Na een dagje gezellig gesleuteld te hebben met Cindy, Glenn en Paul rij ik de provinciale weg op en bam, motorkap recht omhoog.
Verder gelukkig niets gebeurd, auto in de berm gezet en de schade gaan bekijken.
Motorkap rijp voor de ijzerboer en een vertakkende scheur in de voorruit....
Morgen met daglicht nog's goed kijken.
Gelukkig nog een antracietgrijze motorkap in de schuur liggen en maar's offertes gaan vragen voor een voorruit.
Maar vooral zo verschrikkelijk dom....
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
tsja, t gebeurt ons allemaal wellis denk!
ik heb eenkeer het geluk gehad dat ik door hard remmen m dicht liet slaan (had wel bijna een auto achterin maar ach..)
idd stom rio, maar zoals q01z al zegt, iedereen heeft wel eens van die enorm ' domme' acties.
Ennuhhh, naast motorkap en voorruit geen schaden aan jou of auto dus.. beetje geluk kunnen we wel van spreken
succes met herstel!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Ja kl0te man, ik schrok wel ff toen ik et hoorde maar als jij geen glas verzekering hebt dan zou ik die maar extra afsluiten kost 2,50 euro per maand meer en dan laat je em over een maandje vervangen ofzo.
Als je namelijk voor 175 euro deelt door 2,50 dan kan je wel 6 jaar vooruit, zo hebben wij het ook gedaan hoor.
Maar wat zal jij geschrokken zijn zeg pfffffffff moet er niet aan denken, stomme is dat wij helemaal niet hebben gezien dat ie niet goed dicht zat
Nou ja gelukkig is er niks ergs gebeurd met jezelf, iig een fijne avond en heel erg bedankt voor de hulp, doe Anne de groetjes.
Tringgggg.....Tringgggg.....Ja, met de koppel gigant, zegt u het maar!
Mijn broer heeft een AX en ik maar zoeken naar spullen.
Rooney wrote:
Ik heb nog een zwarte fase 2 motorkapje in de aanbieding.
Top man!
Ik laat eerst de ruit vervangen, bij elke hobbel in de weg hoor je het kraken en scheuren. Maar dan ben je de eerste waar ik langs ga!
Tja schrikken, ik schrok eigenlijk totaal niet. Besefte alleen dat ik iets heel doms was vergeten.
Maar toen ik daarna weer weg reed zat ik behoorlijk zwaar te shaken.
Een wa+ verzekering bij mijn verzekeraar (unive) was één voorruit per jaar meer. En nu mijn eerste ruit in vier jaar AX rijden.
Ik ga nog wel een offerte aanvragen bij mijn garage om ook de roest op de A-stijlen meteen mee te laten pakken.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Balen man! Maar kan inderdaad de beste overkomen, heb het zelf ook gehad met mijn moeders vorige AX... je schrikt je echt lam!
Sindsdien controleer ik bij elke auto altijd of de windhaak goed werkt, die willen nog wel eens gaan roesten en dus niet goed meer achter het voorpaneel haken... Bij jou misschien ook de windhaak vastgeroest?
Als de windhaak goed had gewerkt, had je motorkap een beetje geklapperd als er wat wind onder kwam, maar was hij niet opengeklapt (tenzij je 180km/u of harder rijdt natuurlijk...). Maar wat heb je nu aan deze "wijsheid"... gebeurd is gebeurd, daar verander je niks meer aan.
Gelukkig heb je nog een kap liggen, hoop dat er verder geen schade is.
In bezit van:
- C5 Break 2.0 16V Ligne Prestige uit 2001
- ZX 1.8i Aura 5-deurs uit 1994 (JB-VD-45)
Samenloopje van omstandigheden waarschijnlijk?
Je hebt een keer de kap ontgrendeld, maar daarna niet meer open gedaan (kan me iig niet herinneren dat ik jouw motorkap open heb zien staan...) Daarna ben je het natuurlijk helemaal vergeten. En wij hadden het ook niet gezien, alhoewel je met de neus in de schuur stond.
Toen je weg ging was het al donker, dus je kon de kap niet zien golven. Maar had dat eerste stukje provinciale weg niet enorme stenen 'stoep'-randen waardoor je niet de berm in kon? of was het net daarna?
Iig, goed k*t! Succes met het herstel (naast de mistlampen, dashverlichting en weet ik niet wat er nog meer moest gebeuren)
Een nette zwarte motorkap zit er over een paar dagen alweer op, muchos thnx to Rooney
Nu alleen nog even kijken hoe en waar de voorruit wordt gedaan, liefst met het behandelen van de roest op de A-stijlen.
De windhaak zal ik inderdaad 's goed gaan bekijken.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een nette zwarte motorkap zit er over een paar dagen alweer op, muchos thnx to Rooney
Nu alleen nog even kijken hoe en waar de voorruit wordt gedaan, liefst met het behandelen van de roest op de A-stijlen.
De windhaak zal ik inderdaad 's goed gaan bekijken.
Een nette zwarte motorkap zit er over een paar dagen alweer op, muchos thnx to Rooney
Nu alleen nog even kijken hoe en waar de voorruit wordt gedaan, liefst met het behandelen van de roest op de A-stijlen.
De windhaak zal ik inderdaad 's goed gaan bekijken.
Het waaide zo hard daar gisteren dat die windhaak volgens mij weinig had uitgemaakt!
wees blij dat je je verzekering nog aan wa+ doet.. mijn verzekering ( orion direct) die verzekert autos ouder dan 7 of 9 jaar niet meer wa+ en dan is een vooruit van een vento erg duur
TTF wrote:wees blij dat je je verzekering nog aan wa+ doet.. mijn verzekering ( orion direct) die verzekert autos ouder dan 7 of 9 jaar niet meer wa+ en dan is een vooruit van een vento erg duur
wat kost zo'n ruitje op de sloop dan?
Ennuh.. het waaide gisteren idd ERG hard, waaide zo'n beetje van de moerdijkbrug af
ik ontdekte op de snelweg eens dat mijn motorkap trilde (nog wel in het donker) en toen zat ie dus nog op de windhaak (met 100km/u).. die keer had ik geluk.
hopelijk vind je een goedkope en goede oplossing voor je voorruit...