Start koud erg vreemd
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Start koud erg vreemd
goh, hoe moet je dat nou omschrijven ...
je hoort de startmotor z'n rondjes maken (iets van ca. 4 keer .. altijd bij koude start)
dan hoor je in ene niets meer .. alsof de accu leeg is (wat ie niet is)
en dan springt ie in ene aan.
dit is nu pas met het erg koude weer
normaal slaat ie na z'n ca4 rondjes gewoon aan
je hoort de startmotor z'n rondjes maken (iets van ca. 4 keer .. altijd bij koude start)
dan hoor je in ene niets meer .. alsof de accu leeg is (wat ie niet is)
en dan springt ie in ene aan.
dit is nu pas met het erg koude weer
normaal slaat ie na z'n ca4 rondjes gewoon aan
AX 1.1i Image 1990 (sinds 2007 in ons bezit, overgenomen van 1ste eigenaar -beter gezegd van eerste familie)
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
overlijden van je startmotor!!
teminste, het klinkt als een bekend probleem
Ik had altijd als ie dan idd koud is en de motor wat moeilijker aanslaat, doet de startmotor eerst rondje hard en dan steeds zachter, en dan ineens weer hard en slaat ie aan
En jaar later scheet ie er helemaal mee uit.
teminste, het klinkt als een bekend probleem
Ik had altijd als ie dan idd koud is en de motor wat moeilijker aanslaat, doet de startmotor eerst rondje hard en dan steeds zachter, en dan ineens weer hard en slaat ie aan
En jaar later scheet ie er helemaal mee uit.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
mischien heb ik't slecht omschreven
als de motor warm is - warme start, slaat ie aan na een rondje
als de motor koud is (maar het is buiten normaal weer) slaat ie aan na 4rondjes .. de rondjes klinken het zelfde
als de motor koud is en nu ook nog eens buiten rond vriespunt, hoor je weer de 4 rondjes, evenhard ... dan in ene hoor je helemaal niets (ca 1 rodnje lang? minder dan een seconde iig ) en dan slaat ie aan
of begreep je het ook zo ?
als de motor warm is - warme start, slaat ie aan na een rondje
als de motor koud is (maar het is buiten normaal weer) slaat ie aan na 4rondjes .. de rondjes klinken het zelfde
als de motor koud is en nu ook nog eens buiten rond vriespunt, hoor je weer de 4 rondjes, evenhard ... dan in ene hoor je helemaal niets (ca 1 rodnje lang? minder dan een seconde iig ) en dan slaat ie aan
of begreep je het ook zo ?
AX 1.1i Image 1990 (sinds 2007 in ons bezit, overgenomen van 1ste eigenaar -beter gezegd van eerste familie)
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
Soort van, maar dat had ik ookLosha wrote:mischien heb ik't slecht omschreven
als de motor warm is - warme start, slaat ie aan na een rondje
als de motor koud is (maar het is buiten normaal weer) slaat ie aan na 4rondjes .. de rondjes klinken het zelfde
als de motor koud is en nu ook nog eens buiten rond vriespunt, hoor je weer de 4 rondjes, evenhard ... dan in ene hoor je helemaal niets (ca 1 rodnje lang? minder dan een seconde iig ) en dan slaat ie aan
of begreep je het ook zo ?
Later ging ie steeds langzamer draaien en uiteindelijk ging ie stuk, maar duurde nog een jaar dus
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
ik heb denk ik misschien eventueel ook een probleem met de startmotor..
Als ik em start na een lekkere nacht vorst, start ie erg langzaam, ik heb het gevoel of de startmotor uit gaat vallen (accu leeg ofzo). Maar als ik dan een stuk gereden heb, hem uitzet en binnen een uurtje ofzo weer start, is er geen probleem....
iemand een id??
Als ik em start na een lekkere nacht vorst, start ie erg langzaam, ik heb het gevoel of de startmotor uit gaat vallen (accu leeg ofzo). Maar als ik dan een stuk gereden heb, hem uitzet en binnen een uurtje ofzo weer start, is er geen probleem....
iemand een id??
Het kan ook je accu gewoon slecht is of ergens op leegloopt....
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
dat kan ook inderdaad... zat ik ook al aan te denken, maar dan hoor je die zwiep echt nadat ie gestart is..Joost wrote:klinkt eerder als de starterskrans die blijft hangen.
(kan het vanaf hier niet horen) maar alsof na het starten een swiep wordt nagegeven.
Begreep uit t verhaal dat het is vlak voor die start... maja :P Zolang ie nog start zou ik me niet zoveel zorgen maken
Als je startmotor overlijd kan je altijd nog duwen
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Koud weer heeft altijd een aantal verveldende nadelen:
- accu's worden minder sterk;
- olie wordt dikker.
Beide niet bevorderlijk voor een snelle probleemloze start. Ik zou het even aankijken tot het weer wat warmer wordt. Dan is je olie weer wat vloeibaarder en gaat alles wat makkelijker rond. En zolang hij nog start is er niks aan de hand toch?
- accu's worden minder sterk;
- olie wordt dikker.
Beide niet bevorderlijk voor een snelle probleemloze start. Ik zou het even aankijken tot het weer wat warmer wordt. Dan is je olie weer wat vloeibaarder en gaat alles wat makkelijker rond. En zolang hij nog start is er niks aan de hand toch?
gaat al jaren verder goed
maar nu is m'n vriendin vandaag op vakantie gegaan met de ax, nu loopt de startmotor elke keer erg langzaam
ze heeft me net gebeld en daar aangekomen lijkt ie helemaal niet meer te willen ?
hoe kan ik met haar over de telefoon er makkelijk achter komen (zij is niet echt technisch) of ie idd overleden is ?
ga volgende week er ook heen, anders neem ik een andere startmotor mee..
hoe zit ie eigenlijk vast ?
erg lastig onder het inlaatspruitstuk maar is vast wel te doen toch ?
maar nu is m'n vriendin vandaag op vakantie gegaan met de ax, nu loopt de startmotor elke keer erg langzaam
ze heeft me net gebeld en daar aangekomen lijkt ie helemaal niet meer te willen ?
hoe kan ik met haar over de telefoon er makkelijk achter komen (zij is niet echt technisch) of ie idd overleden is ?
ga volgende week er ook heen, anders neem ik een andere startmotor mee..
hoe zit ie eigenlijk vast ?
erg lastig onder het inlaatspruitstuk maar is vast wel te doen toch ?
AX 1.1i Image 1990 (sinds 2007 in ons bezit, overgenomen van 1ste eigenaar -beter gezegd van eerste familie)
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler