Het koelvloeistoflampje brandt zeer snel! Garage heeft net het huis van de waterpomp vervangen vanwege koelvloeistoflekkage. Als ik nu +/- 5km 120KMH rijdt begint het lampje weer te branden! Hij lekt geen koelvloeistof meer. Als het lampje brandt doet de kachel het ook niet altijd. Kan iemand mij helpen met dit probleem??
AAAI, ik heb hetzelfde probleem, ga mijn koppakking vervangen. ze hebben mij gezegt dat dat het probleem was. ook gelijk ff mijn thermostaat checken.
houdt ie trouwens ook enorm in?? bij mij wel, of misschien heb je dat punt nog niet bereikt.
Ik heb het probleem ook. Mijn auto gaat deze week maar weer naar de garage. Is al de derde keer i.v.m. de koelvloeistof. Gelukkig kost het me tot nu toe niks
Check even je slangen op haarscheurtjes. Door drukverlies kan het lampje ook gaan branden.
Met name daar waar de slangen aansluiten op het staal willen ze scheuren. Een typisch probleemslangetje is het 12-15 mm retourslangetje vanaf radiator naar thermostaat (komt daar bovenop aan en wil daar wel eens helemaal afscheuren).
Oke, gisteren was het zover. Ik rij het werk naar huis. Rij ik net Maastricht uit over de A2, gaat het lampje van de koelvloeistof branden. Ik dus gestopt en de kap open gedaan.... HELP!!! de koelvloeistof spoot er uit... Auto laten staan, terug gelopen naar maastricht langs de A2 en met de trein naar huis. Gelukkig kon de garage de auto 's avonds nog ophalen (zal wel weer wat kosten). Heb me maar gelijk lid gemaakt van de ANWB met wegenwacht (als het kalf verdronken is...)
Ik hoop dat ze snel een andere (GT/GTI) voor me vinden. Ik heb ze nl. gevraagd om er een voor mij te zoeken.
Ps. In de tijd dat ik daar stond kwamen er zeker 5 AXen langs rijden, maar denk maar niet dat er een stopt...
Ja kl*te h?, ik had dus hetzelfde. stond ook op de vluchtstrook op de A2 maar dan richting Den Bosch, precies hetzelfde probleem.
en genoeg AX-units langs reden maar stoppen ho maar, de toeter ja.... die konden ze wel vinden alleen daar had ik niks aan.
paulus wrote:Ja ***** h?, ik had dus hetzelfde. stond ook op de vluchtstrook op de A2 maar dan richting Den Bosch, precies hetzelfde probleem. en genoeg AX-units langs reden maar stoppen ho maar, de toeter ja.... die konden ze wel vinden alleen daar had ik niks aan.
Heb gister mijn kop eraf gehaald (op advies van vele) om mijn koppakking te vervangen, maar dat ding zag er nog behoorlijk goed uit.
hoe komt het in godsnaam dat mijn motor warmloopt, mijn koelvloeistof ergens naartoe gaat (waar naartoe dat mag joost weten).
wie heeft antwoord om mijn vraag?
Koelvloeistof dat verdwijnt kan zijn:
1 koppakking,dan heb je 2 mogelijkheden,water in de olie of water verdampt in de uitlaat(veel witte rook ook als hij warm is.
2 kachel lekt: dan wordt de vloerbekleding nat,maar is dik,dus eronder
kijken.
3 waterpomp werkt niet goed en de radiator zal via overloopkanaal je water weggooien
4.Radiator verstopt.Druk loopt op en via overloop kanaal verdwijnt je water
5.slangen of aansluitingen kapot
6.Niet goed gevuld,altijd als je hem vult aan de andere zijde van de rad.
zit een ontluchtingsschroef,daarmee haal je de lucht uit de radiator
7.De ontluchting van de motor.div ontluchtingschroeven
Je ziet mogelijkheden zat en denk je dan dat wij een passend antwoord
hebben.Zelfs zouden de cilinders onderin kunnen lekken
Maar houdt moed en zoek waar mogelijk is.Geen oude koppakking gebruiken.
41 jaar bij Citroën gewerkt en dus nu met pensioen