Daniel aka DLS (Alfa 146; Astra '99) ax overleden, ingeruild
Moderator: webmasters
Inmiddels een nieuw dashboard geïnstalleerd. Omdat het een TGS dash is met een GTI kap (het plexiglas) hield ik wat ruimte over in het midden boven in. Hier heb ik een zwart plaatje voor gemaakt met een wit Citroën logo erin. Hier komt nog een Rood lichtfiltertje achter zodat het een rood Citroën logo word .
Het volgende project word licht in de achterbak doormiddel van 2 neon staafjes die ik wil schakelen via 1. de kofferbak sensor of 2. via de dakverlichting unit voorin. Ik moet nog gaan meten wat waar en hoe.
Ook heb ik nog een setje lampen klaar liggen om te vervangen. Vanwege vocht in het huidige set.
Ook ga ik een groen licht filtertje om het interieur lampje maken, zodat het ipv wit groen licht word. Toch wat meer uitstraling
6-11
Koplampen zijn ingebouwd
Interieur lampje is voorzien van groen filtertje
Schakelaar voor achterbak verlichting van 106 aanwezig.
Het volgende project word licht in de achterbak doormiddel van 2 neon staafjes die ik wil schakelen via 1. de kofferbak sensor of 2. via de dakverlichting unit voorin. Ik moet nog gaan meten wat waar en hoe.
Ook heb ik nog een setje lampen klaar liggen om te vervangen. Vanwege vocht in het huidige set.
Ook ga ik een groen licht filtertje om het interieur lampje maken, zodat het ipv wit groen licht word. Toch wat meer uitstraling
6-11
Koplampen zijn ingebouwd
Interieur lampje is voorzien van groen filtertje
Schakelaar voor achterbak verlichting van 106 aanwezig.
Zeg, die spanningsregelaar. Kan die ervoor zorgen dat soms alle apparaten in mijn AX meer stroom krijgen. Verlichting gaat soms vel branden, blowers gaan tekeer en als ik dan de ruitenwisser op stand twee doe, dan vliegt 'ie bijna van de auto af.
Ik een dynamo van de sloop erop, oude was kapot. Eerder had ik deze problemen ook niet!
Toch goed bezig met je AX! Heb je al foto's gemaakt van je velgen?
Ik een dynamo van de sloop erop, oude was kapot. Eerder had ik deze problemen ook niet!
Toch goed bezig met je AX! Heb je al foto's gemaakt van je velgen?
haha ja heb een hoop foto's van de velgen. ZIe je wel bij een stukje van de photoshoot hier ergens.
Maar ik had veel last van schokken en knipperende verlichting. Niet zozeer van uitvallende apparatuur.. Dus weet eigenlijk niet of de spanningsregelaar daar de schuld van heeft. Kan op zich ook de dynamo zelf zijn misschien...
Maar ik had veel last van schokken en knipperende verlichting. Niet zozeer van uitvallende apparatuur.. Dus weet eigenlijk niet of de spanningsregelaar daar de schuld van heeft. Kan op zich ook de dynamo zelf zijn misschien...
Nou zoals in frustratie topic is te lezen heb ik dus ergens een lek in de achterbak van de auto.
De ramen beslaan, en ik kan de isolatie mat uit de achterbak uitknijpen. Deze is ook donker van het vocht... Ik moet dus, als ik tijd heb, eens op onderzoek uit gaan waar dit vocht vandaan komt..
Update:
Achterbak verlichting ingebouwd met behulp van 2 neon staafjes van FBA cartechnics.. Lampjes zijn blauw en geven een redelijk mooi licht. Stroom komt vanaf de radio, - vanaf de -pool bij het achterlicht (links). En de schakelaar was een broekzakobject van een 106 van een sloop.
Het werkt perfect
De ramen beslaan, en ik kan de isolatie mat uit de achterbak uitknijpen. Deze is ook donker van het vocht... Ik moet dus, als ik tijd heb, eens op onderzoek uit gaan waar dit vocht vandaan komt..
Update:
Achterbak verlichting ingebouwd met behulp van 2 neon staafjes van FBA cartechnics.. Lampjes zijn blauw en geven een redelijk mooi licht. Stroom komt vanaf de radio, - vanaf de -pool bij het achterlicht (links). En de schakelaar was een broekzakobject van een 106 van een sloop.
Het werkt perfect
Update:
Het vocht is op wonderbaarlijke manieren weer verdwenen. Ik had er een elektrische vochtvreter ingezet.. Maar zoals je al kunt raden.. Deze vroor dicht .. Later een Bison vochtvreter er ingezet.. Echter deze is nog steeds leeg.. maar hij is wel weer droog van binnen.. Ook niet meer muf of zo.. Ik heb echt werkelijk waar geen idee waar dat vandaan komt..
Heb de achterlichten goed vastgedraaid.. En het probleem lijkt verholpen.. Dus ik hoop dat het nu gedaan is.. Moest trouwens wel 1 x de binnenkant krabben ...
En mijn brandstof verbruik is echt zwaar gekelderd.. maar ik vermoed dat dat met het weer te maken heeft. Daarbij rij ik ook harder in het wagentje als ik er weinig mee rij.. ALs ik dan weer eens rij, wil ik ook lekker spelen enzo.. Dus het dagelijks gebruiken, rijd toch zuiniger..
Ben van een verbruik van 1:15 / 17 naar 1:12.5 gegaan met de laatste tankbeurt (gister).. Dus dat klopt niet helemaal...
Het vocht is op wonderbaarlijke manieren weer verdwenen. Ik had er een elektrische vochtvreter ingezet.. Maar zoals je al kunt raden.. Deze vroor dicht .. Later een Bison vochtvreter er ingezet.. Echter deze is nog steeds leeg.. maar hij is wel weer droog van binnen.. Ook niet meer muf of zo.. Ik heb echt werkelijk waar geen idee waar dat vandaan komt..
Heb de achterlichten goed vastgedraaid.. En het probleem lijkt verholpen.. Dus ik hoop dat het nu gedaan is.. Moest trouwens wel 1 x de binnenkant krabben ...
En mijn brandstof verbruik is echt zwaar gekelderd.. maar ik vermoed dat dat met het weer te maken heeft. Daarbij rij ik ook harder in het wagentje als ik er weinig mee rij.. ALs ik dan weer eens rij, wil ik ook lekker spelen enzo.. Dus het dagelijks gebruiken, rijd toch zuiniger..
Ben van een verbruik van 1:15 / 17 naar 1:12.5 gegaan met de laatste tankbeurt (gister).. Dus dat klopt niet helemaal...
mwauh het kan wel hoor.
Teminste, het klinkt mij niet raar dat ie in erge kou langer choked en iets rijker gaat lopen. Gaat je verbruik automatisch ook omhoog, zeker als je hem dan ook nog meer op zn staartje trapt en hem eigenlijk niet echt vaak goed warm laat lopen (korte stukjes)
Teminste, het klinkt mij niet raar dat ie in erge kou langer choked en iets rijker gaat lopen. Gaat je verbruik automatisch ook omhoog, zeker als je hem dan ook nog meer op zn staartje trapt en hem eigenlijk niet echt vaak goed warm laat lopen (korte stukjes)
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Zo nu op naar de APK.. Dat betekent dat ik de AX al bijna een jaar heb .. nog steeds een prachtig wagentje .
Voor de APK moet het volgende gebeuren
- Uitlaat lassen (lek ergens halverwege de auto bij de flens. Ik moet nog onderzoeken of dit boven of onderkant is.
- Als ik uitlaat ga lassen dan ga ik ook gelijk gat bij het voorlicht dicht lassen. Komt een nieuw stuk staal in.
Voor dit jaar staat op het menu:
- GT bumper met mistlichten
- Openlucht filter
- Interieur GT (I)
- Opnieuw mistlicht proberen.. (3e remlicht in dat geval)
- Gat repareren bij voorlicht
- Uitlaat lassen (Moet voor APK)
- waarschijnlijk stappenmotor vervangen
Dit wil ik graag dit jaar doen.
Voor de APK moet het volgende gebeuren
- Uitlaat lassen (lek ergens halverwege de auto bij de flens. Ik moet nog onderzoeken of dit boven of onderkant is.
- Als ik uitlaat ga lassen dan ga ik ook gelijk gat bij het voorlicht dicht lassen. Komt een nieuw stuk staal in.
Voor dit jaar staat op het menu:
- GT bumper met mistlichten
- Openlucht filter
- Interieur GT (I)
- Opnieuw mistlicht proberen.. (3e remlicht in dat geval)
- Gat repareren bij voorlicht
- Uitlaat lassen (Moet voor APK)
- waarschijnlijk stappenmotor vervangen
Dit wil ik graag dit jaar doen.
We gaan ook voor jou duimen voor APK
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Wat nieuwe foto's
Tellerhuis met Citroën logo
sneeuw
achterbak verlichting
Tellerhuis met Citroën logo
sneeuw
achterbak verlichting
Last edited by DLS on WedJan09, 2008 9:43:26 PM, edited 1 time in total.