waar kan ik een furio mee vergelijken
Moderators: denny, vtspower, webmasters
waar kan ik een furio mee vergelijken
is een furio hetzelfde als een GT of zijn er verschillen remmen bijvoorbeeld?
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Met een type2 GT, zwaarder onderstel en 247 mm schijven.
De Furio vind ik een stuk beter remmen dan de type1 GT.
Ik weet het niet zeker, maar ik dacht nog met het Bosch injectiesysteem.
De Furio vind ik een stuk beter remmen dan de type1 GT.
Ik weet het niet zeker, maar ik dacht nog met het Bosch injectiesysteem.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
volgens mij wel met magnetti, moet je ff aan Duff vragen, die heft zo'n vurig ding!
verdere verschillen;
-BAKKEN isolatie, dus het weegt meer als de maan
-niet gebouwd op snelheid, maar zuinigheid.. dus andere ECU
-roesten niet, dat is ze verboden bij de bouw
verder zit alles erin wat ze konden vinden, elec. ramen, cv (volgens mij ook op ab)
ze staan wel hoog op de pootjes, net als de volcanes..
verdere verschillen;
-BAKKEN isolatie, dus het weegt meer als de maan
-niet gebouwd op snelheid, maar zuinigheid.. dus andere ECU
-roesten niet, dat is ze verboden bij de bouw
verder zit alles erin wat ze konden vinden, elec. ramen, cv (volgens mij ook op ab)
ze staan wel hoog op de pootjes, net als de volcanes..
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Een Furio is dus grotendeels een type2 GT, excuse m'n minimalistische uitleg
Furio heeft wat extra kilo's t.o.v. type 1 GT ivm gietijzeren blok. Hij is ook een stuk stiller en de ECU van type 2 GT's heeft vooral wat wijzigingen m.b.t. emissie-eisen (type2 GT/Furio = zelfde ecu...). Die emissie-eisen zorgen met name dat de gasreactie een stuk minder agressief is, daardoor voelt zowel de ph2 GT als de Furio flink langzamer aan. Eigenlijk valt het verschil wel mee
Furio heeft wat extra kilo's t.o.v. type 1 GT ivm gietijzeren blok. Hij is ook een stuk stiller en de ECU van type 2 GT's heeft vooral wat wijzigingen m.b.t. emissie-eisen (type2 GT/Furio = zelfde ecu...). Die emissie-eisen zorgen met name dat de gasreactie een stuk minder agressief is, daardoor voelt zowel de ph2 GT als de Furio flink langzamer aan. Eigenlijk valt het verschil wel mee
bij mij de achterzijde wel. en dan ook álles aan de achterzijde.Rock's wrote:Portieren zijn niet luxe afgewerkt zoals bij GT
een furio is gewoon een gt2
isolatie is wel aanwezig, meer als in 'n volcane,
ook motorkapisolatie.
ik vind m lekker rijden, maar hij is o zo sloom volgens anderen.
en marc, hij roest wel, alleen minder, en alles wat roeste, heb ik al aangepakt (samen met dvdoornik)
en de cv is op infrarood ab ja.
echter, wat er voor geschiedenis aan mijn furio hangt is onbekend, dus ik kocht 'm al verlaagd enz.
Spreken is goud, Ductape is zilver.
Ook weer niet helemaal, een type2 GT heeft nog wel een verdelerkap en de bosch 2.0 ecu maar de nieuwe kabelboom. het furio blok is een tgs blok eigenlijk maar ik merkte geen verschil karakter dan met een GT.kevin.broke wrote:Een Furio is dus grotendeels een type2 GT, excuse m'n minimalistische uitleg
type2 GT heeft exact hetzelfde blok als een type1 maar ipv van een alu een gietijzer onderblok hoewel er ook type1's zijn met gietijzer.
de furio is eigenlijk een combi tgs/GT type2
volcane is altijd 1.1Djoeri wrote:Hoe zit dat nou eigenlijk met een Volcane? Ik hoorde/las iets erover dat deze de sport uitvoering is van een 1.1. Maar is er volgensmij ook in 1.4, En wat is er anders aan deze uitvoering, behalve de "kuip"stoeltjes en skirtset.
De 1.4 versie daarvan is de Furio, waar ze het hier over hebben
Volcane is volgens mij idd de luxere/sportieve uitvoering van de standaard 1.1 injectie. Andere stoeltjes, CV, elec ramen, skirtjes, 14 inchers, grotere remmen (volgens mij..?)
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Volcane heeft geen grotere remmen, maar gewoon de 238mm van de 1.1. Ook heeft ie geen 14-inchers.
Volcane, Furio, en type 2 GT hebben alle drie 5x13" velgjes met naafkapjes. De laatste twee hebben - net als de AX Diesel - 247mm remschijfjes.
De andere AXen hebben 4.5x13" velgjes met wieldoppen. Ook het First-lichtmetaal is 4.5x13" van formaat.
Als optie waren Furio en GT leverbaar met het bekende "vierspaaks" lichtmetaal, volgens mij in zowel 5x13" als 5x14".
Type 1 GT's hebben std. 14" lichtmetaal ivm de 258mm remmen. Vroege Ph1 AX diesels hebben weer 238mm remmen, de mijne ('91, VK-22-RH) was al voorzien van de bekende diesel/GT ph2/Furio setup (247mm met verbeterde klauwen).
Volcane, Furio, en type 2 GT hebben alle drie 5x13" velgjes met naafkapjes. De laatste twee hebben - net als de AX Diesel - 247mm remschijfjes.
De andere AXen hebben 4.5x13" velgjes met wieldoppen. Ook het First-lichtmetaal is 4.5x13" van formaat.
Als optie waren Furio en GT leverbaar met het bekende "vierspaaks" lichtmetaal, volgens mij in zowel 5x13" als 5x14".
Type 1 GT's hebben std. 14" lichtmetaal ivm de 258mm remmen. Vroege Ph1 AX diesels hebben weer 238mm remmen, de mijne ('91, VK-22-RH) was al voorzien van de bekende diesel/GT ph2/Furio setup (247mm met verbeterde klauwen).
Hmm,
ik heb voorpootjes (en remmen) van een furio, en daar kan 13 inch niet op.. loopt aan op de remklauw. Daarom dacht ik dat
Maar mijn auto is zoooon mengelmoesje geworden dat ik ook niet alles meer weet, wat nou waar vandaan kwam/komt..
ik heb voorpootjes (en remmen) van een furio, en daar kan 13 inch niet op.. loopt aan op de remklauw. Daarom dacht ik dat
Maar mijn auto is zoooon mengelmoesje geworden dat ik ook niet alles meer weet, wat nou waar vandaan kwam/komt..
Last edited by grietje on FriDec07, 2007 10:47:29 AM, edited 1 time in total.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Dan heb jij op die 13-inchers je plakloodjes verkeerd zitten.
247mm remmen past nét in 13-inch (de schijven zijn bijna 10 inch, dan heb je dus nog maar 8cm over voor de klauw en de velgrand) mits de plakloodjes niet in de weg zitten.
Ik had op mijn diesel (met dezelfde remmen als een furio) wel degelijk 13" lichtmetaal...
247mm remmen past nét in 13-inch (de schijven zijn bijna 10 inch, dan heb je dus nog maar 8cm over voor de klauw en de velgrand) mits de plakloodjes niet in de weg zitten.
Ik had op mijn diesel (met dezelfde remmen als een furio) wel degelijk 13" lichtmetaal...