Is heel verschillend per motor en vooral per onderhoud.
Met echt perfect onderhoud en gebruik zou een motorblok het oneindige zegmaar moeten halen
Maarja, je gast toch altijd wel eens met koude motor (soms moet je voor veiligheid) er zitten wel eens slechte monteurs aan je auto, of je hebt hem 2de hands en er is bezuinigd op onderhoud, of hij heeft heel lang stilgestaan, of loopt alleen korte stukjes, of word juist altijd topspeed afgetrapt...
Ik heb hier staan, een 1.0 met 80.000 die tja, loopt niet slecht ofzo, maar die gaat ECHT niet over 150.000. Waarom niet? Nou, ding staat zoveel stil en heeft alleeen nog maar korte stukjes (niet meer dan 20 km) gereden. Heeft nu groot onderhoud gemist, en een 1.0 word best ' afgetrapt' (je moet wel wil je meekomen met het verkeer..)
een 1.4 met 132.000 ik denk ook niet dat die 2 ton haalt zonder grote reparatie. ben 3/4de eigenaar ofzo, dus weet er weinig van, weet alleen dat de koppeling gaar is, aandrijfassen gaar, dus kans groot dat ie wel ' afgetrapt' is... Verder geen idee van onderhoud, alleen gehoord dat de ' laatste keer olie best wel eens heeeel lang geleden kon zijn'
en een 1.4 met 250.000, maar met ander gereviseerd motorblok (die 150.000 kms had gelopen) en dat motorblok heeft na 10.000 kms weer een nieuwe kop gekregen. Alleen de achteras en plaatwerk is nog orgineel van de 2,5 ton.