Mijn BX GTI velgen zijn een beetje te zwaar voor de AX. Dus nu ga ik op zoek naar stalen velgen.
Ik zag al dat velgen van een ZX/BX/Xantia/Xsara/saxo passen en die van een 106/205/306/309/405/406 passen ook. Maar heeft ook iemand foto's van deze velgen? Zijn namelijk veel verschillen in gaten ed in de velgen. Moeten natuurlijk wel mooi staan onder de AX
Ooit een keer een BX GTI velg in handen gehad? Pak dan een keer C5-staal... Daar zit zo 10 kilo verschil tussen... Alleen de C5 velgen zijn aluminiumplaat. Stalen velgen zijn iets zwaarder, maar veel lichter dam de BX velgen. Weggedrag is ook erg veranderd sinds ik die dingen erop heb, daarom wil k staal
Is idd 15 inch, maar zoals ik al aan gaf is het geen staal maar aluminium. Dus ze zijn echt licht. Zijn trouwens in t begin ook nog wel problemen mee geweest onder de C5, ze kregen scheuren enzo. T is namelijk nogal broos. Ma de 1e typen zijn allemaal vervangen door verbeterde velgen iig.
Ma als ik gewoon staal neem scheelt t ook al een stuk, LM is eigenlijk altijd zwaarder. Behalve die echte rally-velgen van magnesium natuurlijk, maja die zijn niet te betalen. Met wat lichtere velgjes kan k de rotonde weer wat harder nemen
De originele 13" velgen zijn trouwens ook best wel zwaar.. Owja werk ook bij Kwik Fit, altijd makkelijk als je andere bandjes wil..
ax_b wrote:Mijn BX GTI velgen zijn een beetje te zwaar voor de AX. Dus nu ga ik op zoek naar stalen velgen.
Ik zag al dat velgen van een ZX/BX/Xantia/Xsara/saxo passen en die van een 106/205/306/309/405/406 passen ook. Maar heeft ook iemand foto's van deze velgen? Zijn namelijk veel verschillen in gaten ed in de velgen. Moeten natuurlijk wel mooi staan onder de AX
ok
Last edited by saxo100 on FriDec07, 2007 10:25:57 PM, edited 1 time in total.
Nog ff wat navraag gedaan, nieuwe stalen velgen voor een xantia komen op ong 200 euro - nog wat korting, al zal dat iets van 20% zijn. Erg duur dus, zal wel ff wat sloperijen afbellen. Moet toch wel te vinden zijn.
Zo toch tijd en lak gevonden. Dus zie hier het resultaat:
Het zijn dus 14" Xantia velgen, type 1 Xantia's. De velgen worden door Citroën aangeraden voor de AX GTI indien er met sneeuwkettingen gereden dient te worden. Bij mij worden t winterbanden, ma dat maakt niet uit
Misschien heb ik morgen even tijd om ze te monteren, al denk ik dat t weer te druk wordt op t werk.