TTF wrote:euhm.. ik zie de link tussen een spaghetti spruitstuk en een turbo niet echt
Klopt Turbo project hou ik voor gezien, mijn vorige GTi had 127,6 pk en daar ga ik weer voor en dat zonder Turbo .
Stangetjes komen uit Engeland, en worden daar gemaakt dus niet te koop in Nederland helaas.
Voor mij beter blijf ik een beetje exclusief .
Er stond nog een setje te kopp op de Saxo16vClub, maar deze is volgens mij ook al verkocht .
Spruitstuk is 2ehands gescoort, wat niet wil zeggen dat het een prikkie was maar wel stukken goedkoper
IK PROAT PLAT, SO WHAT !!!!!
Volvo V70 2.4T 20v 200pk automaat 2001
AX-GTi 1992 3 januari
AX-GTi 1992 2 januari 115pk
Ik zie je echt overal en nergens onderdelen vandaan halen Die schakelstangen staan nog verschillende sets van te koop. Zie Rallye.nl bijvoorbeeld.
Wat voor blok heb je nu een 1.4 of toch een 1.6? Suc6 met de rest gaat nog veel tijd in zitten denk ik.
Onderblok is nog 1400, ik twijfel nog steeds voor een 1600 onderblok .
Maar er gaat helaas veeeeeeeeeeeeeeeeeel tijd inzitten en heeeeeeeeel veel geld ook .
Maar goed het zal beloond worden, als hij klaar is
AX-GTi 1992 3 januari
TTF wrote:waarom neem je niet meteen een 16v als basis.. kun je eerst standaart rond gaan rijden en later nog eens motorisch tunen..
Heb ik overwogen , maar kga voor de orginaliteits prijs .
Zoveel mogelijk pk's uit een standaard 14i blokkie halen lijkt mij tevens ook meer een uitdaging
AX-GTi 1992 3 januari
Een 284 graden nokkenas gaat alleen niet zomaar passen op een 1600 onderblok als ik het goed heb.
De zuigers van een 1600 komen namelijk tot bovenaan het blok en zijn vlak, en met het nokprofiel wat jij gekocht hebt, heb je al een aardige klepopening in het bpd. Waar er dus geen plek voor is.
Bij een 1400 onderblok heb je zowiezo al "holle" zuigers, waar je dus je al iets geopende klep wel kwijt kunt.
Tis wel, "als ik het goed heb"
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven
TwoTone wrote:Een 284 graden nokkenas gaat alleen niet zomaar passen op een 1600 onderblok als ik het goed heb.
De zuigers van een 1600 komen namelijk tot bovenaan het blok en zijn vlak, en met het nokprofiel wat jij gekocht hebt, heb je al een aardige klepopening in het bpd. Waar er dus geen plek voor is.
Bij een 1400 onderblok heb je zowiezo al "holle" zuigers, waar je dus je al iets geopende klep wel kwijt kunt.
Tis wel, "als ik het goed heb"
Kheb nog steeds een 14i onderblok dus gaat vast goedkomen , nog meer tips trouwens van iemand waar ik eventueel op zou moeten letten
AX-GTi 1992 3 januari