk in de 4de versnelling in plaats van zijn 2 en toen sloeg hij af. ik prberen te starten maar lukte niet. Gelukkig kwam er net een busje aan rijden die mij wel even wou helpen aanslepen. Auto gaat aan MAAR begon ZEER hoog staionair te lopen en dit blijft hij nu continue doen.
Ik heb op de sloop een nieuwe' 'carb'' gekocht maar probleem blijft zich voor doen. Wie o wie kan mij helpen.
alle info is meer dan welkom.
Met vriendelijke groet,
Dave Bierens
Probleem - Motor loopt zeer hoog stationair
Moderators: denny, vtspower, webmasters
is ff de stekker er een paar tellen vanaf halen en dan de auto starten en geen gasgeven en ff 5 min met zichzelf laten pielen. Dan gaat de auto opnieuw inregelendvdoornik wrote: ff ecu resetten?
stappenmotor kan ook overleden zijn; maar als je echt het volledige iinjectie huis vervangen hebt kan het best zijn dat je dan ook de stappen motor meegenomen hebt, dit zit daar namelijk op
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
klink als je stappen motor. Ik heb het ook gehad. Heel irritant.
Die dingen kan je voor een 10tje op de sloop halen... als ze er nog in zitten. Nieuw zijn ze belachelijk duur.
ik heb er nog eentje liggen.... 10tje dus...
Die dingen kan je voor een 10tje op de sloop halen... als ze er nog in zitten. Nieuw zijn ze belachelijk duur.
ik heb er nog eentje liggen.... 10tje dus...
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
het is er 1 met injectie. en idd ik heb hem compleet vervangen.
ik kreeg al te horen dat het waarschijnlijk de stappenmotor is. maar het kon ook zijn dat ik valse lucht aanzuig onder de ''carb''.
toch vind ik dit vreemd want het lijkt mij dat de motor juist lager in toeren zou moeten lopen ivm een te rijk zuursof gehalte van de mix van benzine en zuurstof.
ik ga het vandaag nogmaals allemaal eraf halen en overal nieuwe vloeibare pakking tussen smeren.
hopelijk is het probleem dan verholpen. en anders word het een duur grapje want dan moet ik dus een nieuwe stappenmotor kopen.
ik kreeg al te horen dat het waarschijnlijk de stappenmotor is. maar het kon ook zijn dat ik valse lucht aanzuig onder de ''carb''.
toch vind ik dit vreemd want het lijkt mij dat de motor juist lager in toeren zou moeten lopen ivm een te rijk zuursof gehalte van de mix van benzine en zuurstof.
ik ga het vandaag nogmaals allemaal eraf halen en overal nieuwe vloeibare pakking tussen smeren.
hopelijk is het probleem dan verholpen. en anders word het een duur grapje want dan moet ik dus een nieuwe stappenmotor kopen.
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
als ie zo hoog toeren maakt...
je moet eens proberen om hem warm te rijden en dan veel gas geven als ie in z'n vrij staat. en dan echt tot 6000 tpm, maar hij moet wel eerst goed warm zijn!!!! Als ie dan opeens stopt met hoge toeren maken is het je stappen motor. Die klapt er dan uit... regeld je ecu geloof ik.
je moet eens proberen om hem warm te rijden en dan veel gas geven als ie in z'n vrij staat. en dan echt tot 6000 tpm, maar hij moet wel eerst goed warm zijn!!!! Als ie dan opeens stopt met hoge toeren maken is het je stappen motor. Die klapt er dan uit... regeld je ecu geloof ik.
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.