spanningsregelaar kan je zelf vervangen, kost iets van 15 euro.
Waarschijnlijk is alleen die kapot en je dynamo zelf niet.
Kortsluiting op accu
Moderators: vtspower, webmasters
Ja, mijn probleem is ondertussen opgelost !
sorry dat ik het zo laat postte..
Iemand vertelde mij om te testen of mijn alternator stuk was . dit doe je als volgt:
-start de motor (desnoods via start kabels);
-laat de motor draaien, en ontkoppel een van de aansluitingen op de batterij;
als je motor blijft draaien, is je alternator/dynamo OK, zoek ergens anders !
als het spontaan stopt: het is de alternator/dynamo die stuk is !
de alternator/dynamo is niet zo moeilijk te vervangen... zelfs ik kon het
. en de prijs van de 2dehands was voor mij 40€ ... msschien heb je meer sales skills, en kom je er nog goedkoper vanaf.
wat de spanningsregelaar betreft, dit verkopen ze niet gemakkelijk appart, aangezien het IN de dynamo zit (heb ik mij laten vertellen).
als je nog vragen hebt.. ik kom dagelijks naar hier vanaf nu
sorry dat ik het zo laat postte..
Iemand vertelde mij om te testen of mijn alternator stuk was . dit doe je als volgt:
-start de motor (desnoods via start kabels);
-laat de motor draaien, en ontkoppel een van de aansluitingen op de batterij;
als je motor blijft draaien, is je alternator/dynamo OK, zoek ergens anders !
als het spontaan stopt: het is de alternator/dynamo die stuk is !
de alternator/dynamo is niet zo moeilijk te vervangen... zelfs ik kon het

wat de spanningsregelaar betreft, dit verkopen ze niet gemakkelijk appart, aangezien het IN de dynamo zit (heb ik mij laten vertellen).
als je nog vragen hebt.. ik kom dagelijks naar hier vanaf nu
-
- AX liefhebber
- Posts: 110
- Joined: WedOct24, 2007 11:38:46 PM
- Location: Kesteren / Nijkerk
- Contact:
Bluedolphin wrote:De dynamo toch na laten kijken want nu moet je de spanningsregelaar nog vervangen.
die geeft niet aan hoeveel de dynamo nog moet laden.
ofwel na 1 uur rijden is je accu leeg.
Ik weet niet waar je vandaan kom maar in Tiel b.v. zit een bedrijf waar je een dynaom en startmotor zo kunt brengen en daar kijken ze hem voor je na en dan geven ze of je oude weer mee (gerepareerd of ze verkopen je een 2de handse die gerepareerd is.)
maar meestal repareren ze hem wel even.
Maar er zal er vast we 1 in jou buurt zitten die dit ook kan.
of even naar de sloop om een dynamo op te halen.
Kosten denk ik net zo veel maar dan weet je nog niet zeker of die sloper wel goed is.
en je dynamo word bij een reperateur helemaal nagekeken.
ook je wikkeldraden en dergelijke.
veel s6 met verhelpen van de storingen.
Net wat ik zij dus.
Dynamo laten nakijken.
zetten ze er gelijk een andere spanningsregelaar op.
Ook te volgen via
http://www.my-blue-dolphin.eu
http://www.my-blue-dolphin.eu