kilometertellerkabel herstellen

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
citrofenwick
Total admin
Total admin

kilometertellerkabel herstellen

Post by citrofenwick »

Hallo,

ik ben gisteren begonnen met kabels trekken voor mijn subwoofer en heb de stroomkabel via het gaatje van de tellerkabel gelegd.
Blijkbaar moet ik iets misdaan hebben, want mijn teller is er mee opgehouden :D

Ik heb vandaag mijn dashboard gedemonteerd (er moesten toch nog wat lampjes vervangen worden) en de kabel is niet gelost uit de teller, maar ik kon hem gewoon meetrekken zonder zijn omhulsel!

De kabel is niet gebroken :Thnks

maar het probleem is, hoe krijg ik nu in hemelsnaam die kabel terug op zijn plaats in zijn omhulsel.
Het omhulsel van de kabel kan ik niet zien, en het is een b*tch om die tot aan het dash te krijgen.

Iemand tips om die kabel terug van dashboard naar motor te trekken?

Ik heb de luchtfilter gedemonteerd om er wat beter aan te kunnen. (opnieuw, na gisteren :roll: )

ps, ik heb normaal alles in reserve (type 1, maar ik verwacht geen verschillen? )

groetjes

ax_b
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by ax_b »

Helaas is je kmtellerkabel overleden, ik weet alleen niet of je een 2-delige kabel hebt of een geheel. Dat wordt dus een nieuwe monteren (of alleen het bovenste deel). Helaas nog geen ervaring met een AX ma een kmtellerkabel is in 30 minuten gemonteerd, wel ff goed opletten hoe de kabel precies loopt.

citrofenwick
Total admin
Total admin

Post by citrofenwick »

zeker van dat ie overlden is, hij ziet er niet gebroken uit. Op het einde is het vierkantig.

Of is 'uit het omhulsel' sowieso een nieuwe kabel kopen?
Hij is zo'n 70cm lang.

En past een type 1 kabel?

alvast bedankt :)

citrofenwick
Total admin
Total admin

Post by citrofenwick »

het probleem is opgelost :D

ik heb de een draad bijgetrokken en die als trekdraad gebruikt om de kilometertellerkabel terug op zijn plaats te krijgen.

Het plastiek was idd afgebroken van het metaal, maar ik heb deze aan elkaar kunnen tapen en hij werkt terug :)
(ik weet het dat het niet erg netjes is, maar het was -1 graden in de garage vandaag en ik had geen zin om het nog lang vol te houden in deze koude :oops:, en nog minder om die andere kabel uit mijn afbraak te halen van onder de carport )

ondertussen nog de lampjes vervangen ook en nu heb ik toch een stuk meer licht uit mijn dashboard :D

ook nog eens mijn stuurtje recht gezet.

en vanaf vandaag haat ik kilometertellerkabels en dashboards die er uit moeten :evil:

En nu kan ik eindelijk terug verder doen met de sub installeren, binnenkort meer daarover in mijn wie is wie :)

deze mag dicht
bedankt :)

benny666
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by benny666 »

Tapen kan wel, maar is niet echt een goede oplossing. Als je dan weer ooit je dash los moet hebben zit je weer met het gedonder.
Benjamin
Wie ben ik?
Van AX 1.1 TE naar 406 2.0 16v Coupé.

citrofenwick
Total admin
Total admin

Post by citrofenwick »

Dan komt er een nieuwe kabel in :D (maar ik denk niet dat ik nog gauw mijn dash los zal maken hoor :) )
of die van mijn sloop ax, maar die moet ik nog uithalen :)

Post Reply