Gordel achterin rolt niet terug
Moderator: webmasters
Gordel achterin rolt niet terug
Gisteren had ik zowaar iemand achterin zitten. Die wil dus de gordel omdoen, maar het ding rolde niet meer terug!
Weet iemand hoe/wat? Auto stond wel recht. Ook later thuis kreeg ik hem niet terug.
Weet iemand hoe/wat? Auto stond wel recht. Ook later thuis kreeg ik hem niet terug.
Het kan zijn.. dat de gordelhouders dingen verkeerd om gemonteerd zijn, dan rollen ze niet terug omdat de 'hoek' niet goed is....
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
pff ik heb hier ook regelmatig last van.. bij de gordels voor. Ik denk dat dat gewoon slijtage is. iig is het heel erg onhandig, omdat het regelmatig voorkomt dat die gordelclip tussen deur en portier zit..
Maar voor de gordels achter zou dat natuurlijk niet mogen.. die worden niet zo heel vaak gebruikt in een AX of wel?

Maar voor de gordels achter zou dat natuurlijk niet mogen.. die worden niet zo heel vaak gebruikt in een AX of wel?
ik zou toch eens rechts en links omdraaienHandjes wrote:Ok, heb de roller even losgemaakt en toen ging de gordel weer weer terug. Beetje vreemd. Dan maar geen passagiers achterin.

er zit namelijk wel een verschil in, maar dat is aan de buitenkant niet et zien

=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Nouja, als hij wel inrolt als jij hem los hebt (en de hoek dus veranderd) kan het best wel zijn dat de linkergordel rechts zit en omgekeerd.. Dan zit het niet goed.Handjes wrote:Waarom links en rechts omdraaien? Het zit toch goed??
En aangezien je dat aan de buiten kant verder niet kan zien, je merkt het alleen maar omdat je gordels niet zelf terug rollen
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Als alles origineel al zo zat.. en je dus zelf niet gerommeld hebt met de achtergordels (niet zelf vervangen bijvoorbeeld), zal het aan het omwisselen niet liggen.
Zoals handjes wellicht weet (en het punt wat grietje probeert te maken), rolt een gordel alleen in als het rolmechanisme zich in de juiste positie /juiste hoek tov de horizontaal bevindt. Als de ax bijvoorbeeld omgerold is, en je zit in de gordel, zal je op je plek worden gehouden, omdat de gordel dan 'vast' gezet wordt door een mechanisme.
Ik denk dat de oorzaak van handjes probleem eerder iets is als
-slijtage door overmatig of juist teweinig gebruik
-roest in het loopwerk?
Remedie:
-wellicht gewoon een paar keer trekken aan de gordel (maar rol hem niet helemaal uit), snelle krachtige rukjes dus (wat klinkt dit fout
)
-en anders vervangen voor een werkend exemplaar (let op verschillen: links rechts verschilt, 3d 5d verschilt, type 1 / 2 verschilt)
Zoals handjes wellicht weet (en het punt wat grietje probeert te maken), rolt een gordel alleen in als het rolmechanisme zich in de juiste positie /juiste hoek tov de horizontaal bevindt. Als de ax bijvoorbeeld omgerold is, en je zit in de gordel, zal je op je plek worden gehouden, omdat de gordel dan 'vast' gezet wordt door een mechanisme.
Ik denk dat de oorzaak van handjes probleem eerder iets is als
-slijtage door overmatig of juist teweinig gebruik
-roest in het loopwerk?
Remedie:
-wellicht gewoon een paar keer trekken aan de gordel (maar rol hem niet helemaal uit), snelle krachtige rukjes dus (wat klinkt dit fout

-en anders vervangen voor een werkend exemplaar (let op verschillen: links rechts verschilt, 3d 5d verschilt, type 1 / 2 verschilt)
Handjes wrote:Nadat ik hem teruggeplaatst had, rolde hij ook terug.
Maar ik snap niet waarom ik links en rechts zou moeten omwisselen. De andere kant doet het toch prima? Waarom zou iemand het ook omgewisseld hebben?
het kan zijn dat je hem naar de garage brengt voor reparaties, of dat de vorige eigenaar dat heeft gedaan, zij een gordel hebben vervangen en een linker gordel rechts hebben gezet

nogmaals, je ziet het niet vanaf de buitenkant dus de fout word erg veel en vaak gemaakt
Maar mechanisme kan ook gewoon wat veroest zegmaar zijn. Ff Insprayen anders
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
hee dat ben ik
als het 'probleem' blijft kun je de gordel openmaken (en dan wel oppassen dat er niets weg springt!) en een dingetje weghalen waardoor ie eigenlijk altijd weer oprolt.
gevolg:
hij blokkeert dan nog wel, maar minder snel (dus daarmee minder veilig?).
heb een keer met sanders gordel gedaan. weet niet meer precies hoe dat er uit zag - maar als je het ziet dan spreekt het redelijk voor zich.

als het 'probleem' blijft kun je de gordel openmaken (en dan wel oppassen dat er niets weg springt!) en een dingetje weghalen waardoor ie eigenlijk altijd weer oprolt.
gevolg:
hij blokkeert dan nog wel, maar minder snel (dus daarmee minder veilig?).
heb een keer met sanders gordel gedaan. weet niet meer precies hoe dat er uit zag - maar als je het ziet dan spreekt het redelijk voor zich.
groet,
elsje

Done: ax kopen
elsje

Done: ax kopen