[sport] Wat is dit???
Moderators: denny, vtspower, webmasters
[sport] Wat is dit???
Ik heb bij het monteren van de ontsteking van de Sport een plastic tuitje-waar-een-slangetje-op-hoort afgebroken, maar ik kan hetzelfde ding op geen enkele carb motor op de sloop vinden. Ook de documentatie op service.Citroën.com geeft dit onderdeel niet weer dus ik kan geen onderdeelnummer opzoeken om het te bestellen.....
Dus: wat is het rode ding (onder de ontsteking in de kop) hieronder op de foto en wie heeft het liggen / weet een bestelnummer?????
Dus: wat is het rode ding (onder de ontsteking in de kop) hieronder op de foto en wie heeft het liggen / weet een bestelnummer?????
AX GTI '91
Hmmm, gezien de locatie zou ik zeggen dat 't de koelvloeistoftemperatuurschakelaar is (die het waarschuwingslichtje aan zet als de temp. te hoog is. Die voor de temp.meter zit bovenop 't thermostaathuis).
Maar ik ben niet echt thuis in type-1 motoren, dus ik kan het ook gigantisch verkeerd hebben.
Maar ik ben niet echt thuis in type-1 motoren, dus ik kan het ook gigantisch verkeerd hebben.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
Ik heb een type 1 motor en ook thermostaat... en ik heb daar idd een sensor zitten... Maar niet met slangetjes.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
allemaal fout!
ga ik voor de bonuspunten? nou nee, ik weet het ook niet meer precies en heb helaas het PDFje waar het instond weggegooit
het is in ieder geval een thermoklep, die dus met temperatuur open/dicht gaat.
daaraan zitten 2 vacuumslangetjes die naar 'ergens' op je carburateur gaan, volgens mij op de rechtopstaande stokjes die aan de voorzijde (bougiezijde) zitten waar vaak ook schroefjes inzitten.
t heeft iig iets met de koude start te maken, maar precies weet ik het ook niet meer.. moet je ff aan Denny vragen!
ga ik voor de bonuspunten? nou nee, ik weet het ook niet meer precies en heb helaas het PDFje waar het instond weggegooit
het is in ieder geval een thermoklep, die dus met temperatuur open/dicht gaat.
daaraan zitten 2 vacuumslangetjes die naar 'ergens' op je carburateur gaan, volgens mij op de rechtopstaande stokjes die aan de voorzijde (bougiezijde) zitten waar vaak ook schroefjes inzitten.
t heeft iig iets met de koude start te maken, maar precies weet ik het ook niet meer.. moet je ff aan Denny vragen!
Re: [sport] Wat is dit???
dat is de thermoklep van de vervroeging. die zorgt voor verschillende onderdrukken afhankelijk van of de motor warm of koud is.-Henry- wrote:Ik heb bij het monteren van de ontsteking van de Sport een plastic tuitje-waar-een-slangetje-op-hoort afgebroken, maar ik kan hetzelfde ding op geen enkele carb motor op de sloop vinden. Ook de documentatie op service. Citroën.com geeft dit onderdeel niet weer dus ik kan geen onderdeelnummer opzoeken om het te bestellen.....
als hij koud is vervroegt (uit het hoofdje) hij de ontsteking doormiddel van dit ding. Als hij dus beroerd loopt als het koud is komt dat id door dit ding hoogstwaarschijnlijk aangezien hij bij warme motor geen dienst meer doet.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
-
- AX Spaster Mammer
Wat zeg je dat netjes.kevin.broke wrote:voorlopig ff slangetje naar het interieur trekken en zelf zuigen
Normaal hoor ik eerder iets in de trent van "zuigen kreng! "
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
Recently done: