Blessed-be wrote:Help!! ik wil het dashboard van de AX demonteren ivm lampjes kapot en de teller kraakt en schuurt nogal hoe krijg ik 'm eruit?
en kan ik een ander dashboard moteren met evt toerenteller en temparatuurmeter? nu heb ik alleen benzine en km teller nogal kaal en zo kan ik niet zien of het motortje te warm word.
Liggen de aansluitingen achter het dashboard of moet ik nieuwe draden cq aansluitingen maken zowel aan het blok en achter het dashboard?
AX is van 1988
Als er iemand in de buurt van Almelo zoiets heeft liggen is het natuurlijk ook welkom.
'88 is type 1
Kapotte lampjes in je tellerhuis kun je gewoon vervangen zonder het dashbord te demonteren. Stuur eraf, plasticjes eraf en dan kan je de tellerbak eruit halen (zit geklikt met plastic puntjes) Vergeet niet van te voren de KM teller kabel via het zekereringen kastje boven op dash los te maken, anders gaaat ie stuk.
Een dashbord type 1 vervangen is niet zo'n bigdeal
Een dashbord type 1 vinden met toerenteller e.d. moet je er een hebben van een GT, en daarmee MOET je ook je hele dash vervangen want de tellerbak heeft een andere vorm. Ook is het aan te raden je (dash) kabelboom te vervangen want een GT dash heeft andere stekkers/aansluiting. (spreek uit ervaring, zo al een dash door laten fikken)
Ik denk dat jou blok geen sensor heeft voor een tempmeter, en dan je die dus ergens vandaan moet halen. Verder aansluiten kan je direct op de meter doen (even uitzoeken welke aansluiting) of via de grote stekkers aan je tellerbak (moet je ook uitzoeken welke aansluiting)
Toerenteller loopt denk ik ook geen draadje voor, die kan je vanaf je bobine aftappen (staat een howto over)
dat draadje dan aan de stekker doen op je tellerbak.
Uitzoeken welke stekker/aansluitpunten je moet hebben moet je doen mbv draadjes schema's, te vinden achterin de haynes of in werkplaatshandboeken.
Een lief forum lid die deze boeken bezig wil het vast wel voor je opzoeken

(ik als ik mn haynes gevonden heb

)