et-waarde

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

Post Reply
relAX
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

et-waarde

Post by relAX »

ik heb even gezocht op het forum maar kon nix vinden, misschien heb ik niet goed genoeg gezocht, mijn excuses daarvoor dan.
Maar iig, weet iemand misschien wat de max ET-waarde is die voor een AX geld en wat het maximum is zodat het er vet uiziet maar ook nog goed rijd
alvast bedankt

AX_Powah
AX Master
AX Master

Post by AX_Powah »

ik heb 15inch velgen met banden 195/45/15 enk geloof da me et-waarde 5 is...(of praat ik nu poep?!) T rijdt super goed en veel wegligging.

T enige nadeel is bijvoorbeeld in boxtel-dorp , daar liggen forse kinderkopjes (bolle stenen :wink: ) en dan gaan de banden spoorzoeken en bepaald de ax een beetje waar die heen wil! Maar meestal zijn we t eens en das nie de korste weg naar huis!!

AX POWAH
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

WouterL
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by WouterL »

ET waarde is toch de factor van de frontale luchtweerstand??

Luchtweerstand=Wrijvingcoeficient lucht * ET waarde * frontaal oppervlakte

Of praat ik nu weer poep?? :lol:

In dat geval licht ie voor een AX rond de 0.18 geloof ik.
(Per definitie waardes tussen de 0 en 1)

paulus
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by paulus »

de CW-waarde is de luchtweerstandswaarde.
De 'sporing' van het wiel (naar binnen of naar buiten) wordt uitgedrukt in de ET- waarde van het wiel. Image

citro-power
AX Master
AX Master

Post by citro-power »

Als je rechte wielkasten hebt kun je al problemen krijgen bij 13 inch en 165/65/13 (dacht ik) banden. dat heb ik dus.

Het wel makkelijk op te lossen. Ik heb gewoon even flink aan mijn wielkasten gehangen en ze iets naar buiten getrokken en nu is er niks meer aan de hand.

HellDuke
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by HellDuke »

Als je rechte wielkasten hebt kun je al problemen krijgen bij 13 inch en 165/65/13 (dacht ik) banden. dat heb ik dus.

Het wel makkelijk op te lossen. Ik heb gewoon even flink aan mijn wielkasten gehangen en ze iets naar buiten getrokken en nu is er niks meer aan de hand.

Heb je dat gedaan op de swatchy aka jeffrey(waterpomptang) manier??

Ik heb er achter ook last van, maar ik slijp de zaak liever uit. Ga ik als het wat warmer is ook weer doen want als ik een bocht maak met meer dan 1 persoon erin hoor je: tsjiep-tsjiep-tsjiep-tsjiep-tsjiep
Citroën AX 1.1 Plaisir Runner GT Style
Honda Transalp XL 600v

Shit Happens 8)

143.333

paulus
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by paulus »

[quote="HellDuke
Heb je dat gedaan op de swatchy aka jeffrey(waterpomptang) manier??

Ik heb er achter ook last van, maar ik slijp de zaak liever uit. Ga ik als het wat warmer is ook weer doen want als ik een bocht maak met meer dan 1 persoon erin hoor je: tsjiep-tsjiep-tsjiep-tsjiep-tsjiep[/quote]

JA goed waterpomptang manier, zoheb ik het dus ook gedaan. slijpen is idd toch een betere manier.

WouterL
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by WouterL »

[quote="paulus"]de CW-waarde is de luchtweerstandswaarde.
De 'sporing' van het wiel (naar binnen of naar buiten) wordt uitgedrukt in de ET- waarde van het wiel. [img]http://www.ladanivabelgium.be/Techniek/ET_waarde_velgen/images/ET03.jpg[/img][/quote]

Klopt! Nu weet ik het weer..

Maar vervang ET in CW en mijn verhaal klopt weer 8)
Behalve dan dat het geen antwoord op de vraag geeft

Post Reply