Mark Verhagen Citroen AX 1.6 XS

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

zet de kooi erin voordat je de ruit vervangt :wink:
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

en een stuur + airbag-systeem uit een nieuwere saxo ? past dat mischien ? :oops:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

De ruit is al besteld. Die wordt er binnenkort weer ingezet. Mja... Al zou ik die kooi erin zetten. Daar zal je ruit toch niet van springen. :?

Je zet hem vast in de originele vorm van je auto. Zo'n kooi las je toch sowieso alleen aan de onderkant van je auto vast?
Als je aan de bovenkant gaat lassen aan het dak is natuurlijk meteen je lak aan de andere kant gaar.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

ik denk dat bedoeld word dat je ax al strakgetrokken is, en hierdoor al een scheur in je ruit is ontstaan,

als de rolkooi er nu in geplaatst word, en daarna de ruit, dan is je ax al 'gespannen' en zal de voorruit niet veel anders meer gaan doen aan vervormen.

als de rolkooi geplaatst zal worden nadat de ruit is vervangen, zal de huidige 'vorm' van de ax, op spanning gebracht worden door de rolkooi, en als je dan een heftig bochtje oid neemt waardoor je carroserie wat gaat 'vervormen' zal er denk ik meer spanning op de voorruit komen.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Eerst maar is afwachten hoe alles eruit komt te zien alssie terug is.
Dat gaat sowieso nog wel ff duren.

Een volledige rolkooi moet ik dan nog is goed overna denken. Mooi vind ik het niet. Een gedeeltelijke kooi is misschien wel toepasbaar.

Eerst maar is een nieuwe ruit erin. Dan kijken of ik die weer laat blinderen. Het rijd met zonlicht echt onwijs fijn met folie op je ruiten. Maar in het donker is het kl*te... Stoepranden zie je niet goed. En fietsers zonder licht al helemaal niet. Reflecterende striping erop. Alles ff helemaal strak maken.

1.6i 8v erin lepelen. Plannen zijn er nog wel.

Heb ook mensen gehoord van de autocross over kokerbalken verstevigen.
Nou zit ik me bij de AX af te vragen of er uberhaupt wel kokerbalken zijn. En hoe je het onderstel zou kunnen verstevigen.

Mijn oom is lasser van beroep. Dus ik ben wel benieuwd of er mensen zijn of foto's zijn van een aangepaste bodemplaat of iets dergelijks.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

DLS
AX Master
AX Master
Posts: 1178
Joined: SatMay19, 2007 5:24:42 PM
Location: Lelystad

Post by DLS »

hm mja er zitten wel twee lange balken onder de AX.. maar of en hoe dat te verstevigen is.. geen idee..
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS
Opel Astra G Caravan 2.0 DTL

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Weer een update. Vandaag opeens foto's in mijn mailbox van de schadehersteller. Das wel leuk. Zulke foto's zie je niet iedere dag.

Vandaag wordt de AX gespoten. Dus het begint nu aardig op te schieten.

Image

Image

Image

Image

Image

Gelukkig maar... De volvo rijd heerlijk maar aan teveel dingen is het te merken dat het een oude lullebak is. Je wordt in het verkeer behandeld als een stuk stront in die wagen. Iedereen dondert hem der voor. Bumperklevers heb je ook te geregeld. Al een paar keer flink op de rem getrapt maar helaas. Geen boem. Wat nu juist geld op zou leveren ipv kosten.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Mark wrote:Al een paar keer flink op de rem getrapt maar helaas. Geen boem. Wat nu juist geld op zou leveren ipv kosten.
:evil: ***! Bumperklever of niet, met het leven van een ander hoor je niet te spelen.
Last edited by kevin.broke on TueDec04, 2007 5:57:17 PM, edited 1 time in total.

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Gave foto's!
Erg tof dat ze die opsturen.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Koen NL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 631
Joined: WedNov01, 2006 3:59:10 PM
Location: Breda

Post by Koen NL »

Goed om te zien dit :). Mijn AX is vorige week ook aan die kant gedeeltelijk gespoten dus de volgende meeting kunnen ze mooi naast elkaar gaan staan glimmen :D
Citroën AX 1.1I First Impression

ToDo:
- GTI dashboard (thanks MNM(tm))
- Dakklokje aansluiten
- Toerenteller/temperatuurmeter inbouwen (thanks MNM(tm))
- Xenon (ja of nee?)

Image

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

kevin.broke wrote:
Mark wrote:Al een paar keer flink op de rem getrapt maar helaas. Geen boem. Wat nu juist geld op zou leveren ipv kosten.
:evil: ***! Bumperklever of niet, met het leven van een ander hoor je niet te spelen.
Met bumperkleven bedoel ik dan ook echt 50cm erachter hangen. Groot licht geven. En dat soort zaken. Terwijl ik al 10 te hard rij. En dan ook nog is zo'n pikkie die net zijn rijbewijs gehaald heeft.

Wat die flikte was absurt. En van mij had ie erop mogen vliegen. Ik was in een dusdanige staat dat ie niet uit had moeten stappen. Zulk debiel gedrag was ik tot nu toe nog niet tegengekomen achter me.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

Mark wrote:
kevin.broke wrote:
Mark wrote:Al een paar keer flink op de rem getrapt maar helaas. Geen boem. Wat nu juist geld op zou leveren ipv kosten.
:evil: ***! Bumperklever of niet, met het leven van een ander hoor je niet te spelen.
Met bumperkleven bedoel ik dan ook echt 50cm erachter hangen. Groot licht geven. En dat soort zaken. Terwijl ik al 10 te hard rij. En dan ook nog is zo'n pikkie die net zijn rijbewijs gehaald heeft.

Wat die flikte was absurt. En van mij had ie erop mogen vliegen. Ik was in een dusdanige staat dat ie niet uit had moeten stappen. Zulk debiel gedrag was ik tot nu toe nog niet tegengekomen achter me.
kevin heeft hierbij een punt, maarja er zijn genoeg gekken in het verkeer:(
maar dat stoppen had een betere optie geweest, en zorgen dat ie ook stopt.
dat is leukkkkk, en als ie dan uitstapt, en naar je toe loopt, moet je wegrijden :D heb ik nu al 3 x gedaan (niet in zo'n situatie als jou, maar wel dat ik iemand naar me toe laat komen, en dan wegrij als ie 'r bijna is 8) )
Spreken is goud, Ductape is zilver.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

goede oplossing DuFF. Liefst met een waterpistool met bosbessenjam erin ofzo. wel zorgen dat je daarna SNELLER bent :lol:

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

kevin.broke wrote:
:evil: ***! Bumperklever of niet, met het leven van een ander hoor je niet te spelen.
met bumperkleven spelen ZIJ met jou leven, dussuhh ;)


gaaf die fotos mark! :d
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

als we allemaal kwaad met kwaad vergelden is het snel uit met onze aardbol denk ik ;)

een licht bijgestelde ruitensproeier, bij voorkeur gevuld met slagroom of iets anders belachelijks blijft toch een verdomd goeie oplossing.

en verder: idd mooie foto's Mark.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

kevin.broke wrote:als we allemaal kwaad met kwaad vergelden is het snel uit met onze aardbol denk ik ;)
.
true, maar als jij ff keer goed remt, schrikken ze hopelijk, en dan houden ze misschien volgende keer wel afstand

overigens, als ze bij mij kleven en ik rijd in mn axje, laat ik mn gas langzaam los.. tot onder de max snelheid.. totdat ze zelf remmen en de afstand groter word, dan geef ik weer gas, net zolang tot het gat echt weer te klein word en het echt kleven/douwen word ;)

Meestal na 2 keer snappen ze hem wel en kunnen we met normale afstand op lekker doorrij tempo verder rijden
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

dat eerste kan een schrikreactie veroorzaken waardoor iemand uitwijkt, de weg af zeilt en mogelijk andere automobilisten meeneemt.

tweede is een goeie oplossing. meestal compenseer ik de afstand zelf gewoon. als ik niet hoef te remmen hoeven zij het ook niet.

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Aan de foto's te zien wordt er met veel liefde aan je AXje gewerkt, hopelijk zien we jouw met je AX weer gauw op de weg (en op een meeting).

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

MrBBQ
AX Master
AX Master
Posts: 1909
Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
Location: Haarlem // Zandvoort
Contact:

Gave foto`s

Post by MrBBQ »

Gave foto`s hoor.
Vandaag had ik ook een bumperklever achter me en ook nog met groot lichtseinen.. hellaas voor hem kon ik niet op zijn was ook aan het inhalen.
Toen ik eigenlijk op zij ging kwam hij me voorbij zetten. Ik heb even me grootlicht aangezet ( 1 min.) Hij ging voor me rijden en ging expres afremmen en goede gelegenheid om hem weer voor bij tegaan. Daarna haalde hij me weer in en ging weer afremmen, ging hem weer inhalen dit gebeurde 3 keer. Daarna heb ik hem niet meer gezien. we reden op de A10 en je mocht niet harder dan 80 km/p.u. ik hoop dat hij een bon krijgt voor tehard rijden er is namelijk trajectcontrolle!

Gr Mr Dean 8)
Saxo style is sexy style....

DLS
AX Master
AX Master
Posts: 1178
Joined: SatMay19, 2007 5:24:42 PM
Location: Lelystad

Post by DLS »

haha kijk das leuk.. of als je weet dat er een flitspaal staat. zorgen dat ie jouw daar inhaalt.. flits.. lekker de lul... en terecht.. !

Maar bumperklevers zijn ook zwaar irritant.. Meestal tik ik alleen ff de rem aan.. Rem dus nog neit eens.. of ruitensproeier of idd gewoon gas loslaten..
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS
Opel Astra G Caravan 2.0 DTL

Post Reply